Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Varför tar ni inte vaccinet?

EpicF skrev 2022-01-07 13:05:35 följande:
    Så mitt svar var fortfarande otydligt. Hum...du borde nog gå tillbaka och läsa på hur barn blir till, vilka faktorer som behövs eftersom du har den kunskapen. Trots att du är kvinnor och det oftast är kunskap vi kvinnor har.
    Jag tror det vore viktigare att du ta till dig vad man inte skriver i forum.

Jag garanterar dig att jag har väldigt bra kunskap. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 13:01:22 följande:
    Och ändå ska jag bevisa något du påstår.
    Nej, du ska bara bevisa det DU har påstått. Du har påstått att folk skulle ha haft mer sex-drift förr i tiden. 

Jag har påstått att kvinnor ofta har mensrubbningar - i vanliga livet, inte bara när det gäller covidbiverkningarna. Och det har jag sagt hela tiden.
  • AndreaBD
    klyban skrev 2022-01-07 12:10:09 följande:

AndreaBD skrev 2022-01-06 23:57:51 följande:
    Så du säger att folk som skaffar barn måste veta när de har ägglossning? Allvarligt? Jag har tre barn. Jag har aldrig räknat ut när jag har ägglossning.

Vi diskuterade inte ens någon ägglossning eller när mens var i vårat barnskaffande.
    Utan vi fortsatte bara som vanligt och utan skydd, och suprise det blev ett gäng barn helt utan att man brydde sig om detta någon av oss.

Precis, det är ju först i fall det inte funkar då, som man måste kolla närmare. Eller om man försöker köra någon preventivmetod som att ta tempen eller räkna ut. Knaus-Ogino-metoden - 70-talet, tror jag.  
  • AndreaBD
    nattuw skrev 2022-01-07 12:20:45 följande:
    När det gäller fertilitet eller påverkan på foster är ett "vi såg det inte komma" argument inte till någon större tröst.  Att strunta i eller uppmana andra att strunta i eventuella risker för att det inte passar en viss politisk agenda är därför inte en bra strategi.
    Om det finns tecken på att det kan påverka fertiliteten - visst. Men vad jag har förstått, så har den misstanken inte bekräftats. 
  • AndreaBD
    EnAnonumius skrev 2022-01-07 11:04:13 följande:
    Okey..  Så din poäng var att det inte är absolut nödvändigt. Så bara för att du anser att det inte är absolut nödvändigt så skall ingen annan gör det heller? Eller vad är syftet med dina kommentarer kring detta?

Min var poäng med mina svar till dig är; att andra kvinnor har rätten att få välja själva vad som är absolut nödvändigt för dem.

Men för att svara på din kommentar.
    VEM är du att avgöra för andra kvinnors räkning, vad som är absolut nödvändigt för dem? Kan du inte låta andra kvinnor välja själva vad som är absolut nödvändigt för dem?

Hur det var "förr i tiden" är faktiskt direkt irrelevant. 
    Ja sant är att man inte "visste förr". Men vad har det med saken att göra för hur det är idag? Inget. Absolut inget faktiskt.
    Kunskapen om kvinnors menscykeln har utvecklats. Vi har verktygen idag, tack vare den ökade kunskapen, för att kunna beräkna ut ägglossning, om man har regelbunden mens för exempel, genom b.la för exempel via almanacksmetoden.

