Inlägg från: Anonym4848 |Visa alla inlägg
  • Anonym4848

Ni som ska föda i jan el feb

Har BF 13/2. Känner mig oroväckande lugn haha! Första barnet så har ingen bild av vad som ska hända typ. Brukar noja för ALLT men det är som att det är så stort och läskigt att min hjärna klarar inte ens av att tänka att det ska ske.

Lite stress över de praktiska saker som är kvar att köpa, och typ Packa väskan.

Kroppen mår oförskämt bra, känner mig inget tung eller så. Är inte alls så stor men gått upp typ 13 kg, känner mig dock typ som vanligt. Inte när man ska upp ur soffan eller typ knyta skorna dock :D

Känner igen ditt nick från feb-tråden tror jag? Hur känns allt för dig?

• Anonym4848
    MBL1712 skrev 2022-01-09 06:21:06 följande:

Åh jag har bf 12/2 :)

Känner igen mig i det du skriver från min första graviditet. Låter som det går riktigt bra för dig! Vad härligt!

Mycket av vad man tänker köpa kan man ju också fixa efter, viktiga är väskan som ska med till förlossning :p

Jag har det jobbigt på nätterna. Sover dåligt med mycket foglossning..

Rätt kraftiga förvärkar till och från men inget som varar under en längre tid.

Galet mycket flytningar nu, måste ha trosskydd hela tiden. Det tycker jag e lite jobbigt.

Åh där ser man, då ligger vi verkligen i fas!

Ja är verkligen tacksam, har mått så bra hela tiden. Lite jobbig nästäppa nu dock, men har accepterat att jag får vara beroende av nässpray nu. Viktigare att få sova.. :)

Du har helt rätt att väskan känna viktigare, jag har inte ens börjat haha men målet är att bli klar nu i veckan som kommer. Har du packat än?

Jobbigt för dig med nätterna, hoppas du ändå får den vila du behöver!

Jag har haft lite mer flytningar någon dag sådär, blir helt blött haha men sen dagen efter är det torrt igen. Förstår att det är jobbigt att ha hela tiden!
  • Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-01-27 10:26:00 följande:

Hur går det för er alla? Någon som fått ännu? Här är det runt 4 veckor til bf. Bebis är fixerad och ligger väldigt djupt ner i bäckenet. Jag är ändå helt säker på att gå över tiden igen precis som det de andra tre. 

2,5 vecka kvar här! Bebis var "Nästan fixerad" hos BM förra veckan, känns som att magen sjunkit en del och mycket tryck mot blygdbenet när hon rör sig nu, inte så skönt! Hehe första barnet så har ingen aning...kan ju börja när som eller om en månad typ Drömmer
  • Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-01-28 07:14:47 följande:
    Lilith81 skrev 2022-01-27 11:25:12 följande:
    Knappt 3 veckor kvar här, var hos bm tidigare i veckan,  och bebisen är fixerad.

Spännande! Nä. Man vet aldrig när det drar igång! Har ni förberett mycket? Känner ni er redo?
    Rent praktiskt är vi nog redo, allt som behövs första tiden är inköpt och väskan packad. Mentalt - ingen aning haha brukar noja för ALLT annars men tänker typ knappt på förlossningen alls, tror min hjärna inte kan ta in det riktigt.. själv då?
  • Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-01-28 11:38:31 följande:

Skönt att vara så klar även skönt att inte noja över förlossningen. Hur många barn har du sedan innan? 

Jag har inte förberett något alls ännu. Inte packat, tagit fram kläder, köpt något eller nått. Min bror har dessutom fortfarande babyskyddet till sitt barn ;) . Tror inte jag fattat att de närmar sig och faktiskt inte är så lång tid kvar. Har gått över med de andra barnen oxå så är så mentalt förberedd på det, kanske därför jag inte tar tag i det :)

Första barnet för oss! Så är väl därför min hjärna inte kan ens ta in vad som ska ske Förvånad

Haha låter som att du tar det rätt så chill då jämfört med mig, men är ju såklart skillnad när det är första barnet eller inte troligtvis!
  • Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-01-28 15:49:59 följande:

Men va spännande med första barnet! Det minns man, min äldsta fyller nio i år, då var jag oxå mer förberedd med allt de praktiska långt innan. Är ju svårare då oxå att ta in när man aldrig gjort det innan. 

Är lugn vad gäller det praktiska, de löser sig alltid. Mer upp och ner inför förlossningen denna gång. Så sjukt opepp på just den biten.. detta är vårt fjärde barn som dessutom är en liten hoppsan. Längtar efter att få träffa den lille men som sagt hade gärna hoppat förlossningen denna gång.

