• Anonym (Annica)

Önskar bort min bonus...önskar han inte fanns...eller kan försvinna (flytta till sin mamma)

Behöver skriva av mig...

Så less!!!

Bonus i tonåren beter sig som en 5-åring alltsomoftast. Kan inte klä sig vettigt, dreglar, pissar ner hela toasitsen och golvet, kan inte torka sig när han skitit utan att det bli skit på fingrarna, glömmer att spola, tvättar sig inte/duschar inte om man inte tjatar.

Mamman är fd eller aktiv missbrukare...ingen annan än hon vet säkert. Hon knarkade under grav så ungen är skadad av det. Jag vet, inte hans fel....

Har gjort flera orosanmälningar men soc gör inte ett skit.

Jag är så trött på ungen!!!

Efter 10 år tsm så har inget blivit bättre vad det gäller min o bonus relation.

Jag uppmuntrar honom att vara mer hos sin mamma och hoppas så innerligt att min man ska släppa honom dit på heltid.

Hela vår relation lider svårt pga den här ungen...och jag räknar åren som är kvarner tills han inte längre är mitt bekymmer.

Min man verkar inte heller vilja ha honom. Han är alltid på dåligt humör och irriterad på honom när han är hos oss.

Jag har börjat föreslå att han ska vara varje helg hos sin mamma, orkar inte med irritationen och att åter ta hand om en 5-åring. 

Nu behöver ni inte bemöda er med att tycka synd om den här ungen som har en sån hemsk styvmamma som mig.

O min man kommer inte lämna mig pga mina känslor för hans barn. Han visar inga tecken på att själv vilja ha ungen. Inte på ett sätt som man som förälder ska känna. Han tar bättre o mer hand om mina 2 bio-barn.

• Svar på tråden Önskar bort min bonus...önskar han inte fanns...eller kan försvinna (flytta till sin mamma)
  • Obscenitet

Genomvidrig människa du är

Hoppas du inte kan få egna barn, sån empati brist och ondska

• Anonym (Annica)
    Obscenitet skrev 2021-11-17 06:43:10 följande:

Genomvidrig människa du är

Hoppas du inte kan få egna barn, sån empati brist och ondska

Patetiska lilla lilla människa. Har du ens barn själv? Tror definitivt inte att du lever med ett barn som min bonus.
  • Anonym (Em)

Så du tror att mamman fortfarande tar droger och ändå försöker du få honom att vara mer hos mamman?

Stackars barn.. både en styvmamma och pappa som inte verkar bry sig om honom.

Om han har så svårt med allting är det konstigt att inte skolan har sagt till och att han inte har fått nån diagnos. Ni borde försöka söka hjälp för det så han kan få det stöd han behöver och har rätt till.

• Anonym (......)
    Anonym (Annica) skrev 2021-11-17 05:42:24 följande:

NEJ!! Mina söner mobbar inte bonus. Dom går inte ihop bra med honom likväl som han inte går bra ihop med dem.

Bonus triggar och vevar upp dem. Han skyller ofta på sin ADHD när han gör eller säger dumma grejer o min grabbar tolererar inte att han beter sig som han gör mot mig eller min man. Även om han inte är normalbegåvad så kan man inte tolerera vad som helst utan att sätta gränser. Jag har satt gränser för alla våra barn i mer än 10 års tid nu o mina grabbar har ju kunnat ta till sig det på ett normalt sätt, men inte bonus pga att han är som han är.

Jag försvarar dem inte när eller för att dom går på honom. Absolut inte!

Jag har inte skrivit trådar här tidigare. Det är en enormt stor plattform med många medlemmar och jag tror inte jag utmärker mig mer än andra med lite mer komplicerade familjekonstellationer som söker stöd.

Du har visst skrivit här tidigare, känner igen allt på pricken..

Som sagt, om inte bonus får nåt känslomässigt av NÅN (kramar, uppmuntran mm) är det klart att han inte kan bli bättre/utvecklas heller. Älskar hans mamma honom? Tar hon nåt ansvar för hans situation?

Pappan brister ju på alla plan, och han är ju inte ens den som drogar.....

Om bonus är så "efter", hur kan ni kräva att han ska klara skola el kunna fixa ett jobb? Hans pappa kan inte bara slänga ut honom iaf, säger ju sig självt. Fy vilken "pappa".
  • Obscenitet
    Anonym (Annica) skrev 2021-11-17 06:53:15 följande:

Patetiska lilla lilla människa. Har du ens barn själv? Tror definitivt inte att du lever med ett barn som min bonus.

Tre barn mellan 15 och 1 år och en bonus !

Bonus är hemmasittande och kommer utredas för diagnos

Så att? ja du.
  • Anonym (Hjälp?)

NEJ!! Mina söner mobbar inte bonus. Dom går inte ihop bra med honom likväl som han inte går bra ihop med dem.

Bonus triggar och vevar upp dem. Han skyller ofta på sin ADHD när han gör eller säger dumma grejer o min grabbar tolererar inte att han beter sig som han gör mot mig eller min man. Även om han inte är normalbegåvad så kan man inte tolerera vad som helst utan att sätta gränser. Jag har satt gränser för alla våra barn i mer än 10 års tid nu o mina grabbar har ju kunnat ta till sig det på ett normalt sätt, men inte bonus pga att han är som han är.

