• Lillan2022

Ivf gravid

Hej! Är det någon som just nu håller på med ivf och vill följas åt? 

jag håller på med ivf och är just nu på ruvdag 7 efter min 3e instättning och missfall i december. 

testade mig idag på kvällen och fick ett väldigt väldigt svagt plus så nu håller jag alla tummar och tår.
    hur ser eran resa ut? Någon som ruvar just nu? ?? 

• Svar på tråden Ivf gravid
  • Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-01-31 23:34:53 följande:

Oj två test om dagen, ser man någon skillnad då? Har hållt mig till ett om dagen och imorgon blir det digitalt och ett vanligt för att se stegringen, för nyfiken för att låta bli.  Håller tummarna!! Är såå nervös! 

Nej man ser ingen skillnad då. Det är bara för mig själv, jag behöver kontrollera att strecken är kvar. Lite sjukt, jag vet. Men det blir värre för varje gång jag plussar.. hehe, just nu är det en om dagen 
  • Kallamakka
    Emma1b skrev 2022-02-01 15:05:49 följande:

Hej!

Jag är också gravid efter ivf. Blev gravid på min första ET i oktober, konstaterat MA på VUL v 8. Ny insättning av fryst blastis 14 jan, och nu plussat igen. Kommer dock inte kunna glädja mig förrän jag sett ett tickande hjärta... mår lite mer illa den här gången, och i nov slog cbdigital aldrig om till 3+, det har den gjort nu. Så jag hoppas innerligt att det betyder att det går bättre denna gång.

Hej Emma och välkommen hit.
  • Lillan2022

Ja okej jag förstår! Tog ett clearblue imorse istället för ett rsfu och helt plötsligt får jag ett jättestarkt plus igen så nu är jag verkligen förvirrad. Nu får jag sluta testa och bara avvakta till ulj den 24 feb :) 

• Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-02-02 07:44:20 följande:

Ja okej jag förstår! Tog ett clearblue imorse istället för ett rsfu och helt plötsligt får jag ett jättestarkt plus igen så nu är jag verkligen förvirrad. Nu får jag sluta testa och bara avvakta till ulj den 24 feb :) 

Men jaaaa!! Gud vad kul! Beror säkert på hur länge du gått med urin i blåsan innan du testat? Roligt i vilket fall!

Jag fick också ultraljud till 24/2. Går du också i Stockholm?
  • Lillan2022

Ja tagit Med morgonrurin varje dag men kanske spelar roll ändå på något sätt! 

men åh spännande med samma dag, så långt dit, hoppas stg tiden går snabbt nu så att man kan bli lite lugn! nej jag går i Göteborg. :) 

• Kallamakka
    Lillan2022 skrev 2022-02-02 15:45:35 följande:

Ja tagit Med morgonrurin varje dag men kanske spelar roll ändå på något sätt! 

men åh spännande med samma dag, så långt dit, hoppas stg tiden går snabbt nu så att man kan bli lite lugn! nej jag går i Göteborg. :) 

Japp. Vi får hålla oss sysselsatta bäst vi kan fram till ultraljudet! Lättare sagt än gjort. 
  • Lillan2022

Haha men exakt! Och jag har lovat mig själv att INTE testa en enda gång fram tills dess om jag inte får en blödning eller liknande. Vi får väl se hur det går haha! 

• Kallamakka

Jag tog just ett digitalt. Ruvardag 13 idag och den visade 3+, efter research betyder det bra med HCG i urinen och helt i fas med när testet visade 2-3(till och med lite för tidigt). Är lättad och förvånad för så tidigt har det aldrig slagit om nån av de andra sex gångerna jag har varit gravid. Denna gång plussade jag också mycket tidigare än någonsin. Det känns hoppfullt ändå, kanske kan man börja tänka positiva tankar mer snart. Vill det så gärna. Allt som avviker på det här sättet ska jag försöka omfamna. 

• Emma1b

Vid mitt MA i nov slog cbdigital aldrig om till 3+, jag testade t o m dagen innan vul, alltså v 8,  och fick ändå 2-3. Så denna gång när jag fick 3+ redan på min testdag blev jag överlycklig! Förstår att det inte är någon garanti, men känns som ett steg i rätt riktning.

Kallamaka, har du fått nån förklaring till alla missfall? Har de skett i samma vecka?

Och hur i allsindar ska man få tiden till vul att gå?!

• Lillan2022

Kallamakka: jaha oj, grattis! 

då känns det som att något borde vara fel hos mig här ändå, min visade 1-2 veckor igår o vi gjorde ju det typ samtidigt :/ nu förlorade jag lite hopp igen, för så stor skillnad kan det ju inte vara känns det som! 

Svar på tråden Ivf gravid