• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

Anonym (Renblodig) skrev 2022-01-10 18:02:45 följande:

Vid detta tillfälle bör man veta varför folk tar beslutet att neka till vaccinering. En fjärde spruta, som tydligen ska skydda dig ifrån omikron, gör sig redo att attackera dig.

Vi är inte själviska, ignoranta och djävulska.

Ni vaccinerar er själva - shocker, blir ändå sjuka.

Min morfar fick två blodproppar efter vaccineringen, en stor propp i höger hand och den andra proppen som var lika stor i vänster ben och vi har inte blodpropp i släkten.

Min kusin fick jobbiga neurologiska problem efter att ha tagit vaccinet.

Jag har en vän vars vän dog av en hjärtattack dagen efter hon fick vaccinet, flickan var 17 år.

Jag har sett tillräckligt, hört tillräckligt..

Och jag har tagit beslutet att jag, inte ens för miljarder kronor, aldrig skulle tagit det. Någonsin.

Jag hoppas att ni lever ett gott liv, än så länge. Jag beklagar att ni har blivit komplett lurade och hjärntvättad av nyheterna och av dessa ni kallar för "pålitliga forskare". Jag litar hellre på en lodis på crack.

Har man kunnat hjärttatacken (antar att du menar hjärtinfark) till vaccinet?
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-10 16:37:41 följande:

Fler åtgärder införs mot den ökade smittspridningen av covid-19 

Fler behöver vaccinera sigI regionerna pågår ett intensivt arbete för att nå ut med vaccinationerna till de som ännu inte vaccinerat sig, och till alla som behöver en påfyllnad med dos tre. I dagsläget har 80 procent av befolkningen över 65 år fått tre vaccindoser, men det är fortfarande fler än 1,3 miljoner personer över 12 år som inte har någon vaccindos alls.

? Det är av yttersta vikt att de som ännu inte vaccinerat sig gör det snarast. Fler behöver vaccinera sig eftersom vaccinerna ger ett mycket gott skydd mot allvarlig sjukdom och död. Vi är i ett läge där smittspridningen ökar kraftigt, och den nya virusvarianten omikron har visat sig vara mycket smittsam också för de som är vaccinerade med två doser även om den då hos de allra flesta ger en mycket mild sjukdom. För att bromsa smittspridningen behöver därför kontakterna i hela befolkningen minska, säger generaldirektör Karin Tegmark Wisell.

Åtgärder under en begränsad tidÅtgärderna införs med avsikten att de ska gälla under en begränsad tid, för att vaccinationsinsatserna ska hinna komma längre. Åtgärderna bedöms i nuläget behöva kvarstå fram till mitten av februari, men kommer att omprövas var 14:e dag. Målet är att avveckla åtgärderna så snart skyddet i befolkningen ökat, och situationen inom hälso- och sjukvården stabiliserat sig.

Åtgärderna som Folkhälsomyndigheten vidtarHemställan har lämnats in till regeringen om följande förändringar:

Privata sammankomster. Sänkt tak till 20 personer. Avser uthyrning av lokaler.

Allmänna sammankomster, offentliga tillställningar och mässor inomhus. Maxtak på 500 personer, även med vaccinationsbevis.

Inresor. Kravet på att utländska medborgare över 12 år ska uppvisa ett max 48 timmar gammalt negativt covidtest vid inresa till Sverige tas bort, men covidpass återinförs som krav för inresa från 18-års ålder.

Övriga nya åtgärder som gäller från den 12 januari, genom beslutade ändringar i Folkhälsomyndighetens föreskrifter, allmänna råd samt rekommendationer:

Allmänna sammankomster och offentliga tillställningar inomhus. Vid arrangemang på fler än 20 deltagare tillåts enbart sittande deltagare och deltagarna ska delas upp i sällskap på maximalt 8 personer. Det ska också vara minst 1 meter mellan sällskapen. Undantag finns för religiösa ceremonier där stående deltagare tillåts. För arrangemang med fler än 50 deltagare krävs vaccinationsbevis i tillägg till övrig reglering.

