• Asand

Vilka yrken har män med hög lön?

Oklart om jag lagt denna fråga i rätt ämne men hittade inget som passade riktigt. Min fråga lyder som rubriken. Med högre lön tänker jag 50000 och över (brutto). Undrar även vilka sorters kvinnor ni tror dessa män attraheras av? Och vart har man störst chans att träffa på dessa män. Tänker att de kanske inte precis hänger på Tinder i samma utsträckning :P 

Och ja hata mig så mycket ni vill, men för att citera en av mina favoritfilmer:

"Don't you know that a man being rich is like a girl being pretty? You might not marry a girl just because she's pretty, but, my goodness, Doesn't it help?"
  • Svar på tråden Vilka yrken har män med hög lön?
  • Anomym som vanligt

Spela spel online!

Spelutvecklare kan tjäna massor. Wordle hittade på sitt spel i oktober och har nu sålt det för några miljarder kr

• Frea

Vad vill du ha ut av mannens höga lön?

Bara för att du träffar en man med hög lön är det inte säkert att det kommer dig till godo? Jag har en hög lön men inga direkta planer på att dela med mig av den höga lönen. Tänk också på att en man med hög lön ofta också jobbar mycket -helger, sena kvällar, ibland på semestern. 

• sextiotalist
    Frea skrev 2022-02-01 08:48:25 följande:

Vad vill du ha ut av mannens höga lön?

Bara för att du träffar en man med hög lön är det inte säkert att det kommer dig till godo? Jag har en hög lön men inga direkta planer på att dela med mig av den höga lönen. Tänk också på att en man med hög lön ofta också jobbar mycket -helger, sena kvällar, ibland på semestern. 

Det beror på bransch och var man är i livet. Är man yngre, inte helt ovanligt, är man lite äldre, då är det väldigt branschberoende.
    Hos oss är det ovanligt att cheferna arbetar helger och sena kvällar. 
    Ser man på läkare, så är det ofta så innan man får sin ST-tjänst, då är det ofta mer vanliga arbetstider (om det inte är en pandemi vill säga). 
  • Krafs
    Asand skrev 2022-01-31 15:03:21 följande:

Oklart om jag lagt denna fråga i rätt ämne men hittade inget som passade riktigt. Min fråga lyder som rubriken. Med högre lön tänker jag 50000 och över (brutto). Undrar även vilka sorters kvinnor ni tror dessa män attraheras av? Och vart har man störst chans att träffa på dessa män. Tänker att de kanske inte precis hänger på Tinder i samma utsträckning :P 

"Don't you know that a man being rich is like a girl being pretty? You might not marry a girl just because she's pretty, but, my goodness, Doesn't it help?"
    Vad är du ute efter? Någon som tjänar ok med pengar eller som har det gott ekonomiskt ställt?

50k/m är inte en speciellt hög lön och förmodligen ingen som kan ge dig det du tror att du vill ha.

I min bransch är det väldigt många som tjänar väldigt mycket pengar. Jag själv väljer en skaplig lön men får den absoluta majoriteten av mina pengar via aktieutdelningar.
  • Couchpotato

Jag är byggnadsingenjör och tjänar över 50 000kr/mån.

Allt är ju relativt och jag skulle säga att det inte är en ovanlig lön i min bransch.  

• Pilsner

Det låter mest som att du ska hitta en egen företagare i hantverkarbranschen. Jag har träffat på flera sådana som har höga inkomster och snygga hemmafruar.

• Frea

Hade som sagt varit intressant att veta vad det är du är på jakt efter med mannens höga lön. Om du hade tänkt arbeta så behövs det bra mycket mer än 50,000 i lön för den andre parten. Minst 100,000 i månaden och då hade ni iaf inte haft så mycket guldkant om du inte jobbar. 

tänker Du att mannen ska ge av sina pengar till dig?

