Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Måste man amma där andra ska äta?

Anonym (Jesssiiiii) skrev 2021-12-08 10:53:27 följande:
    Nä varför då? Vad är det för restaurang du går på ? Lunchställen eller? Då får du räkna med att spädbarn är där annars får du äta hemma. Går man på kvällen ut å äter är det inte så vanligt med spädbarn sena kvällar. Ja det är inte så lätt att ha små spädbarn när de kissar och bajsar ofta och ska äta hela tiden om folk runtomkring ska störa sig och bli upprörda de är så det är att ha barn och de får finnas lika mycket som alla andra. Håll er hemma om ni inte tål småbarn eller deras mammor. De är naturligt att de ammas och rapar och kräks upp maten. Inte så att spädbarn kaskadkräks rätt ut då är det nog kräksjukan de har. Sen luktar inte spädbarnsbajs nått särskilt luktar typ ingenting för andra runtomkring de känner man bara om man är mamman till barnet för det luktar på ett visst sätt. Håll er hemma om ni inte tål folk eller kan känna sympati. Tror inte mammor byter bajsblöjor på restaurangborden heller skaplig jävla överdrift. Puckon
    Tycker du att det är ok att byta blöja bland andra som äter på en restaurang?
  • Anonym (123)
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-08 12:01:34 följande:
    Nej. Jag menar det är den enda faktiska FUNKTIONEN brösten har.

Och oavsett andras sexuella preferenser av diverse kroppsdelar går barnets behov av föda före vuxnas sexuella tankar. Det verkar ju även inte vara det enda problemet här i tråden. Vissa äcklas ju också av själva barnet - sättet det äter på osv. Tragiskt. Tråkigt. Så jag antar att om jag ansåg att TS har fula kläder och ser oaptitlig ut när hen äter är det fritt fram för mig att gå fram till denne och ifrågasätta varför hen inte stannar hemma eller väljer att sätta sig vid ett avskilt bord och täcka över sig med en stor filt och be om ursäkt för att sedan ta med sig resten av maten in på toaletten och äta där? Ts kanske äcklar oss andra liksom... kanske man ska sätta sig en våning upp på den finare avdelningen när man ändå betalat för det. Så kan ju smaskande ts sitta nere bland andra klassens medborgare.
    Andra klassens medborgare?
    Utveckla hur du tänker där.
  • Anonym (123)
    Anonym (Jesssiiiii) skrev 2021-12-08 19:25:25 följande:
    Tror de är rätt ovanligt att byta blöjorpå restaurang om de finns toalett med skötbord.
    Fast det är inte ett svar på min fråga.
  • Anonym (123)
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-08 12:06:40 följande:
    Man får typ lust att göra det på ditt bord.
    Säger du det?
    Vore ett nöje att få dig utslängd från restaurangen, faktiskt vore det nästan värt det. 

Fan så äckligt du beter dig.
  • Anonym (123)
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-09 10:13:17 följande:
    Har ju till skillnad från vissa andra impulskontroll till skillnad från ts.
    Det har du inte lyckats visa här i tråden.
  • Anonym (123)
    Anonym (slafs) skrev 2021-12-11 19:52:13 följande:

Först blev jag arg när jag läste det du skrev, sen insåg jag att jag och min sambo tänkte precis som du innan vi hade egna barn. Tyckte det var ofräscht att morsor slängde fram tuttarna precis överallt för ungen att suga på. Sen blev jag mamma själv, försökte skyla över med filt men det irriterade bara bebis, krångligt när man inte kunde se vart bröstet placerats, det sprutades mjölk hejvild, man blev stressad av att bebis blev ledsen osv osv... nej fy, sen skiter man ju totalt i sånt där. 

Du ändrar dig nog när du blir förälder ska du se :))

Jag är förälder, jag är även farmor. Har inte ändrat åsikt trots det.
  • Anonym (123)
    SaraLi20 skrev 2021-12-12 11:40:06 följande:

Är du helt seriös? Som jämför amning med toabesök?

Är toabesök onaturligt enligt dig?
  • Anonym (123)
    Moder1 skrev 2021-12-12 16:35:58 följande:

Varför skulle hon amma på toaletten? Hmm inte hade jag velat äta på en allmän toalett.

Amma kan man göra där man sitter eller där man står. Jag hade alltid en sjal med mig som jag la över axeln som skärmad av för bebisens skull.

Ser man att någon ammar och störs av det kan man titta på annat håll.

Tror du att en bebis förstår vad den är?
  • Anonym (123)
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-13 10:58:44 följande:
    Nä men mamman gör det. En toalett är fylld med e-coli osv som kan orsaka svåra kräksjukor. Prova att äta där själv. Från toalettstolen gärna.
    Jag ursäktar dig för att du inte förstår bättre.
  • Anonym (123)
    Anonym (,) skrev 2021-12-14 13:51:16 följande:
    Men lille vän. Din argumentationsförmåga haltar rätt betänkligt.

