TBSB123 skrev 2022-04-24 15:12:43 följande:
Håller tummarna för nästa återföring Lilleplutt!
Tråkigt att mensen kom ?på riktigt? Loppan, vet precis hur det känns hade det exakt på samma sätt.
Håller med om avundsjukan Hopplöstattkommapå, och så känner jag mig som en dålig människa när jag blir avundsjuk att jag inte kan unna andra deras lyckade graviditeter.. dålig spiral..
Jag ska ha återföring på fredag, började med lutinus för första gången idag, förra svängen hade jag crinone, vet inte om lutinus är bättre? Inte enligt läkaren men ville testa. Crinone var väldigt mycket smidigare tycker jag iofs.. Min läkare är väldigt snäll och positiv i alla fall, sa att man ska ha väldigt tur om det ska sätta sig på första och att vi har goda chanser nu på andra, men ibland känns det som att de bara försöker hålla modet uppe på en ;P
Vi ska prova ICSI nästa vända om det inte sätter sig nu, någon annan som har gjort det? Tycker det lät lite konstigt då de hela tiden sagt att min man har bra spermier, men de sa att de inte ville ta några risker då det var så få av mina ägg som befruktades vid första ägguttaget och att de inte kan veta om det beror på att äggen var omogna eller om spermierna hade svårt att befrukta? en sån djungel det här?
Hur förhåller ni er till alkohol under den här processen?
Jag har bara haft uppehåll när jag ruvat, men också läst att det kan vara dåligt att dricka ens ett glas när man försöker bli gravid?Ger ett ständigt dåligt samvete. Tycker det är ett väldigt svårt val även om jag inte dricker så mycket är det ändå trevligt att kunna ta en öl ibland eller ett glas vin till maten. vet ju inte hur länge jag ska hålla på med det här och hur länge man ska sätta livet på ?paus?. Jag har alltid druckit också så tycker det är så jobbigt att tacka nej nu så andra tror att man är gravid när man inte är det?
Ja det är verkligen sjukt tråkigt :(
För oss gjorde dom ICSI. Av 7ägg blev 4 befruktade. 1 fick ja tbx och 3 frös dom in på dag 5-6.
Tror det är för att sambons är långsammare än normalt som vi fick göra de.
Jag dricker jätte sällan normalt sett, har fortfarande 3 flaskor vin i kylskåpet som jag köpte förra sommaren haha
Men sjukt nog blev ja sugen på vin när ja ruvade förra v. Så blir kanske nått glas i helgen.
När ja va gravid första gången så drack jag sjukt mycket den sommaren, fick reda på att ja va gravid i v 12 men gjorde abort. Hade nyss fyllt 17 då.
Sju månader efter blev ja gravid igen då drack jag nog 3-4ggr och rökte innan ja fick veta att ja va gravid i v 4-5 men det är en frisk 10 åring idag :)
Såklart när man gör ivf så överanalyserar man ju såklart allt så tror inte de är nån fara om du dricker ibland men undvik vid ruvning bara. Det är ju som du säger, man kan ju inte pausa hela livet.
Vi har bestämt oss för att ta en paus till augusti så kör vi igång då igen! :)
Lycka till på fredag