Verkligen! Vi var lite sega igång med barnverkstaden, jag är född 86 och sambon 79, så blir kanske bara ett men det gör inget! Men precis, känns svårt att föreställa sig. Bättre att ha ett öppet sinne och ta det som det kommer känner jag :)

Ni har väl mycket grejer kvar från de äldre barnen också antar jag? Åh det kan jag förstå, du vet ju precis vad som väntar..
  • Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-01-28 16:20:06 följande:
    Varje barn är ett mirakel i mina ögon och jag är lika tacksam varje gång. Det beror ju på hur långt man vill ha mellan och så men än finns det förhoppningsvis tid om ni önskar fler :) tycker du har helt rätt tankar, så tänkte jag oxå vid första barnet. Kan även tillägga att mina förlossningar vart bra, snabba men bra. Så mitt opepp är nog mest för jag tänkte jag va klar ;)

Ja, vi har redan en ?Sladdis? som är född -20 så är ju inte så länge sedan. Sen hade vi sparat en del från de två äldre födda -13 och -15 för vi nog ville ha en tre lite senare. Nu blev de ju en fyra oxå och som tur är har vi inte hunnit göras av med något direkt :) 
    Tack för pepp! Ja det är ju inte omöjligt med fler, men då får man ju inte vänta för länge och vet inte om vi är redo för det men tiden får utvisa! :)

Ah förstår, ja om du redan med sladdisen född 20 tänkte lite att det var sista så ställer man väl in sig lite på det! Men ja verkligen tur att ni inte gjort er av med allt! :)
  • Anonym4848
    Lilith81 skrev 2022-02-19 20:02:50 följande:

Hur går det för er? 
    Min förlossning startade tidigare än beräknat, och det blev akut snitt.
    9 februari kom vår flicka,  ett helt perfekt litet underverk! 

Här började vi också tidigare. BF 13/2. På kvällen den 4/2 satte det igång med buller och bång kl 19.00. Kände ingenting fram till dess. Värkarna blev snabbt väldigt intensiva. Jag var så inställd på ett utdraget förlopp som förstföderska. Kl. 21.30 gick det inte mer hemma, så då åkte vi in. När vi kom in var jag 9 cm öppen med buktande hinnblåsa, så sjukt haha! Strax efter midnatt kom hon Hjärta 
  • Anonym4848
    Lilith81 skrev 2022-02-20 00:54:20 följande:
    Grattis! 
    Tack detsamma! Varför blrv det snitt för er till slut? 
  • Anonym4848
    Lilith81 skrev 2022-02-20 12:43:29 följande:
    Det skulle bli planerat snitt 16/2,  så när förlossningen startade i förväg fick de göra akut snitt istället. 
    Ah okej fattar, skönt att det gick bra! 
  • Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-02-20 17:09:09 följande:

Stort grattis till era bebisar! Bf i veckan som kommer här och än är det lugnt. Räknar med att gå över som vanligt.. de andra är födda bf +10, 13 och 15. Så det blir troligen en marsbebis. Längtar något fruktansvärt nu och så nyfiken på vem som ligger där inne.

Visste ni innan vad ni skulle få? Hoppas allt gick bra och att ni börjat landa. Var det första barnet för er båda? 

Tack snälla! Spännande, lycka till när det är dags! 
    Vi visste att det var en flicka därinne, vi gjorde Nipt så visste tidigt. Allt gick bra men ruskigt fort, hann inte få bedövning osv. Har väl landat hyfsat men kämpar med rutiner och så. Inte lätt att en liten flyttat in som ställer allt med planering osv på ända :D
  • Anonym4848
    Gasellen87 skrev 2022-03-05 08:35:26 följande:

Hoppas allt flyter på bra med era små. Här blev det en liten mars bebis som anlände 2/3 efter en extremt snabb förlossning som satte igång runt 14 och strax efter 16 föddes en liten flicka. Kan inte med ord beskriva lyckan. Har sedan tidigare flicka, pojke, pojke så kändes extra kul att det blev en liten lillasyster nu. 

Åh stort grattis!

Vi har det lite kämpigt just nu. Lilla tjejen (1 månad idag) är ofta missnöjd framåt em/kväll. Blir svår att mata framåt kvällen då hon sätter i halsen typ och gråter/skriker oavsett vad vi gör vissa kvällar/nätter. Har tid hos barnläkaren måndag morgon på BVC, hoppas på lite bra råd då. Förstått att det är vanligt och försöker tänka att det är en kort period nu i början, men blir ju kämpigt då man inte får sova. Tur att vi är två, förstår inte de som går igenom detta själva. Man känner sig helt värdelös när man inte lyckas trösta sin älskade unge...
Svar på tråden Ni som ska föda i jan el feb