SHB skrev 2022-01-10 23:50:17 följande:
Är du narkoman? Verkar så iom att du kom med detta påstående.
Jg anser att vaccinet är gift ! Min åsikt! Frågor på det?
Åsikt utan saklig grund med fakta och forskning, så är den åsikten inte mycket värd.
Och detta pga du inte grundar det på nått.
SHB skrev 2022-01-11 00:06:19 följande:
Typiskt mån att komma med personangrepp.
Kör du m härskarteknik, håkan lilla?
Du hela tiden tjatar om droger föreslår jag att du söker hjälp, bla AA Du verkar ha problem.
Det vi ser dock, det är att din åsikt vet ingen, och ingen kan avgöra du har rätt.
Men eftersom vi andra redan vet att det du skriver är inkorrekt, men lycka till att säkerställa det med riktig forskning.
Men den som har problem måste nog vara den som tror vaccinen är gift, samtidigt som alla det hindra att smitta, alla de hindrat att få postcovid, alla det hindrat att dö.
Och där ~14% inte tagit en dos ens, men totaldominerar vården.
Och där berättar sakligheten att din åsikt är inkorrekt.
Anonym (Qq) skrev 2022-01-11 00:54:48 följande:
Okunskap och rädsla är väll det snarare om man vaccinerar sig med ett vaccin som är nödgodkänt för en sjukdom som högst inte påverkar en person negativt om man inte är i riskgrupp?
Vaccinen är inte ens nödgodkända, du borde inte lyssna på amerikanska antivaccers.
För det var USA som nödgodkände.
Du verkar inte bry dig om att sjukvården går på knäna många ggr nu, innan kunde vi inget göra åt det, sen kom vaccin och vi kunde göra nått åt det.
Och då ser vi helt plötsligt att vaccinen är mycket effektiva, då nu belastar inte den vaccinerade sjukvården som den ovaccinerade, och detta fast den vaccinerade gruppen är är ~86% och den ovaccinerade ~14%.
Så allt synka ~14% ovaccinerade står för lejonparten av fallen.
Vi har ni som inte vaccinera er att tack för vi har nya rekommendationer och restriktioner, och detta sker endast för man anser verkligheten alltid är fel, och konspirationen alltid rätt.
Anonym (Qq) skrev 2022-01-11 00:57:04 följande:
Vart tusan tog det kritiska tänket vägen?
Saknar kritiken en grund av fakta, forskning och saklighet med en röd tråd för uppnå konsensus.
Och det roliga i det hela är tt du har inget kritiskt tänkande när det kommer till att tro på alla sagor kring vaccinen, och helt utan verkligheten medverkar eller MYCKET svår konfirmationsbias.
Anonym (Håkan) skrev 2022-01-11 01:21:20 följande:
Nödgodkänt...så löjligt. Vaccinet är ju nytt av en anledning.
Du hade väl inte vaccinerat dig ens om det vore trippelgodkänt fem gånger om eftersom ni vaccinskeptiker ändå inte litar på den statistik och de siffror som redovisas, eller har jag fel?.
Du anser dig alltså veta bättre än all världens samlade experter av virologer, epidemiologer, vaccinforskare, läkare, övriga forskare m fl eftersom som du påstår att de drivs av okunskap och rädsla???
Jag väljer att lita på att de vill oss väl.
Du har ju inte ens förstått varför man vaccinerar. Förstår du inte att sjukvården hade brakat ihop totalt utan vaccinet, vilket hade gjort att annan vård också hade påverkats negativt. Resurserna hade helt enkelt inte räckt till allt och alla. Cancervård, trafikolyckor och övriga operationer hade fått vänta t ex.
Du får problem när de tittar på amerikanska antivaccer kampanjen, detta är en vanlig att koma upp om hur vaccinen är nödgödkända, så är inget detta i EU.
En var villkorad, och de berättar var gång att de inte förstår vad det är och sen upprepar dom amerikansk antvaccer propaganda.
Och så ska vi tänka kritiskt, undrar hur de tänkte där
Det är alltid intressant med människor som inte klarar ta in verkligheten, och sen går i ledbandet i en antivetenskaplig sekt och tror på varje ord se säger.
Själv tycker jag det är en del komik när de hittar på sina uttryck, och som aldrig existerat innan.
Och kritiskt tänkande är nått som inte existerar det allra minsta, för de får inte ha avvikande åsikt än sin sekt.