Måste han verkligen få veta?
"Boende och vårdnad till mig"
"De anser att vi inte ska sköta överlämningar ensamma"
Var det inte det du ville?
Inför förhanlingen i TR se till att du och ditt ombud har med det underlag du tycker saknas.
"Boende och vårdnad till mig"
"De anser att vi inte ska sköta överlämningar ensamma"
Var det inte det du ville?
Inför förhanlingen i TR se till att du och ditt ombud har med det underlag du tycker saknas.
Jo det är det ju
Men det är det där med övernattningar och att de inte tar hänsyn till våldet och hans sjukdomsbild
Och att de inte förstår ansökan om kontaktperson vid överlämningar
Sist barnen kom tillbaka från umgänge så hade de varsin påse med godisremmar plus massa annat smågodis i varsin påse med sig hit..
Jag smsade och påpekade att det är lite väl mkt godis åt så små barn
Då fick jag till svar att det var mitt ansvar att se till att de inte åt upp allt, de kunde ju spara...
Så då blir ju jag den "elaka" som tar av dem godiset såklart..
Varför ens köpa så mkt till så små barn?
Sedan kom det ett sms där det stod "här får du nånting mer att skratta åt"..
Det hade han ju såklart skickat till fel person..
Han bryr sig ju inte.. Bara det säger ju vad han är för en person..
Det var min advokat som tyckte jag skulle informera honom om godiset. Det är i stort sett varje gång de kommer tillbaka som de har stora påsar med sig. Jag känner att nånstans måste jag ju säga ifrån att det funkar inte att han gör så varje gång.
Så nu har jag informerat om det så då får man se hur det blir framöver.
Ja självklart får jag ju ta av dem godiset och spara det men jag kan tycka att det är onödigt att köpa såna mängder varje gång så man ska behöva göra så också..
Jo men jag skrev ju att då är det ju så om han fortsätter, då har jag iaf försökt. Då visar det ju bara ytterligare att han inte kan samarbeta och respektera gränser.
Nej men då har jag ju bevis på att jag har försökt. Funkar det inte då får jag ju helt enkelt släppa det bara.
Han säger ju att han har bättrat sig men detta visar ju att han ljuger..
Ju mer skriftliga bevis man kan få, ju bättre det.
Jag har ju inte svara mer efter att jag skrev om godiset. Det var bara "ren information" och han hugger på allt annat.
Nej men då har jag ju bevis på att jag har försökt. Funkar det inte då får jag ju helt enkelt släppa det bara.
Han säger ju att han har bättrat sig men detta visar ju att han ljuger..
Ju mer skriftliga bevis man kan få, ju bättre det.
Jag har ju inte svara mer efter att jag skrev om godiset. Det var bara "ren information" och han hugger på allt annat.
Min advokat sa att det inte är ett starkt skäl till att hålla barnen hemma från umgänge. Det är ju inte så att någon sett honom slå barnen..
Alltså, VAD krävs för att hålla barnen hemma med en god anledning?
Hon sa att jag tar en stor risk som håller dem hemma från fysiskt umgänge..
Men ändå så överväger soc kontaktperson vid umgänge..
Så om jag skickar dit barnen och soc anser att jag inte skyddar dem, vad händer då?
Jag är i chock...
Jo men om hon inte svarar förens det är för sent? Jag har försökt få tag på henne hela veckan..
Nu informerade jag honom om händerna med inrådan av advokaten..
Såklart vinklar han det till att det är mitt fel. Att jag skickar iväg dem i för små och för tunna kläder, för kalla skor osv..
Han skrev själv att barnet var blå och kall om händerna och ville ha vantarna..
Men det var inte det jag skrev.. Jag skrev att de var för hårt åtdragna.. Det läser han inte..
Men nu vet jag snart inte vad jag ska svara eller göra..
Vi ska ju inte sköta överlämningarna ensamma pga risk för konflikt så vi ska alltid ja någon med oss.
Nu informerade jag att jag inte kan ha någon med vid umgänge eftersom det inte finns någon att tillgå (pga sjukdom, arbete osv) så det får bli videosamtal (sedan känner jag oro iom händelsen med vantarna och vill gärna återkoppla med soc först)
Men det spelar ingen roll vad och hur jag skriver så ger han sig inte!
Nu har han skrivit meddelande och blandat in all personal på förskolan om de kan vara behjälplig vid överlämningarna och vill att de ska återkoppla innan en viss tid och att jag är medveten om hans meddelande till dem..
Detta är inte okej för mig. Vad tror barnen liksom!? De blir ju förvirrade och den lilla har tagit månader att skola in...
Detta kan ju knappast vara okej..