• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2023-06-10 13:58:44 följande:

Du för antivaccer propaganda och deras konspiration, du vetat om detta i åratal nu, och nu ska du låtsas du inte vet detta.

Du har INGENTING som stödjer dig, och detta är för att du lyfter en konspiration.
    Men för all del, vilka långtidsstudier stöder dig? Solig

Och över världen berättar de att du har fel också, så varför hävdar du en konspiration given av antivaccer.
    Och ingen idé att du försöker låtsas du precis fick vetat detta, för detta har mer än jag berättat för dig i åratal nu.

Nej, det gör jag inte. Om du vill läsa antivacc propaganda så får du göra det på andra stället. Och för min del får gärna läsa sådan propaganda och alla möjliga konspirationsteorier. Jag gör det inte. Ser ingen vits med att läsa rena konspirationsteorier eller antivacc propaganda. Är för vaccinet och har alltid varit. 

Du vet att inga långtidsstudier är färdiga ännu.... Det har gått för kort tid. 

Nej, över världen så berättar det att vi fortfarande inte vet. 

Jag har inte hört den konspirationer av antivaccer förut och förövrigt inte nu heller. Det jag säger till är sunt förnuft. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-10 14:05:04 följande:

De berättar ju för dig att det inte sker.
    Och du säger att de har fel, så vilken nivå av utbildningar har du och varför har de fel?
    Och de berättar ju för dig redan vid sex veckor så har de svårt och se mer skador eller biverkningar uppstår, en del säger någon vecka till och INGEN säger 10år, INGEN säger 5år, INGEN säger ens 1år.

Eller ja, antivaccers säger det ofta.

Det du säger är ingen hypotes, utan gallimatias som saknar all saklig grund.
    Du skulle ju vara saklig sade du, men när kommer det.
    För här finns ingen saklighet att säga man kan aldrig veta, utan det berättar om någon som flyr ifrån saklighet.
    Och hade det hänt en gång, ja, då hade vi inte ens haft diskussionen.

EpicF skrev 2023-06-10 11:32:54 följande:
    Så bra. 

Visst är det, för det berättar om vad du påstår saknar allt som krävs för göra detta uttalande och sen inbilla sig det betyder nått för mer än antivaccers.

Jag börjar bli galet intresserad att du än idag försvarar deras konspiration.

Eftersom inga långtidsstudier är klara ännu och vaccinet är nytt så finns det ingen som berättar någonting eftersom ingen vet.

Ja, jag tycker det är bra att det inte var något problem för FuckGoggleAskMe. 

Nej, jag försvarar ingen konspiration. Är intresserade av konspirationer. Aldrig varit och kommer aldrig bli det heller. 
    Du däremot verkar vara väldigt intresserad av dessa konspirationsteorier. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-10 14:10:31 följande:

Behöver inte gå till andra ställen för läsa antivaccer praganda, du ger ju den här dagligen Solig
    Tryck visa endast epic så ser du det själv och alla andra också :boxing:

Vilka långtidsstudier berättar din hypotes är att beakta mer än som bara en konspiration?

Världen över berättar dom just att redan efter sex veckor kan man inte se skador eller biverkningar formar sig längre och sen är det par veckor till i detta spann.
    Du berättar för oss här du vägrar ta in källor som berättar du har fel, vad är det om?

Vi har berättat för dig i åratal nu att detta är ett antivaccer propaganda, och nu försöker du IGEN låtsas om att ingen berättat detta för dig?
    Är det så illa nu att du måste fabulera och låtsas om att ingen har berättat detta för dig förut?

DU sade du vill ha saklighet, och sen börjar du inte ens sakligt förklara denna process i hur en substans som är ur kroppen 10år 1 sekund senare ska skapa en skada eller biverkning.
    Du vill ha saklighet, när kommer den?

För allt du nu står med i handen är en konspirationsteori vi har berättat i åratal är antivaccer propaganda.

Nej, det är ingen konspirationsteori att vi inte vet vad effekterna på lång sikt ger. Det fakta och sunt förnuft. Om du tar det skm konspirationsteorier så har du väldigt stora problem att ta tag i. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-10 14:21:58 följande:

Ohh, sunt förnuft kallar du antivaccer propaganda för nu, det var en intressant vändning på din osaklighet.

Sunt förnuft var att ta vaccin om man var i en riskgrupp, och sunt förnuft berättar att nått som aldrig skett innan, inte heller sker och då med sunt förnuft.

tack för att du hjälper mig epic och när du argumenterar emot dig själv med sunt förnuft.
    Men sunt förnuft är då nu att INGEN ska ta vaccin, sen ska man vänta 10år på inget?
    Eller sunt förnuft vad är det ens för dig och hur sunt förnuft innefattar man ska gå på antivaccer propaganda.

