Ni som ska föda i jan el feb
Hej allihopa
Är det några som skulle vilja vara med och vädra lite tankar inför förlossningen?
Hur mår ni? Hur mår eran kropp? Är ni redo el känner ni lite stress? Osv osv...
Hej allihopa
Är det några som skulle vilja vara med och vädra lite tankar inför förlossningen?
Hur mår ni? Hur mår eran kropp? Är ni redo el känner ni lite stress? Osv osv...
Har BF 13/2. Känner mig oroväckande lugn haha! Första barnet så har ingen bild av vad som ska hända typ. Brukar noja för ALLT men det är som att det är så stort och läskigt att min hjärna klarar inte ens av att tänka att det ska ske.
Lite stress över de praktiska saker som är kvar att köpa, och typ Packa väskan.
Kroppen mår oförskämt bra, känner mig inget tung eller så. Är inte alls så stor men gått upp typ 13 kg, känner mig dock typ som vanligt. Inte när man ska upp ur soffan eller typ knyta skorna dock :D
Känner igen ditt nick från feb-tråden tror jag? Hur känns allt för dig?
Är beräknad 28/1 med andra barnet. Vissa dagar känner jag mig lugn och vissa dagar vill jag bara gråta av nervositet?ser inte fram emot smärtan! Men vill ju träffa lilla killen så är väldigt förväntansfull samtidigt :)
Har förvärkar och sammandragningar sen några veckor tillbaka. Packade klart BB-väskan ikväll :)
Hur förbereder ni er bäst inför förlossningen?
Har BF 13/2. Känner mig oroväckande lugn haha! Första barnet så har ingen bild av vad som ska hända typ. Brukar noja för ALLT men det är som att det är så stort och läskigt att min hjärna klarar inte ens av att tänka att det ska ske.
Lite stress över de praktiska saker som är kvar att köpa, och typ Packa väskan.
Kroppen mår oförskämt bra, känner mig inget tung eller så. Är inte alls så stor men gått upp typ 13 kg, känner mig dock typ som vanligt. Inte när man ska upp ur soffan eller typ knyta skorna dock :D
Känner igen ditt nick från feb-tråden tror jag? Hur känns allt för dig?
Är beräknad 28/1 med andra barnet. Vissa dagar känner jag mig lugn och vissa dagar vill jag bara gråta av nervositet?ser inte fram emot smärtan! Men vill ju träffa lilla killen så är väldigt förväntansfull samtidigt :)
Har förvärkar och sammandragningar sen några veckor tillbaka. Packade klart BB-väskan ikväll :)
Hur förbereder ni er bäst inför förlossningen?
Åh jag har bf 12/2 :)
Känner igen mig i det du skriver från min första graviditet. Låter som det går riktigt bra för dig! Vad härligt!
Mycket av vad man tänker köpa kan man ju också fixa efter, viktiga är väskan som ska med till förlossning :p
Jag har det jobbigt på nätterna. Sover dåligt med mycket foglossning..
Rätt kraftiga förvärkar till och från men inget som varar under en längre tid.
Galet mycket flytningar nu, måste ha trosskydd hela tiden. Det tycker jag e lite jobbigt.
Jag är i vecka 34, kommer göra planerat snitt 16 februari.
Är väldigt trött, sover dåligt pga nattliga toabesök och dessutom stress på jobbet nu innan föräldraledigheten, har extremt mycket jobb som jag behöver få gjort innan vikarien tar över. Har vabbat mycket i höstas och jobben samlas på hög.
Så jag hinner inte tänka så mycket på att vi snart får bebis, haha.
Har gått upp 2 kg och mår bra för övrigt. Verkar vara en ganska lugn bebis.
Hej tjejer. Jag har bf 9/2 och börjar faktiskt redan bli lite otålig. Längtar så sjukt mycket efter att få träffa bebis! :)
Har inte packat väskan än, men har tvättat alla kläder i storlek 50 iaf. Detta är mitt fjärde barn, så tror nog att vi har det mesta hemma ändå. Men måste nog köpa nytt babyskydd, tror det är för gammalt, och lite varmare små kläder (mina andra barn är födda i april och maj).
Här är en till, väntar en liten fyra, bf i slutet av februari. Är inte alls pepp på förlossning och känner mig inte redo för smärtan. Hade en ganska jobbig förlossning med nr 3 och de fick springa iväg med sonen för förlossningen gick så fort så han var medtagen. Dock gick allt bra och han va hos mig igen efter ca 10 min.
Jag har haft en jobbig graviditet, extremt trött och mycket illamående spec de första 20 veckorna. Nu börjar jag även få lite ont i bäcken och rygg. Har gått upp 14 kg hittills vilket är lite för mig som brukar sluta på +25 kg :)
Har inte börjat förbereda något alls typ fast jag är i v 34 nu, då denna graviditet inte va planerad så tror jag inte jag fattar ännu att de faktiskt närmar sig.
Jag är i vecka 34, kommer göra planerat snitt 16 februari.
Är väldigt trött, sover dåligt pga nattliga toabesök och dessutom stress på jobbet nu innan föräldraledigheten, har extremt mycket jobb som jag behöver få gjort innan vikarien tar över. Har vabbat mycket i höstas och jobben samlas på hög.
Så jag hinner inte tänka så mycket på att vi snart får bebis, haha.
Har gått upp 2 kg och mår bra för övrigt. Verkar vara en ganska lugn bebis.
Här är en till, väntar en liten fyra, bf i slutet av februari. Är inte alls pepp på förlossning och känner mig inte redo för smärtan. Hade en ganska jobbig förlossning med nr 3 och de fick springa iväg med sonen för förlossningen gick så fort så han var medtagen. Dock gick allt bra och han va hos mig igen efter ca 10 min.
Jag har haft en jobbig graviditet, extremt trött och mycket illamående spec de första 20 veckorna. Nu börjar jag även få lite ont i bäcken och rygg. Har gått upp 14 kg hittills vilket är lite för mig som brukar sluta på +25 kg :)
Har inte börjat förbereda något alls typ fast jag är i v 34 nu, då denna graviditet inte va planerad så tror jag inte jag fattar ännu att de faktiskt närmar sig.