• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

broderbob skrev 2022-01-12 19:09:43 följande:

Det är mitt eget inlägg och mina egna funderingar du får gärna följa dom men just nu finns inget mer då ingen vet vad ett nytt normalt är och i så fall vad ? Jag har mina egna tankar men kommer inte att skriva om dom här så att du ska försöka hävda att de är dina - du har det riktigt dåligt ställt då du måste säga saker är dina som de inte är, synd att jag inte kan ha mina inlägg copyright skyddade då hade jag kunnat gå vidare

Varför skulle påstå att dina tankar är mina?
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-12 19:23:00 följande:

Du gör ju det när du säger att jag kopierat ditt inlägg - ska i varje fall leta upp om man kan copyright skydda sina inlägg så jag kan gå vidare med det som har blivit stulet

Jag frågade varför du citerar (inte kopiera) mitt inlägg utan att kommentera eller svara på det som stod i mitt inlägg.

Varför skulle jag hävda att dina tankar är mina? Vi har inte ens samma tankar om ämnet.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-12 19:34:59 följande:

Jag kommer att gå vidare med detta

Gå vidare? För du har citerar mitt inlägg? Jaha, lycka till.

Citera är inte samma sak som att kopiera. Man citerar ett inlägg man vill svara på och/eller kommentera. DU citerade mitt inlägg utan att varken kommentera eller svara på det JAG skrev. Jag undrar varför.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-12 20:16:43 följande:

Allt blir då frid och fröjd och vi slipper alla dessa människor med konspirationsteorier som är en betydligt farligare variant av själva viruset och dess spridning

För att inför covidpass?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-12 21:02:04 följande:

LoL, och ingen gigantiskt vårdskuld har uppstått under pandemin, det påstod du sist och detta pga man ställer in operationer ofta.

Och du fattade aldrig att nu ställer man in dom ens före man bokar dom.

Varför projicerar du din osaklighet på mig, och gör det igen.

DU svarade aldrig som vanligt, så vad ska jag läsa, de ovaccinerade är de som gjort som vi fick restriktionerna... och att vården är svårbelastad av människor som inte ens borde vara där om de varit vaccinerade.

Var det svårt och förstå menar du

//

Uppenbarligen då du glömde av det.

"Jag svart på vitt", du börjar bli extremt osammanhängande, antar det är medvetet

Du vet vårdskulden har blivit högre under pandemin? Eller har missar det?

Virus gjorde så att det infördes restriktioner i hopp om att få bukt med smittspridningen.

Ja, det är svart på vitt att du kommer med nonsenssvar.

Svara frågor med frågetecken tyder på du gett upp, nästa gång är inte ett frågetecken slängt tillbaka ett sakligt svar.

Utan det berättar bara du gett upp sakligheten.

Tror ett "frågetecken" betyder att man gett upp?

Nej du, ett "frågetecken" efter en mening innebär att man vill ha ett svar på den frågan ställer.

Jag undrade varför h*n citerade mitt inlägg utan att kommentera eller svara på själva inlägget.

Restriktioner och rekommendationer har inget med undra att göra, visste du inte om det så är det nog bäst du ber en vän som du litar på att förklara för dig att undra funkar inte..

Nu är det så att endel (många) restriktioner och rekommendationer inte gäller om man har ett covidpass, dvs är vaccinerad. Visste du inte det? Märkligt, du som brukar veta allt

Det enda du berättar varje gång du ska ducka kollaps, det är att du inte ens vet vad ordet är och betyder.

Ja, om du tror att det är vad som står så förstår jag att du har svårt att hänga med i svängarna.
    klyban skrev 2022-01-12 21:03:44 följande:

Vad gör du här om du inte vill delta i den sakliga diskussionen?

Är den kopierade testen fel menar du, eller är du bara arg att det blir så övertydligt hur effektiva vaccinen är?

Har jag påstått att den kopierade texten är fel?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-12 21:29:05 följande:

Läs vad h*n skriver istället för låtsas du inte gör, det är trots allt väldigt simpelt.

Jag läste vad som stod och min fråga var då om covidpasset skulle göra allt frid och fröjd, och att vi skulle slippa alla konspirationsteorier. Var det något oklart med det?
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-12 21:54:53 följande:

Jag har berättat detta för dig innan, och länge sedan

Det är de ovaccinerade som fixat dagens kommande restriktioner och rekommendationer, försök du låtsas om annat, men det funkar inte.

