Anonym (Covidvaccin, nej tack) skrev 2022-01-15 11:58:22 följande:
Jag tycker det är så många fel i denna covidkarusellen.
1. Vi har ingen överdödlighet I vårt land enligt SBU (märkligt om så många dör?)
2. Alla som dör och registreras är MED covid och inte AV covid. Alltså siffrorna blir jävligt missvisande.
3. Införa vaccinpass när man som vaccinerad själv smittar andra.
4. Information som på något vis lyfter fram nackdelar med vaccinet eller ställer sig ifrågasättande riskeras att censureras på många internetsidor.
5. Media som hjälper till och driver en polarisering med ovaccinerade vs vaccinerade.
6. En av forskarna som själv var med och tog fram mRNA tekniken till covidvaccinet, har själv tagit avstånd till vaccinet och ångrar han tog det + rekommenderar ingen förutom riskgrupper att ta det.
7. Snabbtframtaget villkorat vaccin utan kända långtidsbiverkningar. Däremot många som fått allvarliga biverkningar direkt proppar, hjärtmuskelinflammation och flera hundra i Sverige som dött av vaccinet, men det är ingen som bryr sig om det. Alla ska bara vaccineras till vilket pris som helst.
8. Folkhälsomyndigeten maler på om att det är främst ovaccinerade som dör och får det att låta som du är i värsta faran att dö om du inte tar vaccinet (0,2% dör). I själva verket är det riskgrupper som ligger på IVA.
9. Vaccineffekten försvinner för snabbt. Ska man ta sprutor resten av livet? Även fullt friska?
10. Läkemedelsbolagen har friskrivit sig allt ansvar från läkemedelsbiverkningar på covidvaccin.
11. Alla är livrädda att dö i covid pga våra myndigheter, men när man tittar på statistik är det endast 0,2% av de smittade som dör och de tillhör -hör och häpna -riskgrupperna.
Slutligen vaccinera mig mot något som 99,8 procent överlever med ett nytt vaccin där ingen har en aning om vad som händer långsiktigt, låter inte jätte lockande.
Och där du dessutom fortfarande smittar andra...
Tur detta är frivilligt, för vill inte delta i detta experiment.
Har jag egentligen lust att förklara sånt som man kan läsa sig till överallt? Jag gör väl ett försök.
1. Självklart dör (gamla) människor, en del av dem numera av covid. Sedan dör säkert några i onödan och det blir sammanlagt några fler än vanligt. Men under vissa perioder var det inte fler än vanligt.
2. Det är ofta ganska svårt att avgöra. Om du vill veta exakt vad en person dog av, så får du göra en obduktion. Den kostar tid, personal och pengar.
3. Långfristigt tänkt? Vaccinen uppdateras hela tiden.
4. Det är i regel desinformation som sållas bort.
5. Det kan man också se som att man vill få alla att vaccinera sig, vilket kommer att behövas för att vi ska bli av med det. Eller snarare: Om de som inte vaccinerar sig vill fortsätta ha det så här så får de väl göra det, men vi som är vaccinerade kan återgå till ett vanligt liv. Varför ska vi tvingas till det också? Om
vaccin är det enda sättet att kunna återgå till ett vanligt liv, så har ju ni valet. Väljer ni att inte göra det, så är det ert val.
6. Det tror inte jag ett dugg på. Källa på det!
7, Det finns inga sena biverkningar av vaccin.
8. Stämmer inte. Det är riskgrupper OCH ovaccinerade.
9. Det kan man inte veta i förväg och vi vet inte heller exakt än.
10. Det är ganska självklart att det måste vara så. Tänk själv! SKULLE de kunna betala om nu alla skulle drabbas av något? Hade de ens tagit på sig detta då?
11. Alla som dött har inte tillhört riskgrupper. Det kan slå andra också, även om det är sällan.
Ja, än så länge är det frivilligt, men du får då inte klaga på om du är utanför och inte får delta i allt.