Inlägg från: Loppan1994 |Visa alla inlägg
  • Loppan1994

IVF 2022

Bix1 skrev 2022-11-09 17:57:41 följande:
    Tack! Ja verkligen, kom som en chock. Hur man nånsin ska kunna slappna av och njuta av graviditeten förstår jag inte. :(
    Ja jo det är sant. Känns inte så i kroppen, men man vet ju aldrig. 
    Hur går det för dig, vart är du nånstans i allt detta? Har läst igenom tråden men minns inte riktigt vem som var vart. 

Efter återföringen har jag känt mig lite light headed, mensvärk, ilningar och stick i livmodern, deppig och trög i magen. Utöver kletet då. Det borde vara lutinus-relaterat eftersom det kom direkt. Har testdag 17 nov, lite sent tänker jag. Har BIM imorgon.. 
    Nej verkligen inte... håller mitt pluss i sig så ska jag ringa avdelningen där jag gjorde operationen för utomkveds så ska jag boka in ett ul så snabbt som möjligt, men vågar inte ringa nånstans än för känns inte som de kommer gå vägen..  Jag är på rd 7 idag men plussade på rd 5. Har testdag 16e egentligen.
    Har samma symptom som dig där jag har kramper i livmodern/äggstockarna oxå haft det sen dag 1. Men nu har ja även fått att jag är törstig hela tiden och antingen svin varm eller fryser massa haha... och denna rinningen fyyy... vet inte riktigt när jag har bim eftersom min äl kom senare än den skulle så antingen skulle jag haft mens igår eller nu på fredag för då är det 2v sen jag hade ägglossning, tycker ändå det är konstigt att jag kunde testa så långt i förväg 
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-11 16:05:32 följande:
    Ruvardag 5, väldigt ljust streck på positivt, eller är de bara jag som ser det ? 
    Är det ett sånt test där de bara ska va ett sträck? Jag ser iaf :)
  • Loppan1994

Mitt va ju oxå jätte svagt på rd5 knappt så de gick få med på kort så testa imorgon bitti igen men tror absolut på att de är positivt Hjärta

• Loppan1994

Jag fick en blödning eller mer rosa flytning igår kväll och hela fm idag.. hoppade över pinnen som är till lutinusen och hoppas på att de är den som irriterat! Har inte kommit nått mer sen runt kl 12 iaf

• Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-12 07:12:00 följande:
    Loppan­1994 

Såhär ser de ut idag starkare än igår Skrattande
    Ja de är sån som ska bara 1 ett streck, testa tidigt clearblue..

Oj men det är säkert att det har irriterat hur ofta stoppar man upp en sån applikator och en tablett där nere liksom eller nidblödning? Vet min tjej kompis hade blödning i början av graviditeten mellan blödning eller va hon kalla det... Jag håller mina tummar för dig och tror det blir bra Hjärta
    Åh ja ja ser med grattis Hjärta
    Ja precis jag hoppas det iallafall :) testet slog om från 1-2 till 2-3v så hcg borde ju ha ökat iaf :) 
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-13 11:59:56 följande:
    Tack!:) 
    Ja de borde det! Är säkert ingen fara :)

Jag har ju fått illamående nu och måste äta något hela tiden för att slippa haha, så har köpt salta kex som jag äter på konstant haha sen lite molande värk och kan ibland sticka till mer i tjejmagen... annars inga symptom,  har du några symptom? 
    Jag är väldigt varm eller fryser inget mellanting, och väldigt törstig. Värken försvann för nån dag sen, men tror den berodde på lutinusen för fick så redan första dagen :) så inga typsika symptom, man vill gärna ha det men får passa på å njuta innan dom kommer på riktigt haha. Ska ringa kliniken på tisdag på testdagen men funderar på om man kan ringa imorgon istället 
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-13 20:25:24 följande:
    Ah va skönt ändå :) 
    Mitt illamående vill du inte ha haha är så jobbigt haha.. 

Ja men de borde väl gå att rings imorgon redan :) 
    Nej längtar inte efter det haha, hoppas det går över snart för dig :) 
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-16 12:55:10 följande:
    Mitt streck har fortfarande inte blivit starkare.. börjar bli orolig nu ...
    När är din testdag? Åk å köp ett digitalt istället, mitt slog om från 1-2 till 2-3 nu väntar jag på ett nytt som jag hoppas slår om till 3+  är ju ingen garanti men kanske känns skönare om du ser det så? Hjärta
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-17 09:51:01 följande:
    Test dag imorgon, tog ett i morse men positiva strecket var så gott som borta, plus nu kom mensen tror jag.... ännu ett misslyckat försök.. fast denna gången fäste det iallafall fast de inte satt så värst länge Rynkar på näsan
    Men nej va tråkigt :( det är ju postivit att det fäste en stund iaf även om det inte hjälper för stunden! Säker på att det inte är en nidis bara? ni hade fler i frysen eller?
  • Loppan1994
    Sandralinnea123 skrev 2022-11-18 10:34:12 följande:
    Loppan­1994 - säker på ingen nidblödning, exakt som mens och mensvärk... 
    Nej ingen mer i frysen fick bara 1 till frysen... 

Men nu har jag pratat med sahlgrenska och har planerat äggplock v.5 så 6 januari börjar jag med provera ..

Ja det känns ändå skönt att veta att de faktiskt har fäst att veta att det går, försöker tänka att de förmodligen inte utvecklades som de skulle eller att de var något fel därför kroppen stötte bort... 

ttcjul­iaa - tack så mycket ! Och grattis till ditt lilla mirakel !! Hjärta
    Men vad tråkigt! Ledsen för din skull! Kommer du mitt I julledigheten om ni gör det tidigare så det är därför du måste vänta så länge? Ja vi håller tummarna att det går hela vägen för er nästa vända! :) 

Jag är påväg hem från gynakuten, har sån magsmärta, graviditet låg där den skulle iaf denna gången men för tidigt att se nått annat så får snällt vänta till den 5e... 
Svar på tråden IVF 2022