Inlägg från: Go o gla |Visa alla inlägg
  • Go o gla

BF oktober 2022

Nejlika08 & majarg: 9kg, ingen guide mer en ?tallriskmodellen?. De är viktnojiga här i Spanien. 

Jag går upp 20kg i snitt/graviditet så, ja... kommer bli spännande. Bäddat för förlust. 

majarg: Jag lider med dej, svullen och känner mej alldeles hemsk! Min partner försöker peppa men blir bara att jag surar på han med {#emotions_dlg.djavulsk}

Ang kub så blir det här med, på rutin, om några veckor.
    Har läkarbesök (obstetriken) idag, så får då min plan för uppkommande besök. Och se fisen igen. Får hoppas det tickar vidare!

• Go o gla

Hej hopp. Har just kommit från obstetriken. Hjärtat pickar på fint. Är idag 8+0 enl. sista mens men blev framflyttad 4 dagar. Måste haft en mkt tidig ÄL, vilket kan förklara mitt tidiga plussande. Har ni blivit flyttade mindre än en hel vecka? Känns lite petigt med 4 dagar när det är svårt att mäta exakt när de är så små. Iaf., nytt BF 14/10. 

• Go o gla
    Krusbärskompott skrev 2022-03-08 17:15:13 följande:
    Grattis! Så härligt!
    Dateringar som görs så tidigt är ju lite osäkra, någon enstaka mm hit eller dit gör stor skillnad. Så inte helt säkert att det stämmer.

Med min dotter flyttades jag fram fyra dagar på viabilitetsultraljud, men KUB och RUL skickade tillbaka mig 3 dagar igen.
    Ja, precis. Därför jag tyckte det var så knepigt. Jag frågade dessutom ifall de ev. flyttar tillbaka mej senare men han konstaterade att detta var ända ?uträkningen? som görs och att jag skall referera 7/01 som sista mens hedanefter... Obestämd
  • Go o gla
    Krusbärskompott skrev 2022-03-09 10:39:57 följande:
    Det låter jättekonstigt? En stor anledning till RUL är ju just att datera?
    Inte här i Spanien. Där är vad ni ref. som RUL mest för att kolla tillväxt och upptäcka eventuella missbildningar. När jag frågade igår sa han att det är nu alla är lika i strl och därför de beräknar förlossningen i detta skede, att senare i graviditeten så växer forstren individuellt och kan därför variera mkt utan att det på så vis påverkar ev. BF.

Men ändå knas tycker jag, just att de är så små. Sen vet jag 1000% när min sista mens var (11/1), men kan ju haft ännu tidigare äl än vad jag redan misstänkte pga känningar (23/1). 
  • Go o gla

Ang. NIPT så är det inget som ges på rutin här, men erbjuds om du får medel/hög risk vid KUB. Vi kommer mest troligt göra ett privat oavsett, ca ?400. Vad kostar det i Sverige (privat)?

• Go o gla
    Go o gla skrev 2022-03-09 11:04:37 följande:

Ang. NIPT så är det inget som ges på rutin här, men erbjuds om du får medel/hög risk vid KUB. Vi kommer mest troligt göra ett privat oavsett, ca ?400. Vad kostar det i Sverige (privat)?

Euro 400 dvs
  • Go o gla

Passar på att spamma tråden. 

Den 18/3 har jag blodprov och 31/3 UL för KUB. Minns inte väntetiden för resultaten, någon som vet?

• Go o gla
    mammamalin skrev 2022-03-09 11:37:15 följande:
    Kommer betala ca 5500 kr för nipt
    Är det då basic NIPT eller någon extra variant? Här är priserna i stort sett från e400 för basic, sen tickar det på för massa extrasaker som jag inte kollat upp.
  • Go o gla
    Krusbärskompott skrev 2022-03-09 12:59:37 följande:
    Eftersom du lämnar blodprov i förväg bör du få resultatet i samband med själva ultraljudet.
    Ok, hoppas!
Svar på tråden BF oktober 2022