Anonym (Freja) skrev 2022-01-17 09:22:54 följande:
Eh nej de började ramla in ett år senare!! 2010 på sommaren. Det är inget man utvecklar på en dag. Okej är det så, just det är jag inte så inläst på. Tycker du att det är mindre klandervärt för det? Tror du att de drabbade också känner så? Att det känns mer OK att leva med det för att de ändå hade anlag för det? Skulle du resonera samma om ett vaccin kickade igång epilepsi eller cancer osv; sådant som du kanske har anlag för? Svår herpes som sätter sig i hjärnan och gör att man avlider osv. Kanske till och med då hävdar du att det var värt att vaccinera sig?
Man är ganska medveten om vad som KAN "kickas igång" av ett vaccin. Tyvärr så var man faktiskt medveten om risken att just narkolepsi skulle kunna utlösas av influensa-vaccin. Men man trodde att man hade lyckats eliminera den risken. Och man hade fel. Helt oförväntat var det inte. Och det utlöstes säkert med en gång, men det kan ta tid att förstå vad det är för något och det har väl ett eget speciellt förlopp, dvs. man kan kanske inte tolka det rätt från början.
Som jag sa i ett tidigare inlägg - jag fick astma som biverkning av en jättevanlig medicin. Tråkigt. Det påverkar ens liv. Men sånt kan hända. (och det stod i bipacksedeln, bland en massa möjliga men osannolika biverkningar!) Och det händer så sällan att man ändå har större risker om man inte gör något. Framför allt när det gäller vacciner.