Inlägg från: Emma1b |Visa alla inlägg
  • Emma1b

Ivf gravid

Hej!

Jag är också gravid efter ivf. Blev gravid på min första ET i oktober, konstaterat MA på VUL v 8. Ny insättning av fryst blastis 14 jan, och nu plussat igen. Kommer dock inte kunna glädja mig förrän jag sett ett tickande hjärta... mår lite mer illa den här gången, och i nov slog cbdigital aldrig om till 3+, det har den gjort nu. Så jag hoppas innerligt att det betyder att det går bättre denna gång.

• Emma1b

Åh nej,lider med dig! Har du passerat testdag? Om inte skulle jag säga att det finns hopp! Jobbigt att börja om från början, men samtidigt,man vet ju varför man tar de där j-la sprutorna, och att det blir värt det alla gånger om ifall det lyckas!

• Emma1b

Vid mitt MA i nov slog cbdigital aldrig om till 3+, jag testade t o m dagen innan vul, alltså v 8,  och fick ändå 2-3. Så denna gång när jag fick 3+ redan på min testdag blev jag överlycklig! Förstår att det inte är någon garanti, men känns som ett steg i rätt riktning.

Kallamaka, har du fått nån förklaring till alla missfall? Har de skett i samma vecka?

Och hur i allsindar ska man få tiden till vul att gå?!

• Emma1b

På min testdag, rd14 blev det 3+. Men det kan ju skilja väldigt mycket, så stirra dig inte blind på att jämföra med oss. Håller tummarna attdet går vägen!

• Emma1b

Åh nej, sänder massa styrkekramar till dig! Sjukanmäl dig och tillåt dig att bryta ihop. Att bara envist kömpa på och "hålla modet uppe" är ett effektivt sätt att gå in i väggen.Hjärta

• Emma1b

Lillan2022, det finns inget vettigt att säga, jag vet ju hur dåligt man mår när det går åt skogen...

Kallamakka, vilken jävla resa ni varit igenom!! Så ni fick ingen förklaring alls till det sena missfallet? Ett tidigt missfall är hemskt, men jag gissar att ett sent måste vara betydligt värre, då är det ju på riktigt en liten bebis. Det skär i hjärtst att tänka på vad ni måste gått igenom...Har du fått stöd att bearbeta det? Håller alla tummar det går vägen denna gång! Hur långt gången är du nu? Jag är i vecka 5+6 idag, och tiden går med snigelfart!! Och kag gisdar att du inte kommer kunna andas ut förrän efter RUL? Min mållinje är vecka 12, bara det känns som en evighet!

Har ni sett carina bergs serie "var fan är storken"? Jag grät genom hela serien, strecksåg den direkt efter mitt MA, men det var så skönt att få känna att man inte är ensam i den här kampen.

• Emma1b

Ja man får ju verkligen ett sug att kasta sig över sllt som har med ivf att göra, men den danska har jag inte sett än. Var den också bra?

Jag är på 6+0 idag. Varje gång jag går in i en ny vecka känns det som ett litetlitet steg i rätt riktning! Igår fick jag igen en liten miniblödning, tror dock det är lutinus som retar mina slemhinnor. Tar du också lutinus? Och nu har det slutat, så blödningen i sig gör mig inte mer orolig än övrigt. Fast det säger ju inte mycket :)

• Emma1b

Ja 3 gr/dag till vul, sen skulle jag få ett uttrappningsschema. Ska bli så skönt attslippa litinusflytningarna! Och med dem förhoppningsvis blödningarna. Just nu kämpar jag med ett vedervärdigt illamående. Det är så segt och får tiden att gå ännu saktare!! Hur mår du?

• Emma1b

Hur går det för dig? Är det imorgon du gar vul? Jag har nästa vul 2 mars,känns evighetslångt bort. Och illamåendet hänger i, är så less på att inte kunna göra något, att bara ligga i soffan och försöka få tiden att gå....

• Emma1b

Har bokat vul 2a mars och nipt 8 mars. Nästa tod hos bm var någonstans efter det. Du då?

Svar på tråden Ivf gravid