Mässor. För mässor med fler än 50 deltagare kommer vaccinationsbevis att krävas. Dessutom finns krav på en yta på minst 10 kvm per person.

Serveringsställen. Krav om max åtta personer per sällskap, 1 meter mellan sällskapen och bara sittande gäster. Stängning senast kl 23.

Vuxna personer. Råd tillkommer om att alla vuxna uppmanas att begränsa antalet nära kontakter inomhus genom att avstå från större middagar och fester samt liknande sociala sammanhang. Tidigare allmänna råd om att undvika trängsel, hålla avstånd, arbeta hemifrån, resa vid andra tider än rusningstrafik kvarstår.

Cuper och läger inomhus. Avrådan förlängs med omprövning den 31 januari. Träningar och tävlingar i ordinarie seriespel kan däremot genomföras med riskreducerande åtgärder.

Vuxenutbildningar och lärosäten. För lärosäten utvecklas rekommendationen om delvis distansundervisning för att glesa ut i undervisningslokalerna, men ska inte gälla som en heltidsåtgärd. Praktiska moment, som exempelvis examinationer, samt övrig vuxenutbildning bör fortsatt genomföras med riskreducerande åtgärder på plats.

Fler åtgärder införs mot den ökade smittspridningen av covid-19 ? Folkhälsomyndigheten (folkhalsomyndigheten.se)

Vad har dette egentligen med tråden att göra?
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-10 19:20:46 följande:

Är det du verkligen  idiot förklarad eller försöker du bli det - här diskuterar ni menstruationsrubbningar och rikliga menstruationer utan att det tillhör ämnet 

Varför tar ni inte vaccinet?

Riklig mens och mensrubbningar tillhör ämnet då det en inrapporterad biverkning som kan göra att folk, fra kvinnor väljer att inte ta vaccinet. Information om restriktioner tillhör dock inte ämnet.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-10 19:53:03 följande:

Som du säger, jag har redan svarat, med skillnaden jag har verkligen gjort det

//

Jaha, du har ett svar som inte finns i tråden. Tror du på fullt allvar att jag är tankeläsare?

Varför är det så svårt för dig att förklara varför du anser att det finns en koppling mellan HPV och covid-19 vaccinet? Ingen annan, inte ens forskare som jobbar med covid-19 kan se den kopplingen.

Som det ser ut nu så finns inget som tyder på att det är mer än "bara" ett omak.

Men sure, när fakta trillar in så kanske det finns nått, och där är vi inte än

Det är inrapporterade verkligen biverkningar som 5139 kvinnor hittills har fått efter vaccinering mot covid-19. Det är inte bara ett "omak"

ROLF, det är alla ovaccinerade som belastar sjukvården svårt.

Ja, och jag har inte hävdat motsatsen...

Om ni är singular och epi, så ja.

Ingen vet varför detta drogs in igen.

Nu kommer du får svar att det tagits alla tre doser....

Det diskuterades pga att det är en inrapporterad biverkning som kan ha att göra med att folk avstår. Jag känner några kvinnor i mitt umgänge som valt art avstå/vänta pga den inrapporterade biverkningen. Några av dem har förvisso haft covid-19 och några har fortfarande antikroppar.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-10 20:05:43 följande:

Läskunnig räcker för detta.

Dessa biverkningarna är inte mycket att vara rädd för som det ser ut just nu, the end.

Återkom när fakta kommer in, först då har vi något att prata om där.

Jag sade att det var därför det var postat då dessa rekommendationer och restriktioner är tack vara den ovaccinerade.

Hur kunde du missat det?

Väldigt imponerande helt klart, och endast ~14% har inte tagit en dos, och ändå står de för lejonparten.

Ingen vet varför du drog in en så låggradig biverkning, vad är det man ska vara rädd för?

Och nu kommer det börja pratas om annat, och det vet vi med erfarenhet.

Jaja, nästa gång kanske....

Jag är läskunig. Men det är svårt att läsa ett svar som inte finns i denna tråden. Ett svar du aldrig har skrivit i tråden.

