• Anonym (Annica)

Önskar bort min bonus...önskar han inte fanns...eller kan försvinna (flytta till sin mamma)

Behöver skriva av mig...

Så less!!!

Bonus i tonåren beter sig som en 5-åring alltsomoftast. Kan inte klä sig vettigt, dreglar, pissar ner hela toasitsen och golvet, kan inte torka sig när han skitit utan att det bli skit på fingrarna, glömmer att spola, tvättar sig inte/duschar inte om man inte tjatar.

Mamman är fd eller aktiv missbrukare...ingen annan än hon vet säkert. Hon knarkade under grav så ungen är skadad av det. Jag vet, inte hans fel....

Har gjort flera orosanmälningar men soc gör inte ett skit.

Jag är så trött på ungen!!!

Efter 10 år tsm så har inget blivit bättre vad det gäller min o bonus relation.

Jag uppmuntrar honom att vara mer hos sin mamma och hoppas så innerligt att min man ska släppa honom dit på heltid.

Hela vår relation lider svårt pga den här ungen...och jag räknar åren som är kvarner tills han inte längre är mitt bekymmer.

Min man verkar inte heller vilja ha honom. Han är alltid på dåligt humör och irriterad på honom när han är hos oss.

Jag har börjat föreslå att han ska vara varje helg hos sin mamma, orkar inte med irritationen och att åter ta hand om en 5-åring. 

Nu behöver ni inte bemöda er med att tycka synd om den här ungen som har en sån hemsk styvmamma som mig.

O min man kommer inte lämna mig pga mina känslor för hans barn. Han visar inga tecken på att själv vilja ha ungen. Inte på ett sätt som man som förälder ska känna. Han tar bättre o mer hand om mina 2 bio-barn.

• Svar på tråden Önskar bort min bonus...önskar han inte fanns...eller kan försvinna (flytta till sin mamma)
  • Anonym (Malus)
    Anonym (Annica) skrev 2021-11-17 06:53:15 följande:
    Patetiska lilla lilla människa. Har du ens barn själv? Tror definitivt inte att du lever med ett barn som min bonus.
    Det enda jag undrar är varför du kallar ungen för "bonus", en bonus är en fördel. Jag kallade styvarna för malusar, dock inte när de hörde.
  • Anonym
    Anonym (Malus) skrev 2021-11-17 15:39:50 följande:
    Det enda jag undrar är varför du kallar ungen för "bonus", en bonus är en fördel. Jag kallade styvarna för malusar, dock inte när de hörde.
    Kallade du dem malusar för dig själv eller var det deras far som var tvungen att lyssna?
  • Anonym (du)
    Anonym skrev 2021-11-18 00:14:17 följande:
    Kallade du dem malusar för dig själv eller var det deras far som var tvungen att lyssna?
    Verkar personen som någon som bara säger elaka saker till sig själv, gör någon det som vill vara elak, men så bra fråga.
  • Anonym (Malus)
    Anonym skrev 2021-11-18 00:14:17 följande:
    Kallade du dem malusar för dig själv eller var det deras far som var tvungen att lyssna
    Sa det inte när pappan lyssnade, nej.
    Dock till mina vänner som visste hur jobbiga dessa ungar var.
  • Anonym (fyfan)
    Anonym (Annica) skrev 2021-11-17 06:53:15 följande:
    Patetiska lilla lilla människa. Har du ens barn själv? Tror definitivt inte att du lever med ett barn som min bonus.
    Och du är ett smutsigt avskräde som får EXAKT det du förtjänar.

Fyfan för att tvingas bo under samma tak som du.

All skit som kommit och kommer komma din väg är till 100% karma.

Se det här som ett straff för din skräpiga personlighet.
    All ilska, all ångest, all stress - ALLT förtjänar du.

Du har dessutom möjlighet och verktyg att påverka din situation, men gnäller istället. Vem är det egentligen som är "liten" här?

Hoppas verkligen innerligt att sonen blir väl omhändertagen en dag, och kommer långt långt bort från att utsättas för någon av er äckliga svin igen.

