• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-02-02 22:34:45 följande:

Såja, 9 februari skrotas vaccinpassen! De flesta har redan haft covid eller kommer få snart, då covid kommer klassas som vanlig förkylning. Och det lutar åt att vaccinet kommer ges en gång om året och då framförallt till riskgrupper. Äntligen! 

Det var väntat att det blir en årlig vaccination (om mam vill ha) och att vaccinpassen skrotas... 
  • EpicF
    Anonym (Springroll) skrev 2022-02-19 10:55:17 följande:

De allra flesta ovaccinerade klarar sig bra. Men folk lyssnar på vinstdrivande bolags propaganda och köar för deras frälsande spruta...! Läkemedelsbolag är de mest korrupta bolag som finns historiskt sett, jämte tobaksbolag och oljebolagen.

Alla säger "tur att jag är vaccinerad, annars hade jag hamnat på IVA/dött". 
    Då säger jag "tur jag är ovaccinerad, jag slapp biverkningar och covid var bara lite ont i kroppen och en lätt hosta".

Det har dock inte med att göra att du är ovaccinerad utan att du är den du är. 
  • EpicF
    Maya84 skrev 2022-02-20 07:52:50 följande:
    Nej jah sprider inte lögner. Det du kallar lögner är saker du inte förstår
    klyban skrev 2022-02-19 13:39:15 följande:

Fakta, forskning och en röd tråd av saklighet berättar du har fel.
    Varför sprider du desinformation?
    Och så uppenbar också.

www.sakerhetspolisen.se/ovrigt/pressrum/aktuellt/aktuellt/2022-01-19-desinformation-och-propaganda-i-pandemins-spar.html

Men är folk okapaba att ansdvända internet? Ta reda på saker slälv. jag behöver inte hålla dig i handen
    Om man ska googla så får man också lära sig att vara källkritisk  och inte gå på allt som skrivs. Vilket du verkar ha lite problem med. 
  • EpicF

Molly50: Jag är vad man anser fullvaccinerad och har haft covid 4 gånger. En gång utan och resten med vaccin, varav två gånger som fullvaccinerad. 

• EpicF
    EpicF skrev 2023-04-12 18:06:50 följande:

Molly50: Jag är vad man anser fullvaccinerad och har haft covid 4 gånger. En gång utan och resten med vaccin, varav två gånger som fullvaccinerad. 

Jag ha också två tilläggs doser (nr 3 och nr 4). Har fått erbjudande om nr 5 men tackat nej. Hade covid (igen) i januari. 
  • EpicF

Molly50: Och ändå påstår du att se som får covid inte är fullvaccinerade? Lite märkligt påstående. 

• EpicF
    molly50 skrev 2023-04-12 20:06:52 följande:
    Det var väl så i början av pandemin,om jag inte minns fel.
    Det har aldrig varit så. Man märkte Rätt fort att vaccinet inte hindrar att få smittan eller hindrar smittspridningen. Den skyddar baran mot allvarlig sjukdom och död (finns dock givetvis undantag).
  • EpicF

Molly50: Ok, tydligen så visste du inte detta men vaccinets syfte från början var att det skulle skydda från smittan, sva ge 100% immunitet, dvs man skulle bli immun. Detta märkte man fort inte gick att få till. 

Man kanske hade fått bort det helt om alla.hade vaccinerats. Men nu vet att det finns grupper som av olika anledningar inte bör eller ska ta vaccinet alls. Och finns också se som väljer att inte ta det, eftersom det är frivilligt.

Klyban: Fullvaccinerad utan vaccin?  Vad menar du? 

För öht bli vaccinerar så måste man ta vaccinet. Eller är det något du motsätter dig? 
    Förövrigt kan även en allergisk reaktion vara livshotande och allvarlig, utan att det är en anafylaktisk chock. 

Och nej, man kan få både allergiska reaktion och anafylaktisk chock utan att någonsin ha fått detta innan. Således vet man inte på förhand hur man skulle reagera åå vaccin, oavsett vilket vaccinet det än är. Därför har man adrenalin tillgänglig när man sätter vacciner på folk. 

• EpicF
    klyban skrev 2023-04-13 15:43:31 följande:

Nope, studierna berättade 65-90%s skydd mot smitta och på Alpha.
    Detta har vi berättat för dig hundratals gånger, och nu låtsas du att du hade glömt detta, det har inte vi sakliga.

Hur menar du?
    Saklighet om du vill ha svar på nått och när du svarar med en fråga.

Finns personal för bägge, och dessa tillstånd är EXTREMT sällan de uppkommer utan man vet sedan innan.
    Och vad ska det säga med dessa EXTREMT GALET FÅ????????? :lol:

Ja, det är det man kommit fram till att vaccinet inte skyddar till 100%. Men syfte med vaccinet var att det skulle skydda till 100%.

Nej, jag låtsas inte att jag har glömt något. Du borde börja läsa vad du svarar på, innan du svara. Så slipper det bli så tokigt. 

Jag frågar dig vad du menar med "fullvaccinerad utan vaccin". Mig veterligen så krävs vaccin för att man ska bli vaccinerad eller fullvaccinerad. 

Ja, det är extremt få personer som får anafylaktisk chock av vaccinet.

Inte speciellt få som får allergiska rreaktioner.hur allvarlig den allergiska reaktionen är, är individuellt. 

Och nej, det är inget man behöver veta sedan innan att man får. Allergiska reaktioner och även anafylaktisk chock kan uppträda helt utan förvarning och helt utan att det har hänt tidigare. 

Däremot kan man säga att det finns alltid en risk att man får en allergiska reaktion av vacciner. Den riskerar finns. 

Nej, jag vet inte alls vad "man ska säga med dessa EXTREMT GALET FÅ"?🤔 Hur menar du? Måste man säga någonting? 
  • EpicF

Klyban: Att diskutera med dig är som att diskutera med en fyraåring. Man kommer aldrig framåt eftersom inget gör inte för dig. 

Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?