EpicF skrev 2022-01-03 21:34:13 följande:
Men alltså allvarligt, tror jag är tankeläsare eller? Du får säga inlägg du vill att jag ska svara på.
Läs dina egna inlägg bara, tryck visa endast xxxxx.
Och vad du ska svar på det finns det gott om det långa inlägget du citerade
EpicF skrev 2022-01-03 21:38:31 följande:
Då kan faktiskt riskera att dö av vaccinet om hon är så sjuk. Vem vet, hon kanske har blitt avrådd av sin läkare att ta vaccinet.
Du vet väl att alla i riskgrupperna inte kan ta vaccinet?!
Läs innan till och sufflerad, jag misstänker nära släktingar.
Men dessa riskgrupper kan, så?
Som du förstår, jag vet redan att läkare vill att grannen ska ta vaccinen.
Därför spelar det inegn roll vad du säger i detta fallet, inte det allra minsta.
Om nu du inte ska försvara antivaccer propgandan som de matat grannen med?
Men om det är så, så är vi tillbaka till att du är en antivaccer.....
Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-03 21:32:26 följande:
Jag skulle våga ställa den men jag har valt att hellre backa från henne. Hon mår inte bra psykiskt så... det känns inte som att jag vill gå på henne om det. Det där silvret är ändå rätt oförargligt jämfört med covid och oviljan att vaccinera sig.
Jodå, när jag ifrågasatte gruppens skapare (deras Gud) så åkte jag hals över huvud ur gruppen. Sen läste jag från det kontot jag har tillgång till men inte skriver från, att ledaren borde "kolla upp" mig. Det var faktiskt obehagligt.
Dock kan ingen se mina inlägg på FB om vi inte är "vänner" där. Så lycka till, säger jag.
Det förstår jag, jag hade mest troligt aldrig gjort heller.
Och skulle jag, så skulle någon extrem situation där personen attackerar mig direkt på nått skadligt sätt.
Deras skapare, är det dom som man såg i SVT granskningen?
Han anade lite oro att det inte var på riktigt, och var lite ifrågasättande att de var där och filmade.
En av antivaccerrörelsen komiska är att de skapar nyckel ord som är unika på internet(det är där jag misstänker även spikprotein "betydelse" uppstod för dom), sen bombarderar de detta ord på internet och tar över ordet.
Sen steg två och när själva bedrägeriet sker och suger in dom i sekten, så har dom en favoritmening som betyder att gör som vi säger, så kommer du snart till oss.
Och den är "Do your own reserach", har du hört den eller liknande någon gång i dessa sammanhang, jag hört det hur många ggr som helst.
Vet man dessa mekanismer, så är det extremt lätt att före veta om att man håller på gå med i en sekt.
Så tänk på detta alla som läser detta, säger någon nått liknande som "Do your own reserach", då är sektlviet nära om man går på det.
Eller inte dubbelkollar utanför nyckelordet man ha, och vet man om denna så vet man snabbt att nu bör det iväg in i konspirationernas värld.
Mitt favoritbevis på en konspiration som de ger oss, och före antivaccerrörelsen.
Det ät bevis för månlandningen inte skett, och att nummer berättar och bevisar så var inte fallet.
Då har dom tagit en helikopterbild på ett möte som Nasa har i Niagarafallen och ett motell.
Där antalet bilar berättar att det är en komplott att lura jorden de varit på månen fast de inte varit.
Och vad gör dom då, jo dom beskär bilden tills rätt antal bilar finns
Och detta är en bild som blivit publicerad i massor av tidningar, och de enda de säger att de manipulerat bilderna.
Och komiskt nog med vaccinen, så är det tom än mer tydligt än denna parkeringsplats de manipulerade.
Och ingen vet vad de vill heller, då de aldrig berättar detta, för vi vet ju alla att mer eller mindre inget de säger har någon som helst koppling till verkligheten det allra minsta.
Som den beskärda bilden som bara berättar att vi har inget att komma med mer än fabulera ihop sagor.