klyban skrev 2023-04-15 17:30:10 följande:
Nä, inte vem som helst kan få det, utan extremt få kan få det och det berättar fakta för oss.
Och många av de som är i risk att få en allergis reaktion, de vet oftast om det före och speciellt när man kommer upp över 20-25år, och det betyder inte då att ingen kan få det utan veta, utan att EXTREMT få får det utan att veta om det före.
Och allvarligt för vad?
Att dö eller bara ett kort obehag? //
Och hjälpämnet och xxx-glykolen har gett 37 fall på 39år, vilket berättar varför det har varit så extremt sällsynt med reaktioner som dessa i vaccineringen.
Så vad är det DU vill ha sagt med så få?
För ämnet du kapade handlade om att varför tar ens någon vaccinet pga de svåra biverkningarna, men de är så få, så hur är det ett argument?
Och argumenterar DU för ingen ska ta vaccinen pga så litet urval och få fall??
Nästa gång när du besvarar något, försök förstå vart det kommer ifrån istället, du som ropar så ofta om att läsa och förstå, för här ignorerar du diskussionen vi är i och du ger irrelevans istället.
Och två, personal är dör bara för om det sker, och det skett extremt sällan.(1,3ggr per miljonen doser på Panderix, och än mer sällan med COVID-19 vaccinen.)
Så vad är det DU vill ha sagt här som följer den röda tråden och påståendet att ingen ska ta vaccinet pga detta?(Det är lugnt, förstår du inte kommer berätta detta, då du vet att det blir att erkänna att jag har rätt, och det går inte )
Har du själv haft en svår/allvarlignallergisk reaktion på något? Varit med någon som fått det?
Jo, precis vem som helst kan få det utan förvarning av ex ett vaccin. Och nej, man behöver inte veta att man är allergisk mot ett specifikt ämne om man aldrig har varit i kontakt med ämnet tidigare.
Så nej, det är inte extremt få som får det utan att veta om det. Och det är anledningen till att man alltid har adrenalin tillgängligt inför vaccinering.
De som fått svåra kännbara biverkningar av vaccinet, oavsett vad för biverkningar, har valt att inte ta vaccinet flera gånger just för att de inte vill uppleva det igen. Och det är deras val.
Vad en svår biverkningar är, är helt individuellt.
Jag har inte argumenterat för att man inte ska ta vaccinet. Däremot har jag argumenterat och gör det fortfarande för att varje enskild invid själv ska välja om man vill ta det eller inte. Eftersom det i likhet med alla vaccinet (och läkemedel, undersökningar behandlingar etc) är
frivilligt att ta.
Jag har aldrig påstått att ingen ska ta vaccinet. Var har du fått det ifrån?
Rätt? Rätt i vadå?
Vaccinet är fortfarande frivilligt och folk tar det om de vill och avstår om de inte vill. Och man kan avstå för vilka orsaker man vill utan att man ska bli ifrågasatt för det.
Om någon vill avstå pga rädsla för att eventuellt få en svår allergisk reaktion eller en anafylaktisk (observa att det är en skillnad på dessa två) så gör dem det. Oavsett vad statistiken säger.
Eftersom vaccinet är frivilligt och alltid kommer att vara frivilligt att ta.
Själv har jag tatt fyra doser och även haft covid 4 gånger. Kommer inte ta några flera doser. Och vet, det är mitt val och ett val som är helt ok.