Jag har inte skrivit trådar här tidigare. Det är en enormt stor plattform med många medlemmar och jag tror inte jag utmärker mig mer än andra med lite mer komplicerade familjekonstellationer som söker stöd.

Så han har ändå en diagnos så han måste ju fått någon form av utredning. Får han medicin? Har ni gått föräldrautbildningar? Vilket stöd har han och ni för att klara vardagen? Har dina barn fått information som behövs för att förstå och leva med en person som har din bonussons problematik. 

Min son har antagligen en diagnos och behöver utredas. Han är superintelligent och skulle utan diagnos kunna gå i flera klasser högre än hans riktiga (om man ser strikt till intelligensnivå) men diagnosen gör att han ändå kan hamna efter i skolan och bara sitta och stirra framför sig. Om man säger åt honom att gå till rummet och ta på pyjamas och sedan borsta tänderna så kan man 15 minuter senare hitta honom sittande i rummet och göra något helt annat för när han väl kommit till rummet så försvann del 2 och 3 av instruktionen och han fastnade för något han såg där. 

Att ställa krav funkar verkligen inte, det gör bara att han får massiva utbrott för att han ju faktiskt försöker allt han kan och blir förtvivlad av att ändå inte klara vardagen (trots att han egentligen är en väldigt lugn och extremt snäll kille, sådan där som alla tjejer på dagis älskade att leka med och som man absolut inte kan låta ta med saker till skolan pga risken att han ger bort allting för att han gillar att göra andra glada). 

Så om din bonusson har diagnos + inte har en högre intelligensnivå än snittet + ev. andra medfödda skador så förstår jag inte hur ni kan ha någon förväntan alls att han ska klara sig utan massivt stöd från både er och omgivningen. Och att jämföra med dina barn är ju helt orealistiskt, precis som det är jättestor skillnad på vad mina båda barn klarar med deras vitt skilda förutsättningar. 
  • molly50

Men har ni tagit kontakt med bup? Det låter ju som att han behöver utredas mer.
    Och om skolan inte tar sitt ansvar för att ge honom det stöd han behöver så får ni väl byta skola?
    Ni kan ju inte börja ställa sådana krav som ni gör på ett barn ned funktionshinder.
    Du skriver att du gör så mycket för din bonusson? Men vad gör pappan?
    Han är den som har det yttersta ansvaret här. Inte du.
    Att vilja att pojken ska vara mer hos sin missbrukande mamma är inte rätt mot pojken på något sätt.
    Det hoppas jag att du inser.
    Det vettigaste du har skrivit i tråden är att ni kan behöva en avlastningsfamilj.
    Men framförallt måste du försöka ställa lite krav på pappan. Han måste börja ta sitt ansvar!
    Pojken känner säkert av vad ni känner för honom.
    Och det underlättar inte för honom att kunna få ett fungerande liv.
    Så för pojkens skull så måste ni ta tag i det här på allvar och det nu!
  • Anonym (Teddy)

Du hade inget att säga om det jag skrev om din man? VAD gör din man åt situationen? Vad har barnet för stöd I skolan? Vad gör skolan angående hans dåliga betyg?
  • Xenia
    Anonym (Annica) skrev 2021-11-16 23:42:02 följande:

Jag gillar läget absolut. Men jag gillar inte ungen. Han är för fan 15 år och kan inte ens klä på sig vettigt!! Längtar tills han antingen fyller 18 o väljer att bo hos sin mamma.

Ska han bo hos oss måste han gå gymnasiet. Annars åker han ut om han inte fixar sig ett jobb.

Som det ser ut nu kommer han inte klara betygen plus att han inte alls vill gå gymnasiet heller. 

Han har fått ett villkor för att få bo hemma o det är att fixa betygen så han kommer in på gymnasiet. Vill han inte gå mer i skolan måste han skaffa ett jobb, annars åker han ut eller får bo hos mamman. Detta är jag och min man helt överens om. 

Men är han efterbliven kommer han varken att klara gymnasiet eller att jobba. Det låter som hans framtid är på ett gruppboende. Men då måste han ha någon mer diagnos än ADHD.

Din man måste se till att han får en ytterligare utredning som förklarar varför han är så efter. Sen borde han väl inte gå i en vanliga skola heller utan på särskola. 

Ni verkar ju ha helt orealistiska krav på bonussonen. Och hur kan ni hota med att han ska bo hos mamman om hon är missbrukare?

Vad har han för far egentligen? Som mest vill bli av med honom och inte tänker på sin sons bästa?

Varför jämför du med dina egna söner utan funktionshinder? De spelar ju i en helt annan liga, du kan inte förvänta dig samma sak av bonussonen.

Det är din man du ska rikta dina krav emot. Han måste se till att sonen blir ordenligt utredd. Vad har han för IQ, har han genomgått något IQ-test?
  • Anonym (h)

Men träffa en man utan barn istället eller där de är utflugna. Det är ju som att be om framtida problem om det redan krånglade när ni blev ihop.

Svar på tråden Önskar bort min bonus...önskar han inte fanns...eller kan försvinna (flytta till sin mamma)