• MBL1712

Ni som ska föda i jan el feb

Hej allihopa

Är det några som skulle vilja vara med och vädra lite tankar inför förlossningen?

Hur mår ni? Hur mår eran kropp? Är ni redo el känner ni lite stress? Osv osv...

• Svar på tråden Ni som ska föda i jan el feb
  • Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-01-28 16:20:06 följande:
    Varje barn är ett mirakel i mina ögon och jag är lika tacksam varje gång. Det beror ju på hur långt man vill ha mellan och så men än finns det förhoppningsvis tid om ni önskar fler :) tycker du har helt rätt tankar, så tänkte jag oxå vid första barnet. Kan även tillägga att mina förlossningar vart bra, snabba men bra. Så mitt opepp är nog mest för jag tänkte jag va klar ;)

Ja, vi har redan en ?Sladdis? som är född -20 så är ju inte så länge sedan. Sen hade vi sparat en del från de två äldre födda -13 och -15 för vi nog ville ha en tre lite senare. Nu blev de ju en fyra oxå och som tur är har vi inte hunnit göras av med något direkt :) 
    Tack för pepp! Ja det är ju inte omöjligt med fler, men då får man ju inte vänta för länge och vet inte om vi är redo för det men tiden får utvisa! :)

Ah förstår, ja om du redan med sladdisen född 20 tänkte lite att det var sista så ställer man väl in sig lite på det! Men ja verkligen tur att ni inte gjort er av med allt! :)
  • Lilith81

Hur går det för er? 
    Min förlossning startade tidigare än beräknat, och det blev akut snitt.
    9 februari kom vår flicka,  ett helt perfekt litet underverk! 

• Anonym4848
    Lilith81 skrev 2022-02-19 20:02:50 följande:

Hur går det för er? 
    Min förlossning startade tidigare än beräknat, och det blev akut snitt.
    9 februari kom vår flicka,  ett helt perfekt litet underverk! 

Här började vi också tidigare. BF 13/2. På kvällen den 4/2 satte det igång med buller och bång kl 19.00. Kände ingenting fram till dess. Värkarna blev snabbt väldigt intensiva. Jag var så inställd på ett utdraget förlopp som förstföderska. Kl. 21.30 gick det inte mer hemma, så då åkte vi in. När vi kom in var jag 9 cm öppen med buktande hinnblåsa, så sjukt haha! Strax efter midnatt kom hon Hjärta 
  • Lilith81
    Anonym4848 skrev 2022-02-20 00:29:19 följande:
    Här började vi också tidigare. BF 13/2. På kvällen den 4/2 satte det igång med buller och bång kl 19.00. Kände ingenting fram till dess. Värkarna blev snabbt väldigt intensiva. Jag var så inställd på ett utdraget förlopp som förstföderska. Kl. 21.30 gick det inte mer hemma, så då åkte vi in. När vi kom in var jag 9 cm öppen med buktande hinnblåsa, så sjukt haha! Strax efter midnatt kom hon Hjärta 
    Grattis! 
  • Anonym4848
    Lilith81 skrev 2022-02-20 00:54:20 följande:
    Grattis! 
    Tack detsamma! Varför blrv det snitt för er till slut? 
  • Lilith81
    Anonym4848 skrev 2022-02-20 01:49:55 följande:
    Tack detsamma! Varför blrv det snitt för er till slut? 
    Det skulle bli planerat snitt 16/2,  så när förlossningen startade i förväg fick de göra akut snitt istället. 
  • Anonym4848
    Lilith81 skrev 2022-02-20 12:43:29 följande:
    Det skulle bli planerat snitt 16/2,  så när förlossningen startade i förväg fick de göra akut snitt istället. 
    Ah okej fattar, skönt att det gick bra! 
  • Gasellen87

Stort grattis till era bebisar! Bf i veckan som kommer här och än är det lugnt. Räknar med att gå över som vanligt.. de andra är födda bf +10, 13 och 15. Så det blir troligen en marsbebis. Längtar något fruktansvärt nu och så nyfiken på vem som ligger där inne.

Visste ni innan vad ni skulle få? Hoppas allt gick bra och att ni börjat landa. Var det första barnet för er båda? 

• Lilith81
    Gasellen87 skrev 2022-02-20 17:09:09 följande:

Stort grattis till era bebisar! Bf i veckan som kommer här och än är det lugnt. Räknar med att gå över som vanligt.. de andra är födda bf +10, 13 och 15. Så det blir troligen en marsbebis. Längtar något fruktansvärt nu och så nyfiken på vem som ligger där inne.

Visste ni innan vad ni skulle få? Hoppas allt gick bra och att ni börjat landa. Var det första barnet för er båda? 

Tack!
    Vi hade inte tagit reda på könet i förväg, så det var så spännande! 
    Fjärde barnet för oss :)    
  • Gasellen87
    Lilith81 skrev 2022-02-20 23:45:56 följande:
    Tack!
    Vi hade inte tagit reda på könet i förväg, så det var så spännande! 
    Fjärde barnet för oss :)    
    Spännande! Vi har inte heller tagit reda på kön någon gång och fjärde barnet här oxå :) vad har ni sedan innan? Hur gamla är era tidigare barn? 
  • Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-02-20 17:09:09 följande:

Tack snälla! Spännande, lycka till när det är dags! 
    Vi visste att det var en flicka därinne, vi gjorde Nipt så visste tidigt. Allt gick bra men ruskigt fort, hann inte få bedövning osv. Har väl landat hyfsat men kämpar med rutiner och så. Inte lätt att en liten flyttat in som ställer allt med planering osv på ända :D
  • Gasellen87

Hoppas allt flyter på bra med era små. Här blev det en liten mars bebis som anlände 2/3 efter en extremt snabb förlossning som satte igång runt 14 och strax efter 16 föddes en liten flicka. Kan inte med ord beskriva lyckan. Har sedan tidigare flicka, pojke, pojke så kändes extra kul att det blev en liten lillasyster nu. 

• Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-03-05 08:35:26 följande:

Hoppas allt flyter på bra med era små. Här blev det en liten mars bebis som anlände 2/3 efter en extremt snabb förlossning som satte igång runt 14 och strax efter 16 föddes en liten flicka. Kan inte med ord beskriva lyckan. Har sedan tidigare flicka, pojke, pojke så kändes extra kul att det blev en liten lillasyster nu. 

Åh stort grattis!

Vi har det lite kämpigt just nu. Lilla tjejen (1 månad idag) är ofta missnöjd framåt em/kväll. Blir svår att mata framåt kvällen då hon sätter i halsen typ och gråter/skriker oavsett vad vi gör vissa kvällar/nätter. Har tid hos barnläkaren måndag morgon på BVC, hoppas på lite bra råd då. Förstått att det är vanligt och försöker tänka att det är en kort period nu i början, men blir ju kämpigt då man inte får sova. Tur att vi är två, förstår inte de som går igenom detta själva. Man känner sig helt värdelös när man inte lyckas trösta sin älskade unge...
Svar på tråden Ni som ska föda i jan el feb