• EpicF

Varför tar ni inte vaccinet?

klyban skrev 2022-01-07 21:49:52 följande:

Fakta är att fakta inte finns än, och följa ämnet och berätta finns inte av dig.

Som du även berättat för oss alla.

Jaha. Jag har då läst på Läkemedelsverket hemsida pm vad som är inrapporterat. Jag även länkat till det.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-07 22:12:55 följande:

Jag har aldrig sett dig följa ämnet utan fått rätta dig hela tiden och då om ämne som inte tillhör tråden och du fortsätter ändå

Mensrubbningar som uppkommit efter covid-19 vaccineringen tillhör tråden då detta kan göra att många väljer att vänta med vaccineringen.

Du däremot babblar om livmoderhalscancer etc som absolut inte har med covid-19 vaccineringen att göra.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-07 22:41:18 följande:

Du som följer ämnet, är expert i infektionssjukdomar och vaccin.mm samt expert i kvinnornas sjukdomar och gynekologiska sjukdomar skulle gärna vilja läsa dina avhandlingar och var de är

publicerade, en seriös expert som du har alltid något som är publicerat

Om du fått för dig att jag är expert i infektionssjukdomar, vaccin, kvinnosjukdomae och gynekologiska sjukdomar så läser du inläggen som fan läser bibeln.

Mina avhandlingar? Eftersom jag inte har doktorerat så har jag brytt mig om att skriva någon avhandlingar. Och om jag hade doktorerat så hade det varit i palliativ vård och då avhandling om det. Inte gynekologiska sjukdomar, infektionssjukdomar eller covid-19 vaccinet.
  • EpicF
    broderbob skrev 2022-01-07 23:32:21 följande:

Men du gör ju dina säkra inlägg och hävdar att det är FAKTA- du har inte hänvisat till något då måste det vara expert och forskning som kommer från dig och nu säger du att du inte är det- det enda jag då kan förstå är att du är en lögnare och vet inte vad du pratar om utan bara vill göra dig märkvärdig

Det ÄR fakta att 5139 fall av mensrubbningar som uppkommit efter covid-19 vaccinering är inrapporterade till Läkemedelsverket som biverkning. Det ÄR också fakta att man även i Norge haft kvinnor som rapporterats in samma sak och att det nu väljer att göra en studien för att se om det finns någon samband.

Och har hänvisat.
  • EpicF
    mari123 skrev 2022-01-08 04:24:19 följande:

OT OT OT men i ämnet ändå. PONERA att man när "digerdöden" härjade fått höra talas om någon som hade en spruta att ge som kunde skona en. INGEN skulle vara antivaxxer utan kön utanför doktorns klinik skulle vara kilometerlång......

Snarare tvärt om.
  • EpicF
    mari123 skrev 2022-01-08 11:09:36 följande:

Tror du? Folk dör under fasansfulla kval runt dig och du har chansen att överleva! Liksom vi snackar inte förkylning utan en sjukdom som i vissa former har 100% dödlighet. Jag skulle tälta utanför kliniken.

Ja, jag tror folk var mer skeptiska mot nya läkemedel och vacciner.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:16:08 följande:

Kanske vore det bra att veta att vem som helst skulle reagera negativt på det och att det anses vara vanlig hyfs? 

Eller så är der bara du.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:17:12 följande:

Du TROR att du förstår. Men du har fel. 

Nej, jag vet att jag förstår. Du däremot tror att jag inte förstår och har fel.
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:30:23 följande:

Tolkar jag dig rätt där att du menar om man hade kunnat erbjudit vaccination eller bot mot digerdöden så hade alla velat ha det? 

I så fall är det en viktig punkt som du talar om där. Och det är verkligen inte OT! Det är nämligen en stor del av förklaringen för varför folk inte vaccinerar sig. Just för att vi har bra vaccinationer nuförtiden, så ser folk inte faran med svåra sjukdomar längre. Hade vi sett vad sjukdomar gör, hade vi haft folk som dör runtomkring oss, så hade alla vaccinerat sig. Det brukar man också nämna i dokumentärer om ämnet.

Ändå förstår jag inte att folk inte kan tänka sig hur det skulle se ut om vi inte hade alla vaccinationer. 

Folk dör omkring oss idag med under pandemin och finns ändå folk som inte vaccinerar sig...
  • EpicF
    AndreaBD skrev 2022-01-08 12:32:21 följande:

Tvärtom, tvärtom. Jag är en vänlig själ med ganska mycket tålamod. De verkligen lättkränkta har ju förstås gett upp att försöka diskutera med dig. Och jag kommer också åtminstone ta en paus nu. 

Och ändå så berättar du att du är lättkränkt
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?