• asdfgh

Nu är lön inte direkt det första jag brukar prata om med folk men de jag känner som tjänar där någonstans är vissa ingenjörer, chefer och läkare. Här ska jag kanske tillägga att jag jobbar som ingenjör inom offentlig verksamhet och att majoriteten av de jag känner tillhör offentlig verksamhet även de.

• Holy93

Min man har bara gymnasieutbildning men tjänar runt 50k brutto varje månad. Det är inte så mycket som folk tror, med tanke på att man räknas som höginkomsttagare så får man inte ut SÅ mycket varje månad. En avdokat eller läkare tjänar nog det dubbla minst (så folk som svarat det har fel).
    Jag träffade min på tinder. Han är inte egenföretagare. En blandning av rörmokare och elektriker skulle jag säga utan att avslöja för mycket (med tanke på att folk annars kan veta vem han är haha).

• Shalke04

Tjänar 80+ och bonus. Hängde massor på tinder (när jag var 27, är 30 nu och i förhållande) så där kan du hitta dem. 

Stureplan, många ställen i Vasastan på de lite trendigare klubbarna/barerna (aperåpå, tranan etc.). Finns massor med folk som tjänar ok där. 50+ är ju inte en jättelön idag, speciellt inte i Stockholm Så de finns överallt egentligen. 

alla som jobbar inom någon slags speciell enhet inom bank och finans drar lätt in minst 70+ i månaden.

Tror dessa män, som de flesta andra (mig inkluderat) attraheras av en tjej som är självständig, ambitiös, framåt, snygg, sexig osv. osv. Helt omöjligt att svara på vad folk vill ha, men som flickvän eller fru tror jag de flesta vill ha någon som är mer än bara ett snyggt skal. Många som har bra lön är också bra att se golddiggers som försöker utnyttja dem på lång väg, det gjorde jag enkelt och snabbt. 

Får poängtera att välja partner efter lön är nog ingen bra väg till lycka. 

• TillFlorida

Generellt inom IT (seniora konsulter). Speciellt de som jobbar för Google, Facebook (Meta), Amazon, Apple, Netflix och LinkedIn. Då ligger lönen sannolikt över 100000. 

• Hotelliggaren

Har kompisar i åkeri- och bygg/entreprenadbranschen som tjänar saftigt. Inga fantasisummor men över 50000. Generellt är hantverk bra avlönade men som anställd hamnar du under 50. Som konsult i hantverksyrken ligger du runt 50.
    Annars är det ju läkare, tandläkare, jurister, rektorer och folk i chefspositioner som tjänar bra. 
    Som flera sagt så tror jag kaka söker maka. Man måste inte vara i samma bransch men ha samma sätt att se på livet. Högpresterande personer som sällan är hemma trivs nog bäst med likasinnade. Precis som att soffliggare gillar andra som kollar tv o dricker cola....

• me33

Mycket går ändå bort i skatt. 

Som sagt, ja tycker ändå att Malmskillnadsgatan kan vara ett stället för Ts att hitta någon med fet plånbok om än dysfunktionell gubbe men det handlade ändå om plånboken så.
    Lycka till nu tösen!

• Ddny

Leta efter varselklädda gubbar med hjälm där det finns borriggar och sprängämnen, dvs tunnelbyggen och gruvor, 30-40000 ut netto är standard efter ca 5år i branschen med b-körkort som enda ingångskrav så några akademikertitlar och studieskulder behövs inte!
    Här finns utbildade  kockar, barnskötare, mekaniker m.fl som drar rör, ventilation, skrotar, lagar trasiga saker m.m. och tjänar 55+brutto.
    Och bi är gifta med hemtjänstpersonal, ekonomer, busschafförer, kontorsfolk, butiksbiträden, arbetslösa, några swajpar på tinder, andra raggar på krogen 01:55

• DonJon

Jobbar själv som managementkonsult och har 295000 kr/mån + bonus. 20 års erfarenhet.

Svar på tråden Vilka yrken har män med hög lön?