• Lillan2022

Ivf gravid

Hej! Är det någon som just nu håller på med ivf och vill följas åt? 

jag håller på med ivf och är just nu på ruvdag 7 efter min 3e instättning och missfall i december. 

testade mig idag på kvällen och fick ett väldigt väldigt svagt plus så nu håller jag alla tummar och tår.
    hur ser eran resa ut? Någon som ruvar just nu? ?? 

• Svar på tråden Ivf gravid
  • Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-01-31 09:51:57 följande:

Kallmakka: då har du Ju massa syntom, såå spännande med td imorgon men jag vågar nog säga grattis redan Nu! ?? Mitt test är svagare idag så är riktigt nervös, så var det förra månaden när jag fick missfall också..

Hoppas inte att det är historia som upprepar sig, så himla tråkigt det skulle vara, blä för denna oro hoppas hoppas det utvecklar sig i dagarna framöver! Ibland är de svagare test för att urinen inte är så koncentrerad heller. Kanske kan det vara så också. 
  • Lillan2022

Ja, jag hoppas det! Imorgon är min riktiga td så kommer ta ett imorgon. Man är ju så dum som sitter och testar flera dagar innan. Ett plus är ju ett plus och så får det gå som det går men man är ju alldeles för nyfiken haha. 

• Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-01-31 18:45:28 följande:

Ja, jag hoppas det! Imorgon är min riktiga td så kommer ta ett imorgon. Man är ju så dum som sitter och testar flera dagar innan. Ett plus är ju ett plus och så får det gå som det går men man är ju alldeles för nyfiken haha. 

Håller tummarna! Jag är också en sån som testar flera gånger, dåliga erfarenheter har gjort det värre. Har tagit 2 test om dagen sedan ruvardag 3 liksom.. hehe 
  • Lillan2022

Oj två test om dagen, ser man någon skillnad då? Har hållt mig till ett om dagen och imorgon blir det digitalt och ett vanligt för att se stegringen, för nyfiken för att låta bli.  Håller tummarna!! Är såå nervös! 

• Emma1b

Hej!

Jag är också gravid efter ivf. Blev gravid på min första ET i oktober, konstaterat MA på VUL v 8. Ny insättning av fryst blastis 14 jan, och nu plussat igen. Kommer dock inte kunna glädja mig förrän jag sett ett tickande hjärta... mår lite mer illa den här gången, och i nov slog cbdigital aldrig om till 3+, det har den gjort nu. Så jag hoppas innerligt att det betyder att det går bättre denna gång.

• Lillan2022

Emma1b : men åh, då håller jag tummarna för dig, jag vågar nog ändå säga grattis! Var det fet du gjorde nu eller en till et? jag testade mig idag och mitt test från rsfu var nästan negativt ( var jättestarkt ) för 3 dagar sedan & det digitala visade gravid 1-2 veckor. Men tror jag fått missfall Igen så Jag väntar bara på blödningen. Tror inte det finns något hopp för testet kan väl inte visa jättestark o sedan knappt någonting och ändå vara gravid eller? 

• Lillan2022

Emma1b : läste för snabbt, såg ju att det var en fryst blastis! Detta var min sista & nu måste jag göra allt från början med sprutor osv osv.. 

• Emma1b

Åh nej,lider med dig! Har du passerat testdag? Om inte skulle jag säga att det finns hopp! Jobbigt att börja om från början, men samtidigt,man vet ju varför man tar de där j-la sprutorna, och att det blir värt det alla gånger om ifall det lyckas!

• Lillan2022

Testdag var idag. Är bokad på ulj den 24/2 men hon sa själv att det inte lät så hoppfullt när jag ringde idag. så skall egentligen bara höra av mig när jag börjar blöda. Och ta ett test om någon vecka igen. Känns ju inte som om jag fortfarande Är ?gravid? och testerna blir svagare o svagare. Har dock kvar alla symtom ännu. 

ja jag vet, men allt tar sån tid, och väntan och väntan och väntan? 

• Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-02-01 20:57:49 följande:

Testdag var idag. Är bokad på ulj den 24/2 men hon sa själv att det inte lät så hoppfullt när jag ringde idag. så skall egentligen bara höra av mig när jag börjar blöda. Och ta ett test om någon vecka igen. Känns ju inte som om jag fortfarande Är ?gravid? och testerna blir svagare o svagare. Har dock kvar alla symtom ännu. 

ja jag vet, men allt tar sån tid, och väntan och väntan och väntan? 

Men åh! Nej nej nej! Jag lider med dig. Vet precis hur det känns när de där testen blir svagare och det är så jääkla tufft. Skickar dig en stooor kram! 
Svar på tråden Ivf gravid