• Asand

Vilka yrken har män med hög lön?

Oklart om jag lagt denna fråga i rätt ämne men hittade inget som passade riktigt. Min fråga lyder som rubriken. Med högre lön tänker jag 50000 och över (brutto). Undrar även vilka sorters kvinnor ni tror dessa män attraheras av? Och vart har man störst chans att träffa på dessa män. Tänker att de kanske inte precis hänger på Tinder i samma utsträckning :P 

Och ja hata mig så mycket ni vill, men för att citera en av mina favoritfilmer:

"Don't you know that a man being rich is like a girl being pretty? You might not marry a girl just because she's pretty, but, my goodness, Doesn't it help?"
  • Svar på tråden Vilka yrken har män med hög lön?
  • Asand
    sextiotalist skrev 2022-01-31 15:16:02 följande:
    Du får skaffa dig en utbildning, en välutbildad man med den lönen, vill ha en partner som de är på samma våglängd som. Alla de män som jag känner, som har den lönen, lever med en kvinna som har en akademisk utbildning och har själva en akademis utbildning.
    Jag har en akademisk utbildning. Dock "bara" en kandidat. Men kommer nog aldrig tjäna några 50000+ inom närmaste tiden då jag arbetar inom offentlig sektor. Har en lön nu på precis under 30000. Men upplever att det är fler kvinnor inom det offentliga och fler män (med akademisk utbildning) inom det privata. Frågan är väl mer hur man ska kunna möta dessa män och de kanske inte tycker att jobb inom offentlig sektor är tillräckligt "exklusivt".
Svar på tråden Vilka yrken har män med hög lön?