Ja, den som gör du gjorde där, berättar att svara inte funkar, och sen tror en bombaderande av frågetecken tillbaka, skulle dölja detta, det är tvärtom, det gör det övertydligt du inte har nått sakligt att säga där.

Det är de ovaccinerade som fixat dagens restik....

Prata om annat ändrar inte det.

Det enda du berättar är att du inte förstår vad kollaps är, och en sak är 100%, ingen kollaps vård före pandemin, och ingen under eller ens nära, då FHM såg problemet och införde restriktioner.

Precis som nu med de ovaccinerade.

Men varför du berättar om och om igen att du inte förstår var kollaps är, det är makalöst och det berättar en del.

Frågetecken igen och när det blev jobbigt, och din saklighet fick stå tillbaka igen.

Och jag visste det långt innan du sa det.

Det viruset och smittspridningen som gör att vi har restriktioner. Och det är både ovaccinerade och vaccinerade som bidrar till smittspridning. Men det var inget du förstod va?!

Ett "frågetecken" poängterar i text att det var en fråga man ställde, dvs något man undrar över och gärna vill ha svar på. Inget annat.

Jag vet mer än dig hur det fungerar inom vården och framförallt hur der var innan pandemin.

Jag frågade dig, därav frågetecknet om jag hade påstått att den kopierade texten var fel. Det var en fråga till dig, som du uppenbarligen inte kan svara på.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-12 22:00:50 följande:

Då får man rösta bort dom, en som borde åka ut med huvudet före i ett val, det är hon den där som såg till att alla dessa barnmorskor sade upp sig.

Och sen skyller på andra blocket, och inte haft nått att säga till på ett decennium, och sen som en kaka på detta berättar att sina motståndare säger saker som inte existerar.

Jag tror vi kommer få se mer infrastruktur och en personal i andra änden som backar upp det.

Men först gäller det byta ut samtliga landstingspolitiker nu.

Men jag ser det positivt ändå i mörkret, och med tanke på hur folk svarar på YouGov och lite andra ställen jag sett.

Men såklart, vi måste se det med egna ögon.

Nån kollaps har vi aldrig haft, men med all den vårdskuld som vi har, så kan det ske men inte runt hörnet precis.

Att många barnmorskor har sagt upp sig har att göra med dålig arbetsmiljö och allt för lite lön. Jag står bakom deras uppror helt och hållet trots att jag inte är barnmorska!
  • EpicF
    Anonym (Idiotförklarar antivaxxrörelsen) skrev 2022-01-12 22:40:00 följande:

Vaccinet påverkar smittorisken. Varför ljuger du?

Inte speciellt mycket.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-13 01:03:39 följande:

DET ÄR SKÖTERSKOR SOM STÅR I FRONTLINJEN SOM TAR EMOT ALLA SJUKA OVACCINERADE SOM HAR ARBETSPASS UPP TILL 12 TIMMAR SOM SEDAN SKA HEM TILL FAMILJEN FÖRV ATT ÄTA OCH FÅ VILA FÖR ATT ORKA MED KOMMANDE DAG FÖR ATT KUNNA TA EMOT SJUKA OCH VACCINATIONSMOTSTÅNDARE SOM DIG SOM BEHÖVER IVA VÅRD FÖR ATT DU INTE VACCINERAR DIG- NU NÄR MAN ARBETAR FÖR FULLT FÖR ATT SKYDDA OSS MOT CORONAVIRUS COVID-19 GENOM ATT TA FRAM VACCIN VAD HAR DU SJÄLV GJORT- SUTTIT OCH GNÄLLT?..MAN FÅR INTE NEKA NÅGON VÅRD - DU BORDE TILLHÖRA EN UTAV UNDANTAGEN DEN SKATT JAG BETALAR ÄR INTE FÖR DIG OCH ANDRA VACCINATIONSMOTSTÅNDARE - DEN ÄR TILL FÖR DOM SOM ÄR I BEHOV AV VÅRD DU OCH DINA GELIKAR HAR JU REDAN LÖST DET SÅ NI HAR INGET BEHOV AV VÅRD

Nu har jag vaccinerar mitt med tre doser och jag jobbar även på IVA. Och är inte heller vaccinmotståndare.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?