Inlägg från: Anonym (123) |Visa alla inlägg
  • Anonym (123)

Måste man amma där andra ska äta?

Det är inte heller de bara pattarna som ska flashas, man ska se överskottsmjölk och kräks också. 
    Givetvis ska vi tåla det. (Eller inte)

• Anonym (123)
    Anonym (3) skrev 2021-12-06 12:20:37 följande:
    Vem som helst kan drabbas av matförgiftning eller maginfluensa och lägga en kraftfull spya var som helst! Ju oftare man äter ute desto större chans att spyan kommer på offentligt matställe

Lite babykräk kommer inte med samma fulla kraft som det gör hos vuxna. Vad jag sett utav babykräk iaf..
    Knappast jämförbart du.
  • Anonym (123)
    Anonym (Julia) skrev 2021-12-06 14:28:31 följande:
    Ej nej. Så mamman ska isolera sig i hemmet då så länge hon ammar? Alltså har du själv haft barn och ammat dessa? Ett år per barn ibland? Det är väl inte dem som gnäller hur kränkta dem är - det är ju sådana som ts och vissa andra som faktiskt blir kränkta av att se en kvinna amma sitt barn. Ärligt talat förstår inte vad det är för fel.
    Var läser du att någon blivit kränkt?
    Vet du ens vad ordet betyder? (Tveksamt...)
  • Anonym (123)
    sextiotalist skrev 2021-12-06 17:03:18 följande:
    Jag har faktiskt sett det några gånger, dels på ett rastställe, men en gång på bussen (då var det dessutom ett större barn som ville ha)
    Större barn som man faktiskt kan resonera med ska definitivt INTE suga på mammas bröst offentligt.

Har cokså sett det och det är verkligen big nono.

Ge ungen en glass eller något annat att äta och "amma" hemma. (Om det nu ska vara nödvändigt alls.)
  • Anonym (123)
    molly50 skrev 2021-12-06 17:54:38 följande:
    Det här med att amma på toa.
    Det är ju inte bara det att det kan bildas kö.
    Det 'r ju ohygieniskt också med en massa bakterier osv.
    Jag undrar hur många andra av de,som tycker att mammor kan amma på toan,som skulle äta sin mat där inne själva.
    En bebis vet inte vad en toa är, har inga äckelkänslor över det. En bebis har bröstet i munnen och vidrör inget annat än sin mamma.

Det är knappast jämförbart med att sitta på toa med en tallrik i knät.

Det bästa är om det finns ett rum för babisskötsel, blöjbyten, amning och allt vad det kan vara.
  • Anonym (123)
    molly50 skrev 2021-12-06 18:02:49 följande:
    Det är ändå inte fräscht.
    Och bakterier kan fastna på mammans hud.

Ja,amningsrum vore ju det bästa. Men det finns ju inte heller på alla ställen.
    För mamman ja, det är absolut ingen fara för barnet. Jag garanterar.

Kolla länken här, jag lägger den här också.

vett-och-etikett.com/vett-och-etikett.asp
  • Anonym (123)
    molly50 skrev 2021-12-06 19:06:39 följande:
    Det är ju oavsett ofräscht. Det jag själv inte skulle vilja göra skulle jag heller inte vila utsätta mina barn för.
    Och det är inte bara det att det är ofräscht. Det lär ju bildas kö också när andra gäster vill in.
    Skulle du själv uppskatta att få stå i kö till toaletten,låt säga,20-30 min, för att någon sitter där inne och ammar?

Sen är det ju inte heller alla barn som tar flaska.
    Så det är ju inte bara att ge dem flaskan och tro att de ska börja äta.
    Då föredrar jag hellre att mamman ammar sitt barn än att ha en gallskrikande bebis bredvid mig.
    Allt detta är en av anledningarna till att jag mest besöker ställen som har t ex en lång trappa upp, alltså svårtillgängligt för barnvagnar. 
    Iallafall när det ska ätas lite "finare" när man lägger ner en större summa på en fin middag.
  • Anonym (123)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-12-06 23:23:34 följande:
    Visst, men all bebisar accepterat inte det. Mitt barn blev arg och började krångla varje gång jag försökte täcka över henne eller hålla upp en filt. En gång släppte hon bröstet precis när mjölken kom, så jag sprutade rakt ut. pinsamt....
    Då hade jag lämnat och gått.
  • Anonym (123)
    Anonym (Mimmi) skrev 2021-12-07 19:16:55 följande:
    Funkade alldeles utmärkt att amma offentligt så länge man kunde göra det avslappnat och naturligt. Gick både snabbt och friktionsfritt. Men att hålla på att lägga en filt på en hungrig bebis och stressa situationen bådar för katastrof. Så blir det i alla avseenden som rör småbarn. Kanske människor som är livrädda för bebisar och bröst bör hålla sig hemma då det offentliga livet uppenbarligen inte är något för dem?
    Nej, det blir det inte. Aldrig för mina ungar. Du har nog en extra kinkig en.
Svar på tråden Måste man amma där andra ska äta?