Inlägg från: Go o gla |Visa alla inlägg
  • Go o gla

BF oktober 2022

Grattis!

testade också tidigt (bim-7) med samma test och minns jag var extra på luren och orolig för eventuell tidigt mf som jag inte skulle reagerat på fall mensen skulle kommit som vanligt. Men, den kom inte och är gravid ännu (peppar peppar). Peppar för dej mej!

• Go o gla
    Lovisaa86 skrev 2022-02-19 16:10:22 följande:

Fick idag provsvar på hcg som går ner från 46000 till 11000 på tre dagar. Så det är definitivt missfall. 

önskar er andra stort lycka till Hjärta

Beklagar såå!!! Skickar många styrkekramar och hoppas ni får ert ?? nästa gång!! 
  • Go o gla

Hej alla gamla och nya. 

Kul för er alla som fått se tickande hjärtan hittills! Vi går privat på fredag nästa vecka, då i 7+4. Bor utomlands så här fungerar det lite annorlunda och vi har 3 standard UL under en normal graviditet. V12-14, v. 20, och v. 33-34. Ibland lägger de tom in ett tidigare vul/ul för att säkerställa graviditeten (runt v. 10) med detta hinns inte i vårt fall varav vi väljer gå privat. 

Symptom mm, svullnar upp i vanlig ordning och är fortfarande trött och har koncentrationssvårigheter. Det sistnämnda inte det bästa i mitt yrke där jag får betalt för en fungerande hjärna, haha. Kan som vissa andra här arbeta hemifrån och det är jag extra tacksam för nu...

• Go o gla

Hej alla. Varit lite tyst men kikat in och läst lite då och då. Glad för alla med positiva (V)UL! Har idag inskrivningen hos BM, privat UL på fredag och längtar. Jag har förutom all trevlig svullnad och trötthet nu börjat må illa. 6e graviditeten och första som jag mår illa under. Hoppas inte det håller i sej, bortskämd som jag är... Så även om mitt är milt så gnäller jag, så lider med er alla som slåss med större illamående och kräkningar. :/

Sen, tycker tiden går sååå långsamt! Har berättat för min chef, men inga kollegor, vänner eller familj vet ännu. Vi tänkte berätta om ca 1 månad, men så svullen som jag är redan vettekatten om det kan döljas tills dess. Kanske får leka antisocial ett tag och hålla mej inlåst ett tag, hehe. 

Har ni gått upp ngt ännu? Jag började denna grav på +7 vs förrförra och +5 vs förra så känns sååå surt att jag redan lagt på mej 1kg. Går alltid upp en 18-23kg men vill så gärna hålla det på max 15kg denna gång (för att kompensera startvikten). Tar gärna emot motiverande tips och råd på hur hålla vikten i schack... utan att svälta mej resten av graviditeten...

• Go o gla

Här blir vi erbjudna nipt ifall du får medel eller hög risk vid kub (som görs på rutin). Men jag lutar mot privat nipt oavsett då jag är lite orolig för kromosomavvikelser pga att jag har fem andra barn med. Så känner jag vill veta, och ha tid för att göra eventuella beslut beroende på typ, risk, och grad... Lite läskigt faktiskt. 

• Go o gla

En dag kvar till privat UL. Det blir vecka 7+3 och både 2d och 5d. Skall bli kul och se vad man kan se på 5d när de är bara några mm stora, antar mest en liten klump, haha. 

Sen har jag första obstetrik besöket på tisdag, så antar det blir ett UL där med för att de skall bekräfta graviditeten, läng, och vitalitet. Hoppas allt går bra både imorgon och på tisdag... Nervös!

Därefter blir det att springa titt som tätt, en baksida av hur det du kar här samtidigt som man är tacksam för kontroller som görs. KUB i vecka +/- 11, blodanalyser, glukostest och endokrin besök, varvat med BM och obstetriken med UL mm. Och detta i en cykel varje trimeter... Tur man har ett flexibelt arbete och arbetar hemifrån. 

• Go o gla

Också extremt svullen, och är inte förstfödelska. Plus startade graviditeten med pluskilon sen innan så blivit tillsagd att gå upp absolut max 9kg. Bormalt går jag upp 5 i första trimestrrn så den lär bli intressant... :/

• Go o gla
    Go o gla skrev 2022-03-07 12:45:05 följande:

Också extremt svullen, och är inte förstfödelska. Plus startade graviditeten med pluskilon sen innan så blivit tillsagd att gå upp absolut max 9kg. Bormalt går jag upp 5 i första trimestrrn så den lär bli intressant... :/

Sorry för felstavningarna, svullna fingrar med verkar det som, haha.
Svar på tråden BF oktober 2022