Nej, för dig som är man är dessa biverkningarna inte mycket att vara rädd för. För en kvinna i fertil ålder kan det vara mycket att vara rädd för.

De restriktionerna har dock inte med trådens ämne att göra.

När du blir kvinna, i fertil ålder och har mens så kan du förstå varför det finns de som är rädda för just den biverkningen.
  • EpicF
    Tobben skrev 2022-01-10 20:18:26 följande:

De erfarna i tråden som sitter på all fakta vet att de flesta biverkningar från vaccinet inte är något att bry sig om. Rekordhöga +86000 anmälda biverkningar säger ingenting eftersom vaccinet är så säkert. Dessutom kan man aldrig veta om det verkligen är en biverkning, personen kanske hade fått samma symtom utan vaccin.

Absolut kan det bara så. Men fortfarande kan folk ha en rädsla för de inrapporterade biverkningarna som för att de väntar eller avstår vaccinet.
  • EpicF
    klyban skrev 2022-01-10 20:19:11 följande:

Du vägrar titta, det ändrar inget.

Jaså, vad är det som är så farligt och när du inte ens har fakta och du själv säger detta, nu är det omöjligt att ta dig på allvar.

Korrelation, jag förstår exakt vad det har med ämnet och göra.´, det enda du berättar är att du inte ens förstår nått när någon berättar för dig, det är annorlunda helt klart.

Rädda för vad?

Det är en låggradig biverkning som det ser ut idag, detta börjar bli rätt roligt och höra dina antivaccer propaganda igen, och sen säga meningen efter jag har tagit vaccin. .

Vägrar titta? Spelar ingen roll hur mycket jag tittar i tråden. Jag hittar inte svaret eftersom det inte finns.

Varför med mensrubbningar behöver det inte vara. Obehaglig ja. Fakta är att 5139 kvinnor har rapporterat in mensrelaterade rubbningar efter vaccineringen. Om det finns en koppling till vaccinet ska studien försöka få fram.

Även låggradiga biverkningar kan göra folk rädda. Förstår du inte? Empati, det är inte starka sida va?!

Vaccinen fungerar och är mycket effektiva, och därmed så berättar även att den ovaccinerade skapar stor oreda för sjukvården, fast än de är i extrem minoritet.

Ja, vaccinet fungerar för att minska allvarligt sjukdom och död. Inte för att minska smittspridningen. Men vad har din kommentar med mensrubbningar att göra?
  • EpicF

Jaså, vad är det som är så farligt och när du inte ens har fakta och du själv säger detta, nu är det omöjligt att ta dig på allvar.

Korrelation, jag förstår exakt vad det har med ämnet och göra.´, det enda du berättar är att du inte ens förstår nått när någon berättar för dig, det är annorlunda helt klart.

Rädda för vad?

Det är en låggradig biverkning som det ser ut idag, detta börjar bli rätt roligt och höra dina antivaccer propaganda igen, och sen säga meningen efter jag har tagit vaccin. .

Vägrar titta? Spelar ingen roll hur mycket jag tittar i tråden. Jag hittar inte svaret eftersom det inte finns.

Varför med mensrubbningar behöver det inte vara. Obehaglig ja. Fakta är att 5139 kvinnor har rapporterat in mensrelaterade rubbningar efter vaccineringen. Om det finns en koppling till vaccinet ska studien försöka få fram.

Även låggradiga biverkningar kan göra folk rädda. Förstår du inte? Empati, det är inte starka sida va?!

Vaccinen fungerar och är mycket effektiva, och därmed så berättar även att den ovaccinerade skapar stor oreda för sjukvården, fast än de är i extrem minoritet.

Ja, vaccinet fungerar för att minska allvarligt sjukdom och död. Inte för att minska smittspridningen. Men vad har din kommentar med mensrubbningar att göra?
  • EpicF

Rädda för vad?

• EpicF
    broderbob skrev 2022-01-10 20:32:56 följande:

Vilket vaccin då?

Pfizer vaccinet.
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?