• Anonym47

Hjälpppp!

Jag handlade till en brukare och det står på kvitto saker som jag inte köpt och chefen vill träffa med mig.. jag vet inte vad ska jag göra ?? Kommer de tro på mig eller ??

• Svar på tråden Hjälpppp!
  • Anonym47

Nej det gjorde jag inte för att jag handlade mycket ????

• Anonym47

jag köpte lättmjölk men det står att jag har köpt standart mjölk också????

• Anonym47
    Anonym (Hmm) skrev 2022-01-29 15:38:31 följande:

Vad r det för saker som står med som du inte köpte?

Jag fattar inte heller hur har det blivit så??
  • Anonym47
    Anonym (Bobo) skrev 2022-01-29 15:40:51 följande:
    Hur många paket står på kvittot och hur många mjölk handlade du då? För handlade du 3 paket och det står 2 lättmjölk och 1 standardmjölk så är det ju uppenbart att felet blev i kassan.
    Jag köpte bara 2 lättmjölk ????
  • Anonym47

Vad ska jag göra ?? Om dem inte tror på mig hur ska jag göra ? Jag är jätteledsen och väldigt upprörd????????

• Anonym47
    Anonym (Visst) skrev 2022-01-29 15:47:10 följande:

Så det som är fel är alltså 1 extra mjölk? 

Japp????
  • Anonym47
    Anonym (Visst) skrev 2022-01-29 15:54:37 följande:

Då förklarar du för chefen, betalar för mjölken och är noggrannare i fortsättningen. Om detta är första gången det hänt och du sköter ditt jobb för övrigt så blir det förmodligen bara en tillsägelse. 

Det är första gången har det hänt med mig ? Jag skäms så mycket och tänker om de tror att jag ljuger????????
  • Anonym47
    Friger skrev 2022-01-29 16:01:41 följande:

Det är ett paket mjölk... Jösses... Har du inte köpt det så är det ju bara att säga som det är. Du har inte köpt och att det blivit fel i kassan.

Det är arbetsgivaren som är ansvarig för fel som arbetstagaren gjort om inte arbetstagaren varit grovt oaktsam eller agerat uppsåtligt. Att missa ett paket mjölk vid en handling finns inte ens på skalan.

Bara att säga hoppsan, får kolla noggrannare nästa gång.

hoppas att det kommer gå så lätt som ni säger ????  
  • Anonym47

Men om chefen vill inte ta pengar och vill gå till affären med mig vad ska jag göra ? Alla kommer titta på mig och tänka helt annat ??

• Anonym47

Det var brukaren som sagt till annan personal att kvitto stämmer inte?

• Anonym47

Men varför chefen vill träffa med mig tillsammans med Hr ??

• Anonym47

Jag jobbar som vikarie och det har aldrig hänt något sånt med mig.. först personal ringde och sa att brukaren säger att kvitto stämmer inte.. sen ringde chefen och ville träffa med mig på måndag.. så nu är jag jätte nervös..????

• Anonym47
    Anonym (Bobo) skrev 2022-01-29 17:30:49 följande:

Glöm inte ta med en egen representant från facket ts, om du är med där. Det är nog det bästa.

Men jag har svårt att tro att mötet är pga 1 paket mjölk. Det måste vara något annat. Jag jobbar i vården och det händer ibland att vi råkar ta sönder brukares saker, typ råkar riva ner en blomvas eller tvätta sönder något i tvättmaskinen osv och vi har aldrig haft möten eller liknande om det.

Jag lovar inget annat ????????
    de kommer inte tro på mig pga jag är invandrare????
  • Anonym47

jag förstår inte hur kan hända sånt att man hamnar en svårt situation ????

• Anonym47

Det är första gången har hänt.. jag har handlat till brukaren själv och lämnade dem.. vi lämnar kvitton också till brukaren och det har hänt så ????
    så klart man blir nervös och man tänker negativt..

• Anonym47
    Anonym (Undran) skrev 2022-01-29 22:41:19 följande:
    Vad händer om ni sabbar grejer? Betalar ni eller måste brukaren acceptera att ni haft sönder hens saker?
    Vet ej hur det blir ..
  • Anonym47

Hej allihopa!
    Alla som undrar att vad har hänt med mig ..
    Blev av med mitt jobb tyvärr pga ett pack mjölk ????????
    för att ingen tolerans för invandrare men tolerans för dem som jobbar dåligt och gör allt annat?

• Anonym47
    Ocdmänniska skrev 2022-01-31 13:37:12 följande:
    Va?? Du borde ta kontakt med facket över det där!!
    Jag sa att jag är vikarie och har inte facket?..
    De sa att du skötte sitt jobb jätte bra tills nu men det är stöld vilket är inte stöld?
  • Anonym47
    Ocdmänniska skrev 2022-01-31 14:25:43 följande:

Går inte att citera.

Missade att du inte hade facket. Men beklagar verkligen, tror dom på senare åren att dom blivit mycket hårdare med det där för det är så många som snott på de viset. Men i ditt fal tycker jag verkligen att dom borde lyssnat när det var ett paket mjölk och misstag händer på kvitton ibland..

Tack för din förståelse.. det var därför jag säger att de har tolerans till allt men inte för små saker..
Svar på tråden Hjälpppp!