Och du borde snyta dina jävla skitungar.
  • Anonym (Malus)
    Anonym (fyfan) skrev 2021-11-22 15:46:38 följande:
    Och du är ett smutsigt avskräde som får EXAKT det du förtjänar.

Fyfan för att tvingas bo under samma tak som du.

All skit som kommit och kommer komma din väg är till 100% karma.

Se det här som ett straff för din skräpiga personlighet.
    All ilska, all ångest, all stress - ALLT förtjänar du.

Du har dessutom möjlighet och verktyg att påverka din situation, men gnäller istället. Vem är det egentligen som är "liten" här?

Hoppas verkligen innerligt att sonen blir väl omhändertagen en dag, och kommer långt långt bort från att utsättas för någon av er äckliga svin igen.

Och du borde snyta dina jävla skitungar.
    Du verkar vara en synnerligen sympatisk person.
  • Anonym (fyfan)
    Anonym (Malus) skrev 2021-11-22 15:55:45 följande:
    Du verkar vara en synnerligen sympatisk person.
    Jag behandlar åtminstone inte barn som skräp.
    Sen får du tycka vad du vill om mig :)
  • Anonym (Malus)
    Anonym (fyfan) skrev 2021-11-22 16:01:01 följande:
    Jag behandlar åtminstone inte barn som skräp.
    Sen får du tycka vad du vill om mig :)
    Tack, det var ju hyggligt.
  • Jemp
    Anonym (Annica) skrev 2021-11-17 01:14:58 följande:

Jag signade aldrig upp på att bli eller ersätta en mamma till honom. Det var inte därför jag blev ihop med och gifte mig med min man. O han var inte heller ute efter en mamma till hans barn. Bonus har en mamma som kämpar för att få ha honom mer, men vi litar inte på att hon fixar det varken ekonomiskt eller att hon håller sig drogfri och nykter från alkohol som hon intar ganska frekvent varje helg. Att jag VILL att han ska flytta dit på heltid betyder inte att jag ska se till att han gör det. 

Jag har 2 egna barn i samma ålder att se efter. Och det gör jag bra. Jag ser till att dom klarar/klarat skolan, kan ta hand om sig själva. Förbereder dem för vuxenlivet.

Min mans son tar jag också hand om...såklart. Vad jag känner och uttrycker här är just vad jag KÄNNER. Inte vad jag säger eller förmedlar till bonus. Jag försöker såklart hjälpa honom på alla sätt jag kan och orkar. Jag HATAR inte honom. Jag tycker det är jobbigt att ta hand om honom då han är efterbliven/funktionshindrad.

Självklart är det inte hans fel att han är efter. Han hade behövt antingen en avlastningsfamilj eller mycket mycket mycket mer stöd, typ särklass för länge sedan. Hela familjen hade behövt det stödet. Men varken soc eller skolan agerar på hans skolgång längre, dom meddelar bara att han har hög frånvaro och inte kommer klara sina betyg.

FSK och skola har tidigare gjort orosanmälningar men inget händer efter det. Jag har inte gjort anmälningarna. Vi har suttit i många möten med soc. Problemet (för mig)  ligger i att jag inte vill eller orkar ta samma ansvar för bonus som för mina egna barn i samma ålder. Alla 3 barn i familjen är 14,5-16 år.

På vilket sätt är det fel? Jag tampas redan med 2 bio tonåringar, som f.ö inte är retarded men dom är jobbiga nog med allt testosteron som fullkomligt svämmar över hemma.

Som sagt, jag ger bonus det han behöver i form av mat, skjuts, kläder, uppfostran mm.

Jag önskar han kunde få mer närhet och egentid av sina föräldrar, på ett "förälder till barn-plan". För där brister jag så jävla hårt. Jag kan inte ge honom den biten alls. Jag tycker dock inte att jag SKA eller MÅSTE göra det heller då han har 2 föräldrar.

Min man orkar inte med honom för att han är jobbig och bara gnäller över precis ALLT, vilket gör mig irriterad så jag skäller på honom. Delvis pga att jag egentligen är irriterad på min man som inte "TAR TAG I SIN SON" och hjälper honom. Min man känner såklart ibland att han ska ta parti för sin son vid dessa tillfällen men sen pallar han inte hålla det stödet varpå bonus hamnar i kläm.