Nej, antivaccpropaganda är inte sunt förnuft. Däremot stt ci inte vet effekterna på långsikt är fakta och sunt förnuft. Att du tar det som antivaccpropaganda indikerar på att du är  antivaccers. 

Varför är du emot vacciner? 

Oavsett effekterna på lång sikt så bör man ta vaccinet, riskgrupp eller ej. Men det är också ett helt frivilligt vaccin som några valde att ta men andra avstod. 

Argumenterar mot mig själv? Nej, jag argumenterar mot dig, som tror att sunt förnuft och fakta är antivaccpropaganda.   
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-10 14:35:41 följande:

Det du påstår  har aldrig skett innan på alla vaccin som kommit, så sunt förnuft är för dig att slänga in en konspirationsteori och ett antivaccer propaganda.

Kan du sakligt beskriva hur jag är emot vaccin, du brukar ju vara skit arg på mig för jag säger att osakliga anledningar är ingen anledning att låta bli ta vaccin.
    Detta börjar bli bisarrt för dig nu och där du lägger orden i munnen på mig och nått som du redan vet om att jag aldrig sagt.

Ja, du argumenterar emot dig själv och när sunt förnuft är att beakta någon som inte ens existerar.
    För sunt förnuft berättar just man ska ta vaccinet, då det du påstår är nosens.

Att det inte har skett innan är irrelevant. Vi har inte haft vaccin mot covid-19 innan pandemin. Hade vi haft det så hade vi inte haft en pandemi... 

Eftersom du tror att allt är konspirationsteorier och antivaccpropaganda så måste du vara emot vaccinet. Varför? 

Vilken anledning folk har till att ta vaccinet eller avstå är individuellt och inte du öht ska kommentera. Folk väljer av vilka anledningar som helst. De behöver inte ens vara i dina ögon sakliga anledningar. 

Jag har aldrig påstått att det är nonsens att man ska ta vaccinet. Jag har alltid sagt att man ska ta det om man vill. Aldrig påstått att man inte ska ta det. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-10 15:22:41 följande:

Halmgubbe!
    Ja, vi vet om COVID-19 är ett nytt virus som blev en pandemi.

Ta du och koncentrera dig på din konspiration och antivaccer propaganda.

Och blir rätt löjligt nu när du lägger orden i mun på mig, och säger något jag aldrig sagt.
    Utan komiskt jag sagt nästan tvärtom, då jag är inte för tvångs vaccinering.
    Och vi kommer ihåg hur sur du var över att jag sade dåliga anledningar och konspirationer är inte en anledning att inte ta vaccin.
    Så varför ljuger du att jag sagt något sånt för, är det en provocering, undrar då detta är sjukligt konstigt gjort av dig.

Igen kan du sakligt beskriva att det du säger ens existerar?
    Har du en långtidsstudie som styrker dina påståenden?
    Sunt förnuft borde väl vara att ta vaccinen oavsett och pga det sunda förnuftet BERÄTTAR ju att det du säger aldrig skett någonsin innan, inte ens efter 1 år, men du påstår inte ett år, utan du säger 10år och med det mest ovetenskapliga på jorden, man kan aldrig veta.
    Jo, man vet genom den beprövade erfarenheten att det aldrig hänt innan inte ens nära 10år, utan man pratar här om 6 veckor och nån vecka till.
    Men istället vägrar du ta del av dessa källor och enbart för att de säger du har helt fel, är min starkaste misstanke.

Du sade dig vilja vara saklig, så beskriv hur en substans som inte funnits i kroppen i praktiskt taget 10år, helt plötsligt och utan förvarning under dessa 10år, ska ge en skada eller biverkning då.
    Frågan är, hur kan en substans som är icke närvarande ge skada
    Du ville ju ha saklighet, så varför kommer den inte för?
    Eller var det en av dina klassiker, där du bara vänder på diskussionen och tror det betyder nått för ditt argument, för en sak är säker, utan saklighet.
    Ja, då står du där med inget och endast ett antivaccer propganda du försvar med näbbar och klor, och kliniskt rent av saklighet för den propagandan.

Du visste tydligen inte det. Ingen halmgubbe. 

Så varför är du emot vaccin? 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-10 15:47:05 följande:

Du sagt den säkert 100gr och jag svarat exakt samma varje gång.
    Vad ska halmgubben berätta om 10år?
    Eller tror du det är första gången man tillverkat vaccin på nytt virus :lol::lol::lol:

Så vad är det jag inte visste? :lol::lol::lol::lol::lol: 
    Sen lägger du orden i munnen på mig, och det blir rätt komiskt då du varit arg på mig många ggr och när jag sagt att konspirationer är inte en godkänd anledning att inte vaccinera sig.

Vart är din saklighet om denna process i hur en substans som inte funnits i kroppen på praktiskt taget 10år.
    Vart är dina långtidsstudier som berätta att 10år är att beakta?

