• molly50

Måste man amma där andra ska äta?

Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 18:32:58 följande:
    Men vad är det där för snack? Att man inte vill se bara bröst på en restaurang är inte på nåt sätt synonymt med att man glor. En del människor tycker att det är äckligt det bara är ju så.

Varför gå ut på en restaurang med ett spädbarn om det är sånt krångel? Det går ju faktiskt att vänta lite med det.
    Men hur vanligt är det egentligen att mammorna slänger fram hela brösten?
    Jag har nog aldrig sett det,så jag kan inte låta bli att undra vart ni går och äter om ni lyckas se sådant?
    Sen kan väl även jag tycka att man kan skyla sig litegrann. Lite hud gör ju inget om man ser.
    Då ser man,i så fall,mer hur vid en urringning.

Jag gick inte ut på restaurang eller andra ställen där det kunde vara mycket folk när mina barn var så små.
    Inte för att det var något krångel utan för att jag tänkte på rs-virus och andra smittor.
  • molly50
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 19:35:53 följande:
    Det går ju inte att jämföra ens. Två helt skilda saker
    Vad är egentligen skillnaden? I båda fallen visas ju brösten.
  • molly50
    Anonym (Jesssiiiii) skrev 2021-12-07 22:03:19 följande:
    Der är så det är att ha barn vetu. Flytta ut i skogen själv jävla dåre. Hur lätt tror du att det är med en liten bebis som ständigt kissar och bajsar? De är ganska lätt bytt på de små också så varför stör du dig de är ju inte vuxenkiss som ditt kiss som väl stinker
    Fast är man på t ex en restaurang så brukar det väl finnas toaletter med skötbord i närheten dit man kan gå om man behöver byta på barnet.
    Jag kan hålla med om att det är ganska ofräscht att byta på barnet på t ex ett bord på restaurangen eller på flygplanssäten bland andra människor.
    Att amma är en sak. Men ska man byta på barnet så kan man gå undan. I alla fall om det har bajsat.
  • molly50
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 22:54:08 följande:
    Stor skillnad skulle jag vilja säga när det ena är en kvinna som klär sig i en urringad tröja/klänning och det andra är ett spädbarn som suger på en bröstvårta och smackar och det rinner och det ska rapas och till sist kanske t.o.m. blir blöjbyte. Jag säger inte att de inte får amma på offentliga matställen, jag lägger mig inte i det men jag personligen tycker att det är äckligt och skulle det sitta nån sån på ex Maxburger eller vad det heter så kan jag gå till ett mat ställe. Jag kan inte rå för att jag känner kväljningar av detta men som sagt, jag går någon annanstans.
    Om det är brösten i sig som är äckliga så är det ingen skillnad alls.

Jag kan inte låta bli att undra var du ser dessa mammor som flashar hela brösten och låter mjölken rinna när de ammar sina barn.
    Och hur du kan se att mjölken rinner och höra barnet smacka.
    De flesta är trots allt diskreta och visar inte mer än lite hud,om ens det.
    Därför undrar jag hur man kan vara ok med urringningar så djupa att man nästan kan skymta bröstvårtan.
    Men inte en ammande mamma som enbart visar lite hud.
  • molly50
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-07 22:54:08 följande:
    Stor skillnad skulle jag vilja säga när det ena är en kvinna som klär sig i en urringad tröja/klänning och det andra är ett spädbarn som suger på en bröstvårta och smackar och det rinner och det ska rapas och till sist kanske t.o.m. blir blöjbyte. Jag säger inte att de inte får amma på offentliga matställen, jag lägger mig inte i det men jag personligen tycker att det är äckligt och skulle det sitta nån sån på ex Maxburger eller vad det heter så kan jag gå till ett mat ställe. Jag kan inte rå för att jag känner kväljningar av detta men som sagt, jag går någon annanstans.
    Jag undrar också hur du ser på vuxna som t ex äter med öppen mun och smackar när de äter?
    Eller de som pratar med mat i munnen?
    Eller handikappade som behöver matas och kanske dreglar när de äter?
    Är det också lika äckligt,eller är det bara när bebisar äter?
  • molly50
    hiuiioiopio skrev 2021-12-08 12:39:48 följande:
    Grisbeteende, dålig uppfostran eller nästäppa tänker jag Skrattande

Fick jag välja mellan smackande eller blöjbyte på bordet så väljer jag alla gånger smackandet men det bästa är om alla visar hänsyn till sin omgivning.

Folk som skriker i sina mobiler när man vill äta i lugn och ro är inte heller trevligt.
    Ja,exakt. Men ett spädbarn som äter är inte grisbeteende utan helt enkelt deras sätt att äta.
    De kan inte själva ändra på det till skillnad från vuxna.

Jag håller också med om ömsesidig hänsyn.
  • molly50
    hiuiioiopio skrev 2021-12-08 12:51:05 följande:
    Ja ett spädbarn som smackar är inte heller äckligt, inte heller är det äckligt att man ser lite hud på ett bröst när barnet äter - däremot är det smaklöst att smacka som vuxen(om det inte är medicinskt), byta blöjor på bordet eller slänga fram hela tutten, (som folk nämnt tidigare kräver knappast bebisen att hela bröstet ska hänga ute för att kunna äta)

Hänsyn är a och o och dom flesta sköter sig trots allt, det är ju det lilla fåtalet som inte sköter sig syns och hörs mest tyvärr.

Trevlig fortsättning till alla Tomte
    Ja,och jag håller med dig om det.,
    Men vissa verkar tycka att man inte ska amma ute alls utan stanna hemma tills barnet är stort nog att kunna äta själv.
    Och det är det jag reagerar på.
    Så fruktansvärt är det inte med ammande mammor så länge de sköter det diskret.
  • molly50
    Anonym (Jappjapp) skrev 2021-12-09 13:07:57 följande:
    Är du på riktigt!?... Ska alla anpassa sig efter att en ammar... HAHAHA! 
    Anpassa och anpassa. Man kan väl bara titta bort?
    Brukar du titta på andra som äter också?
  • molly50
    Anonym (Jappjapp) skrev 2021-12-09 13:33:00 följande:
    Brukar du titta rätt ner i din tallrik bara när du är på restaurang?
    Nej. Men jag sitter inte och stirrar på andra heller.
  • molly50
    Anonym (Jappjapp) skrev 2021-12-09 13:39:10 följande:
    Varför ska man stirra för? Man tittar väl sig om lite då och då.
    Respektera sin omgivning... Det har en del väldigt svårt med, tydligen, i denna tråd.
    Ja,men om man ser sådana detaljer som att en mamma ammar sitt barn och att det syns litegrann av bröstet så måste man väl ha gjort mer än att se sig om?
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?