Måste han verkligen få veta?
Anonym (Hannah) skrev 2022-02-17 13:25:17 följande:
Eftersom hans sjukdomsbild gör så att han är uppe och traskar i sömnen emellanåt, inte hör barnen när de gråter osv och hans psykiska tillstånd. Han kunde ta barnet nån natt när han "bodde" här men det slutade med att jag fick ta över för han pallade det inte när barnet skrek. När han inte heller får tillräckligt med sömn som han behöver för sin diagnos så blir hans skov ÄNNU värre.. Det är ju inte så att det har blivit bättre direkt som det är nu.
Så nej som det är nu så litar jag INTE på honom med övernattning. Sen ser jag inte vad så små barn har för utbyte av det.
Om du inte kommer gå med på övernattning hos FR har du i huvudsak tyvå alternativ.
1) Fortsätta som nu med allt det innebär. Eventuellt drar han det till TR och yrkar på övernattning. Då får du ta det därifrån
2) Själv gå till TR för att få ett fastställt schema som du vill ha det. Risken är då att TR beslutar om något annat, t ex övernattning.
Det finns ingen snabbfix på nuvarande situation. Du måste lära dig hantera den. Ha inga stora förvänintingar att FR ska lösa dina problem eller han ska förändras.