Vi har provat familjebehandling via soc där hela familjen var involverad. Mina 2 bio går inte alls ihop m bonus, har aldrig gjort. Jag är livrädd för den dan dom ska börja experimentera med alkohol och ryker ihop på ett eller annat sätt.

Båda mina grabbar tävlar i thaiboxning, brottning och den ena spelar även hockey så dom är ganska tuffa och när bonus ska försöka stå upp emot dem blir det så fel då bonus inte alls är lika stark varken fysiskt eller psykiskt. PLUS att mina 2 muppar går ihop mot honom så han blir rädd. SÅ många gångar som jag stått emellan dem och skyddat bonus.

Vi tolererar inte våld utanför mattan eller rinken och hittills har inga slagsmål brutit ut. Men med såhär mkt testosteron i omlopp är det påfrestande för hela familjen.

När bonus är hos sin mamma är det så lugnt hemma, inga bajsfläckar eller nerpissade golv i badrummet. Smutskläderna läggs i tvättkorgen. Inget gnäll eller dålig attityd. Min sambo och mina grabbar åker tsm till deras träningar och jag kan åka ut i skogen med våra hundar. Bonus blir så utanför och jag önskar att han kunde få vara en del i allt vi gör tsm. Men ingen orkar med honom. 

Varför varför varför kan inte soc se det här barnet???!!!

Det enda dom säger är att dom ser att han har ett bra nätverk som ser till hans basala behov.

Varför utsätter ni era barn för detta?

Gör en anmälan. Tala om för soc att ni planerar att sparka ut ett barn som inte kan ta hand om sig själv.

Utred. Byt skola om det är nödvändigt. Kontakta BUP. Orosanmäl båda föräldrarna.
  • Anonym (Malus)
    Jemp skrev 2021-11-22 16:04:53 följande:

Gör en anmälan. Tala om för soc att ni planerar att sparka ut ett barn som inte kan ta hand om sig själv.

Utred. Byt skola om det är nödvändigt. Kontakta BUP. Orosanmäl båda föräldrarna.
    Man orosanmäler barnet, inte dess föräldrar.
  • Anonym (fyfan)
    Anonym (Malus) skrev 2021-11-22 16:02:38 följande:
    Tack, det var ju hyggligt.
    Javisst, varsågod! :)

Tror för övrigt att jag stött på dig i en annan tråd, och du tyckte inte om mig då heller. Den lite smått passivt-aggressiva, bittra, f.d. bonusmamma/ex-fru-tonen är verkligen signifikativ :)
  • Anonym (Malus)
    Anonym (fyfan) skrev 2021-11-22 16:13:26 följande:
    Javisst, varsågod! :)

Tror för övrigt att jag stött på dig i en annan tråd, och du tyckte inte om mig då heller. Den lite smått passivt-aggressiva, bittra, f.d. bonusmamma/ex-fru-tonen är verkligen signifikativ :)
    Det kan nog stämma att vi råkats förr.
    Jag tycker inte illa om dig, jag är bara inte enig i dina åsikter.
  • Anonym (fyfan)
    Anonym (Malus) skrev 2021-11-22 19:17:50 följande:
    Det kan nog stämma att vi råkats förr.
    Jag tycker inte illa om dig, jag är bara inte enig i dina åsikter.
    Precis som du var "oenig" med dina bonusar då, antar jag Kyss
  • Anonym (A)
    Jemp skrev 2021-11-22 16:04:53 följande:

Håller med
  • Anonym (Malus)
    Anonym (fyfan) skrev 2021-11-23 11:23:59 följande:
    Precis som du var "oenig" med dina bonusar då, antar jag Kyss
    Tror du man är "oenig" med alla man inte gillar?
    Och några bonusar har jag aldrig haft.
  • Jemp
    Anonym (Malus) skrev 2021-11-22 16:06:58 följande:

Man orosanmäler barnet, inte dess föräldrar.

Orosanmäl för barnets förhållanden på båda ställena då.
Svar på tråden Önskar bort min bonus...önskar han inte fanns...eller kan försvinna (flytta till sin mamma)