Vart är din saklighet du ville ha, för nu har det blivit som vanligt för dig, du kräver saker, men ALDRIG levererar.
    Samtidigt det ser väldigt konstigt ut när du gett upp, men vill vara kvar och tro du säger nått sakligt.

Och viktigaste av allt, du vetat om att detta är en konspiration i åratal nu och eftersom vi är flera som berättat det för dig, och helt plötsligt idag så låtsas du om du inte visste.
    Vad är det om, och vem skulle det lura?
    Kanske du tror att det betyder du aldrig återgett antivaccer propaganda?
    Åratal har du vetat om, och till och med IDAG försvarar antivaccer propagandan och konspirationen.
    Men hade du haft nått sakligt som berättade detta var en sak, så hade vi haft nått och diskutera som fanns i verkligheten.

Jag omformulera min fråga: Varför får folk ha vilka anledningar de vill för att avstå vaccinet?
    Vad rör det dig av vilken anledning folk vill avstå?
    Vem är du att bestämma vad som är en giltig anledning? 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-10 16:08:32 följande:

Du sade jag var emot vaccin, uppenbarligen INTE :lol::lol::lol:
    Därav halmgubben.

Dock är inte vad detta handlar om, utan om att du ger ett antivaccer propaganda och konspiration och hur du försvarar denna med INGEN saklighet alls.
    Inga långtidsstudier som styrker påståendet har du heller, ingen saklighet att en substans praktiskt tagit 10år sedan den försvann ur kroppen, ska helt plötsligt ge skada.
    Men du påstår något som är så extremt tokigt att man undrar varför du inte förstår hur tokigt det är, och du säger dig vara utbildad inom området sjukvård och omsorg.
    Jag har extrema problem att förstå att du inte förstår det du påstår sakar all saklig grund eller logik.

Inte kan du svara sakligt på frågor heller. 

Ja, eftersom du uppenbarligen är så intresserad av antivaccpropaganda och konspirationsteori så är det logiskt att du är emot vaccinet. 

Vad långtidsstudier visar vet vi inte ännu. Hypotesen är att se inte visar någon fara för människan. Men som sagt, än så länge är det en hypotes och inte fakta. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-10 16:29:15 följande:

Vet inte varför du nu ljuger om vad jag säger, och påstår att jag säger nått som är nästan exakt motsatsen i vad jag faktiskt säger.

DU sade du ville prata saklighet, varför kommer det aldrig för?
    För berätta vilka långtidsstudier som bekräftar ditt tokiga antivaccer propaganda som du förvarar så svårt.
    För alla långtidsstudier på vaccin på ny virus berättar detta aldrig NÅGONSIN skett innan.
    Så för vad för saklighet baserar du ditt försvar av deras propaganda på?

Och hypotesen du ger är en konspiration om vaccin och som komiskt nog är ett antivaccer propaganda.
    Och att detta är ett antivaccer propaganda har du vetat om ända sedan du först kom med dessa 10år.

De som faktiskt är utbildade och kan vaccin, de berättar du har fel.
    De säger redan vid 6 veckor så klinkar skador och biverkningar av snabbt, någon säger nån vecka till,ingen säger ett år.
    INGEN!!!
    Men du vet bättre än dom Solig

Du har inte svarat på frågorna heller. Då har jag rätt och har inte påstått att du ljuger. 

Du kan inte svara på dirketa frågor till dig och du finner heller inte bevis för det du påstår att Dennis Carroll har påstått. 
  • EpicF
    klyban skrev 2023-06-10 16:58:00 följande:

Någon gång måste du inse att du får leverera en gång, och nu är det din tur.
    Och ja, du LJUGER när du säger jag är emot vaccin, för du vet redan att det är nästan exakt det omvända.

Du kan inte kräva saklighet om Dennis innan du gett till mig, jag har berättat för dig att du för först leverera, sen kan jag leta upp vad han sade.

Och frågan kvarstår, vad är långtidsstudierna som stödjer det du säger och med vaccin på nya virus som kommer?
    Vad är det för en process som gör att en substans som varit ur kroppen i praktiskt tagit 10år, kan ge en skada först 10år senare.
    Och varför försvarar du antivaccers hypotes = konspiration och detta utan en enda saklig fakta som stödjer dig, utan en enda logiskt grund att stå på, INGEN beprövade erfarenheter, INGA långtidsstudier som berättar detta skett innan osv...

Det är som fuckgogle säger, grannens elbil...., det är den nivån du är på.
    Du ville ha saklighet, vart är den?
    Och jag tänker inte ge dig nått innan du för en gång skull svarar sakligt om detta ovan.
    För då KRÄVDE ju saklighet, så vad väntar du på?

Nej, jag ljuger inte. Du är väldigt intresserad av konspirationsteorier och antivaccpropaganda vilket indikerar på att du är emot vaccinet. 

Så du kommer med en länk när långtidsstuderna är färdiga? 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?