Jag har ett förslag till dig.. Om du inte anser att det är absolut nödvändigt med att hålla koll på ägglossning, så behöver du inte delta i denna sidodiskussion.
    Men låt de kvinnor som själva tycker det är nödvändigt, och eller för oss kvinnor som kan förstå att det kan vara nödvändigt för andra kvinnor att hålla koll på sin ägglossning, fortsätta att diskutera det.
    Men snälla du, jag svarade ju bara på ett påstående av Epic. Hon skrev att man absolut måste veta när man har ägglossning som kvinna. Att JAG MÅSTE veta det.  Och jag sa nej. Måste du göra en sån grej av det? 
  • AndreaBD
    klyban skrev 2022-01-07 12:34:46 följande:
    Man kan bli med barn även utan man vet om ägglossningen sker, nummer två du kan testa också
    Man kan ta tempen. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 13:02:28 följande:
    Det är ett måste att veta när man har ägglossning för att veta när man ska ha sex för just barnproduktionen.
    Inte om man inte har så bråttom. Dessutom vet man ju sedan högstadiet att man har ägglossning ungefär mellan två perioder och att man kan pricka in det exakt om man tar tempen - den metoden utvecklades på 70-talet, tror jag. 
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 13:07:50 följande:
    Bara att gå in i historieböckerna eller olika poddar som finns. En väldigt bra pod är en norsk historiepod som heter "Henrettelsepoden". Där tar det bla upp det faktum att de på 17-1800 talet hade en högre sexdrift än idag. Skillnaden är dock att man ha sex för att skaffa barn i första hand och inte så mycket för nöjes skull, som idag.
    En historiepodd - där har du en person som TYCKER att det var så. Det är förstås inget belägg för att det stämmer.
  • AndreaBD
    EpicF skrev 2022-01-07 13:14:24 följande:
    Visa det då. Visa att du har kunskapen istället för att sitta och hävda att det inte spelar någon roll när man har ägglossning och att det är onödigt att veta om man vill skaffa barn (eller för den delen inte skaffa barn).
    Poängen är just att jag inte behöver visa självklar kunskap för dig - som INTE ens är ämnet av den här tråden. Du håller på att spamma här och att påstå att folk inte vet saker som alla vanliga vuxna (framför allt kvinnor) självklart vet. Bara för att du inte förstår att det är en självklarhet, spammar du ner hela tråden med det! 
  • AndreaBD
    klyban skrev 2022-01-07 13:24:12 följande:
    Använd inte dig själv och förklara andras sexvanor, det finns faktiskt de som har sex mer än en gång per barn.
    AndreaBD skrev 2022-01-07 13:13:27 följande:
    Precis, det är ju först i fall det inte funkar då, som man måste kolla närmare. Eller om man försöker köra någon preventivmetod som att ta tempen eller räkna ut. Knaus-Ogino-metoden - 70-talet, tror jag.  

Och ägglossningstesten är också billiga, så man kan ta ett varje dag om man känner för det, men vad meningen skulle vara med det vet jag inte, då mensen är ju bara lätt oregelbunden.

Detta tänkte inte epicf i sin iver och när man tydligen bara har sex en gång per barn, så missar man ägglosningen så kan inte få barn då eller?
    För man kan undra vad detta betyder verkligen, men det är bara ytterligare en fråga till som epi kommer svara på.

För de flesta är att veta om ägglossning obsolet och en redundant information.
    Vi tog av oss kläderna och hade sex, och barnen bara ploppade ut i samma hastighet, och du gör allt för att det låta som att nu är det kört kvinnor.
    Och du som säger du inte är en antivaccer, och ändå kommer desinformationen.

Eller kanske du inte förstår att du pratar om en minoritet.

Framför allt så ska hon inte förklara för mig hur jag borde ha det....

Ägglossningstest har jag inte erfarenhet av, men som sagt, man behöver ju inte i alla lägen veta sånt. 

Just om hon är så historie-intresserad, så fanns det också en tid - medeltiden om jag minns rätt där kyrkan ville att man bara hade sex för att skaffa barn. Antagligen visste man dock inte hur man bäst ska göra det, eftersom man helt enkelt förbjöd sex på väldigt många dagar på kyrkoåret. Men, i tider utan preventivmedel kan det ha blivit lite lagom med barn då. Det var ju inte bara enskilda dagar då och då, utan även fastetiden som är flera veckor. 
Svar på tråden Varför tar ni inte vaccinet?