• Anonym (??)

Hjälpppp!

Jag förstår inte alls, hur mycket var det som skiljde sig? Var det bara 1 paket mjölk??? 

Låter helt sjukt i mina ögon att man får ett samtal med chefen om det bara hänt en enda gång och det handlar om något så litet som ett paket mjölk. 

Hade självklart erbjudit mig betala 10kr och inte fått panik om jag absolut inte gjort något fel. 

• Anonym (??)
    Anonym47 skrev 2022-01-29 17:18:54 följande:

Men varför chefen vill träffa med mig tillsammans med Hr ??

Du ger alldeles för lite information för att folk på FL ska veta detta.
    Hur länge har du jobbat på ditt jobb? Finns det andra incidenter som hänt? Har hen uttryckligen sagt att det handlar om felaktiga kvittot ? Eftersom du inte märkte detta kan det ha hänt många fler gånger? 

• Anonym (??)
    Anonym (Llis) skrev 2022-01-31 15:20:35 följande:

Man blir inte uppsagd för ett paket mjölk. Ts utelämnar naturligtvis information och detta har säkert skett vid upprepade tillfällen där ts inte har kunnat komma med någon bra förklaring. 

Jag tycker också det låter märkligt, samtidigt kan det lika gärna bero på att de haft mycket problem med detta innan och nu istället har nolltolerans. Det är ju under provanställning/vikariat (som ts hade) man undan någon egentlig anledning kan släppa folk. De kanske har tillräckligt med kandidater för att inte våga gå vidare med TS. 
Svar på tråden Hjälpppp!