• MAKL

BIM mars 2022

Det va länge sedan jag va med i någon BIM tråd, jag behövde hantera alla känslor för mig själv under lång tid. Men lite extra pepp ibland kan behövas :) 

Fick mensen igår och har känt mig totalt förkrossad igår och idag pga det men jag vet att jag kommer må mycket bättre igen om någon dag. Här blir det försök nr 19 om jag inte räknat helt fel. Har gjort utredning som inte visar några fel på någon av oss så det är bara att fortsätta försökt mot drömmen om ett barn på egen hand. Hoppas så att detta kommer vara den gyllene cykeln där allt klaffar. Tycker det börjar bli våran tur nu :)

5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )
    9/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan)

• MAKL
    5/3 Cinapuffen ( 1a försöket 3e barnet )
    5/3 MAKL (19e försöket 1a barnet)
    6/3 evelinagra1 ( 14e försöket 1a barnet )
    3-5/3 kiiwii (5:e försöket 3:e barnet)
    9/3 Etaj (7:e försöket 2:a gemensamma barnet fyra stora sen innan)
  • MAKL
    evelinagra1 skrev 2022-02-07 16:37:46 följande:

Kul att så många är med redan!

vad tror ni om bidrottninggele och sånna saker? Jag började med det idag men nu blev jag lite osäker, tänk om det bara gör mer skada än nytta? 

Intressant att du tar upp det. Jag hade tänkt prova det denna cykel då jag lyssnade på ett webinar från vulverine som sa nått om att det kan hjälpa vid östrogen brist/dominans. Men jag har inte vågat ta det steget då jag hört att det kan ställa till det med cyklerna. Men lyckas vi inte det här försöket så kommer jag absolut att testa nästa försök :)
  • MAKL

Jag kan inte heller citera nu. Det är väl ofta det ja hört också om att ägglossningen kan komma tidigare och det skulle jag väl inte ha något problem med. Sen är det vissa som tycker cyklerna efter har blivit oregelbundna och det önskar jag ju inte. Det ska iaf bli intressant och se hur det blir för dig nu då så kanske jag vågar testa nästa gång om det inte blir ett plus den här gången.

• MAKL

Jag har under de flesta månader av försökt inte orkat bry mig så mycket om kosten och träningen. Nu dock så har jag slutat med kaffe och gluten, dricker knappt nå alkohol, försöker öka intaget av protein (mådde som allra bäst när intaget var väldigt högt på protein så ska testa det nu), äter omega 3, folsyra, zink, magnesium, ska börja med DIM nu och tar ibland d vitamin booster innan ägglossning. Har testat massa olika kosttillskott och eteriska oljor för att bli av med min PMS men har bara funkat i korta perioder så satsar mer på att ändra kosten nu och komma tillbaka till träningen.

• MAKL
    Kanelkringla skrev 2022-02-09 07:28:03 följande:
    Ja vi håller tummar och tår <3 hur har ni andra gjort med kaffe om ni dricker det? Dragit ner på kaffedrickandet eller slutat helt? Morgonkoppen är ju så god ;)
    Jag har slutat helt nu sen ca 2 månader tillbaka. Dock så unnar jag mig en kopp koffeinfritt kaffe ibland när suget efter smaken blir för stort Glad
  • MAKL

evelinagra1: Det kanske kan bero på att livmoderslemhinnan inte var så tjock som den brukar vara för dig just den här cykeln och då blöder du mindre.

• MAKL
    Fagelfri skrev 2022-02-11 13:46:52 följande:

Är det bara för mig som familjeliv Plötsligt funkar skitdåligt!? Går ju inte citera något och sidan bara hakar sig när man försöker scrolla. Inte nog med att man inte blir grqvid, skitsidan funkar inte heller Obestämd

så nu fick jag nog ur mig all frustration efter den dumma mensen hehe.

ni som kämpat ett litet tag: hur gör ni för att hålla humöret uppe och inte bli besatta? Jag börjar bli knäpp. Vet att jag inte försökt så länge, detta är 6e försöket men är så nojig att jag och mannen kanske inte kan få barn ihop eller något annat hemskt haha. 

såg att du Kiiwii också stressade lite? Känne samma sak, åldern gör en nojig med?

Haha nej det funkar inte helt felfritt för mig heller. Många som har problem att citera.
    En bra fråga du ställde. Ibland går det helt enkelt inte att hålla humöret uppe. Jag har gått på tanken att alla känslor jag känner är värda att känna och ska inte tryckas tillbaka och det har hjälpt mig att orka. Vissa dagar tillåter jag mig själv att må skit och gråta hela dagen om det är just det jag behöver. En annan sak som hjälpt är dock att göra sånt som jag mår bra av, om det så bara är att ta en promenad i skogen eller att titta på en film så är det viktigt att ta hand om sig själv. 

Gränsen för när man blir besatt är verkligen olika för alla men jag tycker att jag hanterar allt mycket bättre nu än jag gjorde för ett år sedan, då var jag verkligen besatt. Nu kan jag mer känna att jag provat nästan allt och inget verkar funka ändå så det tar bara tid. Att oroa sig för eventuella fel redan efter ett halvår är väldigt onödigt. Jag vet att jag själv har varit i samma sits och oroat mig över både det ena och det andra men har släppt på det nu. Dels kanske för att vi har gjort en fertilitetsutredning som inte visar något fel. Men jag tycker samtidigt att det en onödig stress man lägger på sig själv genom att tänka att det måste vara något fel bara för att det inte går snabbt att bli gravid. Det tar tid för vissa. Självklart kommer tankarna upp för mig också hur vida jag och min man är kompatibla med varandra eller inte men det också en otroligt onödig stress att lägga på sig själv när det verkligen är ytterst få som det ens händer för. 

Det är tyvärr bara tålamod som gäller i den här resan. Men tänk att varje misslyckat försök är ett försök närmare den gången det kommer gå :)

• MAKL

Cd 10 här och har testat några dagar redan med CB advanced (den med blinkande smiley innan en fast smiley) hög fertilitet igår och idag men räknar med att äl kommer ske till helgen. Har en väldigt regelbunden cykel så behöver egentligen inte testa med äl tester men kände för att testa något nu när frustrationen var på topp inför detta försöket. 

• MAKL
    Laktrisens skrev 2022-02-18 11:58:52 följande:

Ägglossning idag? enligt flo appen.
    har sällan/aldrig ägglossning så inte så höga förhoppningar just denna månaden. Nästa månad kommer jag ta letrozol.
    men, har haft jättemycket flytningar senaste dagarna. när jag googlar verkar de som det är ägglossningsflytningar?

Spännande! Dom flytningarna är ju lite segare än vanliga flytningar och är mer som rå äggvita i konsistensen. Så då är det säkert ägglossning på g nu för dig så hoppas du plussar nu så du slipper prova letrozol nästa cykel :)
Svar på tråden BIM mars 2022