• Anonym47

Hjälpppp!

Jag handlade till en brukare och det står på kvitto saker som jag inte köpt och chefen vill träffa med mig.. jag vet inte vad ska jag göra ?? Kommer de tro på mig eller ??

• Svar på tråden Hjälpppp!
  • Anonym47
    Anonym (Bobo) skrev 2022-01-29 15:40:51 följande:
    Hur många paket står på kvittot och hur många mjölk handlade du då? För handlade du 3 paket och det står 2 lättmjölk och 1 standardmjölk så är det ju uppenbart att felet blev i kassan.
    Jag köpte bara 2 lättmjölk ????
  • Anonym47

Vad ska jag göra ?? Om dem inte tror på mig hur ska jag göra ? Jag är jätteledsen och väldigt upprörd????????

• Anonym (Visst)

Så det som är fel är alltså 1 extra mjölk? 

• Anonym47
    Anonym (Visst) skrev 2022-01-29 15:47:10 följande:

Så det som är fel är alltså 1 extra mjölk? 

Japp????
  • Mackan1978

Det du ska göra är att säga att du inte kontrollerade kvittot, sedan ska du betala för varorna som brukaden inte har fått. Ansvaret är ditt 

• Anonym (Visst)

Då förklarar du för chefen, betalar för mjölken och är noggrannare i fortsättningen. Om detta är första gången det hänt och du sköter ditt jobb för övrigt så blir det förmodligen bara en tillsägelse. 

• Anonym (??)

Jag förstår inte alls, hur mycket var det som skiljde sig? Var det bara 1 paket mjölk??? 

Låter helt sjukt i mina ögon att man får ett samtal med chefen om det bara hänt en enda gång och det handlar om något så litet som ett paket mjölk. 

Hade självklart erbjudit mig betala 10kr och inte fått panik om jag absolut inte gjort något fel. 

• Anonym47
    Anonym (Visst) skrev 2022-01-29 15:54:37 följande:

Då förklarar du för chefen, betalar för mjölken och är noggrannare i fortsättningen. Om detta är första gången det hänt och du sköter ditt jobb för övrigt så blir det förmodligen bara en tillsägelse. 

Det är första gången har det hänt med mig ? Jag skäms så mycket och tänker om de tror att jag ljuger????????
Svar på tråden Hjälpppp!