• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-11-06 12:40:05 följande:
    Ja det är bara min bil som blivit av med dem.

Antagligen för att han har kontrollbehov och inte vill att vi ska kunna åka någonstans. Hämnd?.. