• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-12-26 17:27:39 följande:

Han hade alltså läst och godkänt dessa dagar (tillslut)  iallafall
    Först hade han nekat men ändrade sig efter någon månad eller två.
    TR ville ha svar senast som i onsdags och det fick de genom detta mail som jag fick och läst.

Har han godkänt så är det det du får gå efter. Påstår han att han inte sett ,inte visste så får du säga att han måste ju ha godkänt eftersom ni fått mailet. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-12-26 17:51:43 följande:
    Har han godkänt så är det det du får gå efter. Påstår han att han inte sett ,inte visste så får du säga att han måste ju ha godkänt eftersom ni fått mailet. 
    Han visste iiiingenting när jag frågande undrade varför de kom alla redan..
  • Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-12-26 18:15:07 följande:
    Han visste iiiingenting när jag frågande undrade varför de kom alla redan..
    Hoppas du fortsätter att notera allt som sker. Även sånt här, även om det kanske inte verkar så viktigt. Gissar att han försökte att inte låtsas om sånt han själv inte föreslagit. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-12-26 18:19:23 följande:
    Hoppas du fortsätter att notera allt som sker. Även sånt här, även om det kanske inte verkar så viktigt. Gissar att han försökte att inte låtsas om sånt han själv inte föreslagit. 
    Ja jag spelar in så gott jag kan  

Mitt ena större barn som bor här har också noterat saker som inte ens jag har påverkat och sagt till en familjebehandlare. Så det känns skönt på ett sätt. 
  • Anonym (Hannah)

Min advokat tyckte det var märkligt att han inte läst ÖK som blev beslutat.
    Hon dubbelkollade och det gick iväg som det skulle i förra veckan till både TR och hans ombud.  Hon är verkligen engagerad som mailar på sin ledighet efter kl 23! 

Jag har märkt det vid andra tillfällen att han och hans ombud inte verkar ha så bra kommunikation då de säger olika saker bl.a 

Men där har jag ytterligare en sak att lägga till i vårdnadstvisten.. 

• Anonym (Hannah)

Helt otroligt!

Redan första veckan med den nya ÖK så vill han ändra tiden
    Jag sa att nu är det beslutat den tiden som är. 
    Tydligen så hade vi bestämt en viss tid inför storhelger (det har vi inte) och jag tyckte väl att nyår inte är någon storhelg för småbarn direkt.. 

Då fick jag höra att han inte hade fått ha dem vid jul (fast det var hans förslag på tider som jag gick med på) 
    Vem hade kommit på tiderna som ska vara nu? Undrade han.. Jag sa då att de har han själv godkänt.. 

Jag är inte förvånad.. ingenting duger åt honom, inte ens hans egna förslag! 

Jag håller på dessa tider som är beslutade nu. 

• Anonym (Hannah)

Min advokat skrev igår till bla hans ombud och bad om återkoppling ang nya ÖK och att vi ville ha svar som idag.
    Än har jag inte hört något från någon...

Vad händer om han inte svarar? 

Bråttom är det så fort han ska ha svar om något..

• Anonym (Hannah)

Jaha..

Tillbaka på ruta 1.. 

Domstolen tyckte vi skulle gå på samarbetssamtal på FR igen. Det gick ju så fantastiskt bra sist tycker jag.. 

Jag får vara nöjd med att han inte fick utökat umgänge iaf.. Kom inte ens upp på tal.

Domaren var inte så värst intresserad av någonting alls egentligen.. 

Så 15 minuters förhandling.. 

Men är det vägen jag måste gå så må det vara så men allting skjuts ju bara fram! 

Nästa förhandlingar är i vår.. 

Vad är det man ska ta upp på dessa samtal liksom!?.. Han yrkar på sina övernattningar och jag säger nej.. Vi kommer stå och stampa på samma ställe bara..

• Anonym (Camilla)

Tack för uppdatering. Det var väl själve fan att det skulle vara så dåligt i rätten. Inget om polisanmälningarna togs upp och bevakade umgänge? Tur att han inte fick mer tid iaf. 

Bra kämpat! Pusta ut och ta nya tag sen. Kramar till dig och kidsen. 

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?