• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Camilla) skrev 2023-01-24 21:16:35 följande:
    Hoppas verkligen att du hittar en lämplig bostad och få komma iväg. Liten nystart. Inte behöva vara konstant övervakad av knäppskallen. Ville bara flagga för det så du kunde kolla. Du kämpar på för jäkla bra! 
    Håller med
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-01-24 21:34:16 följande:
    Tack! Ja jag känner att det är dags nu. 

Jag är stark! Konstigt nog! 

Å inte nog med det så har han varit i kontakt med BVC och ändrat klockslag utan min vetskap på min dag! Som han inte ens ska med till!
    Vilken soppa!!
    Men du måste prata med BVC. Blir väldigt konstigt att man kan gå in och ändra tider.
    Antar man ändrar på 1177, men då borde du väl få en notering om ändrad tid? Hur kunde han ändra utan attt du visste? 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2023-01-24 21:36:00 följande:
    Men du måste prata med BVC. Blir väldigt konstigt att man kan gå in och ändra tider.
    Antar man ändrar på 1177, men då borde du väl få en notering om ändrad tid? Hur kunde han ändra utan attt du visste? 
    Han hade ringt.

Såg det av en slump när jag skulle kolla andra grejer i barnets journal. Då stod det ny anteckning.
    Jag har ju fått 2 kallelser så den ena stod det ändrad tid på men jag tänkte inte mer på det. Utan tänker väl att de har fått ombokningar osv.

Sedan vet jag inte hur han har fått nys om tiden från första början då kallelsen kommer till mig då barnen är skrivna här..
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-01-24 21:43:35 följande:
    Han hade ringt.

Såg det av en slump när jag skulle kolla andra grejer i barnets journal. Då stod det ny anteckning.
    Jag har ju fått 2 kallelser så den ena stod det ändrad tid på men jag tänkte inte mer på det. Utan tänker väl att de har fått ombokningar osv.

Sedan vet jag inte hur han har fått nys om tiden från första början då kallelsen kommer till mig då barnen är skrivna här..
    Du får försöka förklara för dem när du är där att ni är i en tvist och att han ändrat utan din vetskap. Be dem om att om han ringer fler gånger så ska de ringa dig också, innan de ändrar något. 

Men stod det första kallelsen i journalen så kanske han gått in där och läst? 
  • Anonym (Xy)

Frågan är om han ens kan följa med…vårt BVC här tillåter bara en förälder följa med till BVC ..började såklart under corona men de håller fortfarande kvar detta- står klart och tydligt på kallelsen man får 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2023-01-25 15:25:14 följande:
    Du får försöka förklara för dem när du är där att ni är i en tvist och att han ändrat utan din vetskap. Be dem om att om han ringer fler gånger så ska de ringa dig också, innan de ändrar något. 

Men stod det första kallelsen i journalen så kanske han gått in där och läst? 
    Nu blev barnet sjukt så vi var tvungna att ändra tiden ändå. Så jag återkopplade och skrev det till pappan (enl ök) och det enda han var intresserad av att veta var när nästa tid var! Ingenting om hur barnet mådde... 
    Nästa tid blir åter på min dag.. Så få se vad han gör med den..

Men jag pratade med BVC över telefon så hon sa så med kallelsen att de skickas ut till bägge när man har olika adresser fick jag till svar så därför visste han om det. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Xy) skrev 2023-01-25 15:58:34 följande:

Frågan är om han ens kan följa med?vårt BVC här tillåter bara en förälder följa med till BVC ..började såklart under corona men de håller fortfarande kvar detta- står klart och tydligt på kallelsen man får 

Det stod ingenting I kallelsen om det :-/
  • Anonym (K)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-01-25 17:19:14 följande:
    Nu blev barnet sjukt så vi var tvungna att ändra tiden ändå. Så jag återkopplade och skrev det till pappan (enl ök) och det enda han var intresserad av att veta var när nästa tid var! Ingenting om hur barnet mådde... 
    Nästa tid blir åter på min dag.. Så få se vad han gör med den..

Men jag pratade med BVC över telefon så hon sa så med kallelsen att de skickas ut till bägge när man har olika adresser fick jag till svar så därför visste han om det. 
    De sa ingenting om att han har rätt att ändra tiderna precis som han vill?
    Det kan bli väldigt jobbigt om du "missar" en tid och får en räkning för det. Det här är verkligen skäl till enskild vårdnad!!! För då kan han väl inte ändra tider? Kan han gå in i barnets journal då?
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2023-01-25 18:06:07 följande:
    De sa ingenting om att han har rätt att ändra tiderna precis som han vill?
    Det kan bli väldigt jobbigt om du "missar" en tid och får en räkning för det. Det här är verkligen skäl till enskild vårdnad!!! För då kan han väl inte ändra tider? Kan han gå in i barnets journal då?
    Nej jag tog inte upp det med BVC eftersom jag är osäker om vad de antecknar och får "säga" vidare men min advokat har fått skärmdump på det osv.

Så långt tänkte jag inte! Tack! Med räkningen alltså. 

Ja det sa min advokat också.

Nej, får man ensam vårdnad kan han inte logga in där har jag fått till mig
    Inte heller på fsk appen osv
  • Anonym (Maria)

Det verkar mest på vad du skriver som att du vill bli av med honom? Du har väl en gång älskat mannen antar jag, något måste du väl bry dig om honom än?

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?