LillaGry skrev 2022-09-27 15:02:13 följande:
Hej, tack för ditt svar, jag är också väldigt glad att vi har den här tråden och kan följa varandra. Det är otroligt skönt att prata med någon som är i samma situation. Och det är skönt med en utomstående som man egentligen inte känner. Även om jag hoppas att vi ska lyckas snart så finner jag tröst i att andra, som du tex, går igenom samma sak månad efter månad och jag är inte ensam i hur jag känner i denna väntan och längtan. Visst är det helt sjukt egentligen att längta så mycket efter en person som inte finns? (Ännu).
jag har en kompis som har gått igenom en fertilitetsundersökning med sin sambo efter2 års försök. Där hittade de inget fel så de skulle få hjälp med ivf men hon vågade aldrig med risk att det inte skulle gå. Det är lite sorgligt för om man inte försöker kommer man definitivt inte lyckas. Och lyckas man inte så måste man väl tyvärr ta tag i det och bearbeta den sorgen.
visst sa du att ni hade blivit gravida tidigare men det slutade i missfall? i så fall är väl det väldigt positiv. När skulle du få svar på dina blodprover?
jag var hos läkaren idag pga något annat och då sa hon att mina värden var bra och att vi skulle fokusera på något annat än att försöka bli gravida det närmast halvåret för att ta bort stressen. Uruselt råd måste jag säga, det kommer bara göra att ännu stressigare. Om en månad är jag 40. Även om jag kan få barn vid 45 betyder inte att jag vill det.
nu blev det mycket tjat från mig oxå 😊
hoppas det är dags för äl och mys för dig snart. Min man åker bort imorgon och kommer hem dagen efter äl så vi får se hur avslappnad jag blir av att missa en äl den här gången 😝
Tack detsamma. Känner så jag också. känner precis som du att det är ändå skönt att ha någon som går igenom samma sak månad efter månad. Men givetvis önskar jag och hoppas jag att vi plussar.
Jag har ju gjort bort mig denna månad. Mina ägglossningstest tog slut igår och den visade på dag 5 fortfarande blinkande glad gubbe så har beställt hem fler men dom hann inte hem idag. Så dom kanske komma imorgon så vi får se om jag hinner testa mig imorgon igen. Vill bara se så jag får den där fasta glada gubben så kan man hoppas på att man faktiskt har ägglossning.
Jag får svar på proverna på måndag den 10de. Så nervöst så det finns inte. Jag vet alla fall att ett cellprov ska göras för vi hittar ingen info om när jag gjorde det sist fast jag vet att jag gjort det men det är väl lika bra. Hon pratade även om ev spolning av äggledarna så får se vad hon säger på läkarbesöket.
Ja det är ju verkligen inte lätt att fokusera på annat. Det är ju aning stressigt som det är. Sen när man kämpat så länge också så ska man försöka fokusera på annat än det som konstigt nog har blivit ens vardag. Hoppas det kommer gå bra för dig alla fall med att försöka fokusera på annat åh så.