Att köra en porrulle är inte jämförbart med att amma. Du får jämföra med att i så fall be kvinnor med urringningar att skyla sig på restaurang. Har du gjort det?
    Att börja kommentaren med lille vän är nog det barnsligaste som existerar i en debatt. Man sjunker liksom inte lägre än så.

Och ja, jag vet att du inte citerade mig. Men kunde inte hålla käften om detta.

Håller dock med om att porrulle och amning inte är jämförbart.
    Sen vill jag påpeka att en någorlunda måttlig urringning inte visar mer än en skåra mellan brösten. Man ser inga vårtor eller något som rinner och slaskar.

Mvh
    Kvinna som ammat två barn. Dock inte på restaurang.
  • Anonym (123)
    Anonym (Minna) skrev 2021-12-15 16:00:10 följande:
    Du kan väl också äta hemma? Varför har du mer rätt att äta ute än en ammande kvinna?
    Så här anser "etikett-doktorn". Han nämner även Magdalena Ribbing i sitt råd om man läser allt. Jag väljer dock att dela just detta av förståeliga skäl.

Undvik

Undvik miljöer där det är stökigt för barnet, som krogar, bussar och liknande.
    En god vana, av hänsyn till andra, att amma på mer avskild plats.
    Undvik amma nära inpå andra människor i sammanhang där en baby och ammande inte är förväntande.
    Undvik amma på en restaurang när inpå obekanta gäster.
    Försök då finna en mer ostörd plats.

Källa: vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp
  • Anonym (123)
    Anonym (Åsa) skrev 2021-12-15 16:12:47 följande:
    Exakt. Bra där. Håller med. Och nu kom vi till en ny vinkel i tråden. Nämligen att ta hänsyn till barnet, att göra det som är bäst för bebisen.
    Ärligt talat verkar dessa amningsmammor strunta i det, det skriker sig hesa för sin "rätt" att amma var de vill.
    Barnets behov verkar sekundärt.
  • Anonym (123)
    Anonym (,) skrev 2021-12-15 18:23:12 följande:
    Är det rimligt att inte kunna gå utanför dörren på 6 mån-1 år? Inte kunna lämna hemmet alls? Inte kunna ha ett socialt liv (om folk inte behagar masa sig hem till en), inte kunna bli serverad färdig mat (om man inte beställer hem). De flesta är nog hemma merparten av tiden, men nån gång kanske man behöver göra något utanför hemmet. Ska man låta bli pga nån kan bli kränkt? Man kunde ju tro att folk var tuttvana vid det här laget. Vi lever ju inte på 1800-talet och exponeras redan för bröst dagligen, vare sig vi vill eller inte.
    Missade du mitt inlägg #352?
  • Anonym (123)

Alla vi som inte vill se detta tilltag där vi äter kanske ska börja råstirra när de drar fram pattarna? Verkligen stenglo med öppen mun.

Faktiskt tror jag att det skulle kunna avhjälpa problemet.

• Anonym (123)
    Anonym (,) skrev 2021-12-17 12:14:44 följande:
    Verkligen fin kvinnosyn av dig att ammande kvinnor ska hålla sig hemma.

Har du inga viktigare frågor att engagera dig i än att ta oss tillbaka till femtiotalet?

Herregud, vem hade ens brytt sig om det här på 70-talet? Ingen. Vi är på väg mot en mer konservativ värld, där kvinnokroppar i kommersiellt syfte är helt okej (porr, underkläder etc) men där att amma ska portas.

Varför är det inte en enda av er som engagerar er mot allt naket i porr som våra småungar ser? Eftersom nakenhet är så upprörande?
    Var du ens med på 70-talet?
    Det var jag. Är till och med född på 60-talet. Tidigt 60-tal till och med.
    Hur gammal är du?
  • Anonym (123)
    Anonym (,) skrev 2021-12-17 14:16:29 följande:
    Låt oss säga såhär: inte en chans att du är över 35. Är du det så kan vi konstatera att du är lite äldre men ändå saknar livserfarenhet.
    35?
    35???

Jag har BARN som är mer än 35.

Du tar i lite för mycket. Jag kan lova dig att min livserfarenhet är oerhört mycket större än vilken 35-årings som helst.
    Garanterat.

Sluta bete dig som ett kränkt barn.
  • Anonym (123)
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-17 20:25:43 följande:
    Du beter dig dock som ett barn då du tror att enbart dina behov står i centrum
    Hur gammal är du då lilla besserwisser?
  • Anonym (123)
    Anonym (nejtillbröstöverallt) skrev 2021-12-18 10:50:22 följande:
    Du tycker inte det där är lite dubbelmoral? 

Ohhhhh tanttuttar är nartuliga och fint

ARRRRGGGGGGHHHH en PENIS!!!! .JÄVLA mans äckel usch vad onartuligt 

Hmmmmm skillnad på folk och folk tydligen 
    Jag är också emot amning på restauranger vill jag börja med att säga. Ifall du inte läst mina tidigare kommentarer.

Dock måste jag säga att du inte kan jämföra ett könsorgan med ett bröst. 
    Jag skulle jämföra din kuk med en tjej som sitter bredbent utan kläder.
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?