• Baconpie

Letrozol 2022 - följas åt?

Hej!

Jag har svårt att bli gravid, konstaterad PCO med stor äggreserv trots mina 37 år. Inga barn sedan innan, ett sent missfall i juni 2021. Har långa cykler (ca 35 dagar) men brukar oftast ägglossa åtminstone 10 gånger per år. Innan vi provar IVF så tyckte min läkare att vi skulle köra fem cykler med Letrozol. Jag börjar första dosen om två dagar och känner mig pirrig och nervös. UL om 14 dagar för att kontrollera att jag ej blir överstimulerad och sen får vi förhoppningsvis prova bli gravida. Solig

Skulle väldigt gärna följas åt med flera som provar Letrozol. Finns ni där ute? 

• Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?
  • Afterrain

Ciaaliaa

Jag hade ett jävla kämpande i min förra relation, mina äggblåsor växte inte, till slut blev jag överstimulerad på bemfola sprutor. Sen sprack relationen som inte heller var så bra.

Nu blev jag gravid på 3e månaden med enkeldos på letrozol, utan ovitrelle eller annat för att hjälpa till med ÄL. Skillnaden denna gången är en sund relation och att jag varit lugnare denna gången och vi började 1 år innan vi tänkte att vi ville bli gravida så att stressen inte skulle finnas med i bilden. 

Det kommer ❤️ jag lovar ❤️. Stressa ner och gör sådant du tycker om 😘

• Swn

Ser mörkt ut denna cykel. Bim imorgon och negativt test idag :(

• Ciaaliaa

Afterrain 

Vi har dessvärre försökt bli gravid i 6 år. Vad jag än gör så har det inte gått fortare eller lättare.. nu ligger inte problemet i dålig relation 🙈 
    utan att jag har ingen ägglossning (PCOS) och min sambo har dåliga spermier. Så vi har tyvärr liten chans att bli gravida.. 

Grattis till graviditeten och att det gick så pass fort! ❤️

• Afterrain
    Ciaaliaa skrev 2023-01-14 09:31:42 följande:

Afterrain 

Vi har dessvärre försökt bli gravid i 6 år. Vad jag än gör så har det inte gått fortare eller lättare.. nu ligger inte problemet i dålig relation 🙈 
    utan att jag har ingen ägglossning (PCOS) och min sambo har dåliga spermier. Så vi har tyvärr liten chans att bli gravida.. 

Grattis till graviditeten och att det gick så pass fort! ❤️

Oj, det var ett bra tag, då förstår jag, jag antog inte att du var i en dålig relation, utan syftade bara till att omständigheterna kan spela roll ibland, rent generellt. 

Jag har också PCOS utan ägglossning. Svårstimulerad har jag också varit, därför jag blev så chockad över plusset. 

Det kommer säkert gå för er med, håller alla fingrar och tår för er. Har ni testat IVF? ❤️
  • Swn

Äntligen efter 6 år! så lycklig!! detta var första testet med letrozol och ovitrell. Har enbart kört med ovitrelle innan då jag har egen ÄL men känns som min ÄL fick lite extra kraft denna gången med letrozol. Lycka till alla i tråden Hjärta
  • Ciaaliaa

Afterrain

nej vi har inte provat ivf. Har sökt flera gånger men får bara avslag för jag är ?ynka 23 år?? 

ska börja med ägglossnings stimulering med sprutor istället och se om jag svarar bättre på det 

• JSAG
    Swn skrev 2023-01-15 13:03:01 följande:

Äntligen efter 6 år! så lycklig!! detta var första testet med letrozol och ovitrell. Har enbart kört med ovitrelle innan då jag har egen ÄL men känns som min ÄL fick lite extra kraft denna gången med letrozol. Lycka till alla i tråden Hjärta
    Stort grattis!❤️
  • Swn
    JSAG skrev 2023-01-16 19:26:18 följande:
    Stort grattis!❤️
    Tack så mycket Hjärta kan inte fatta det! 
  • Afterrain
    Swn skrev 2023-01-16 21:11:07 följande:
    Tack så mycket Hjärta kan inte fatta det! 
    Stort grattis till graviditeten 😍😍😍
  • Swn
    Afterrain skrev 2023-01-17 05:24:41 följande:
    Stort grattis till graviditeten 😍😍😍
    Tack snälla Hjärta
Svar på tråden Letrozol 2022 - följas åt?