Fagelfri skrev 2022-02-11 13:46:52 följande:
Är det bara för mig som familjeliv Plötsligt funkar skitdåligt!? Går ju inte citera något och sidan bara hakar sig när man försöker scrolla. Inte nog med att man inte blir grqvid, skitsidan funkar inte heller
så nu fick jag nog ur mig all frustration efter den dumma mensen hehe.
ni som kämpat ett litet tag: hur gör ni för att hålla humöret uppe och inte bli besatta? Jag börjar bli knäpp. Vet att jag inte försökt så länge, detta är 6e försöket men är så nojig att jag och mannen kanske inte kan få barn ihop eller något annat hemskt haha.
såg att du Kiiwii också stressade lite? Känne samma sak, åldern gör en nojig med?
Haha nej det funkar inte helt felfritt för mig heller. Många som har problem att citera.
En bra fråga du ställde. Ibland går det helt enkelt inte att hålla humöret uppe. Jag har gått på tanken att alla känslor jag känner är värda att känna och ska inte tryckas tillbaka och det har hjälpt mig att orka. Vissa dagar tillåter jag mig själv att må skit och gråta hela dagen om det är just det jag behöver. En annan sak som hjälpt är dock att göra sånt som jag mår bra av, om det så bara är att ta en promenad i skogen eller att titta på en film så är det viktigt att ta hand om sig själv.
Gränsen för när man blir besatt är verkligen olika för alla men jag tycker att jag hanterar allt mycket bättre nu än jag gjorde för ett år sedan, då var jag verkligen besatt. Nu kan jag mer känna att jag provat nästan allt och inget verkar funka ändå så det tar bara tid. Att oroa sig för eventuella fel redan efter ett halvår är väldigt onödigt. Jag vet att jag själv har varit i samma sits och oroat mig över både det ena och det andra men har släppt på det nu. Dels kanske för att vi har gjort en fertilitetsutredning som inte visar något fel. Men jag tycker samtidigt att det en onödig stress man lägger på sig själv genom att tänka att det måste vara något fel bara för att det inte går snabbt att bli gravid. Det tar tid för vissa. Självklart kommer tankarna upp för mig också hur vida jag och min man är kompatibla med varandra eller inte men det också en otroligt onödig stress att lägga på sig själv när det verkligen är ytterst få som det ens händer för.
Det är tyvärr bara tålamod som gäller i den här resan. Men tänk att varje misslyckat försök är ett försök närmare den gången det kommer gå :)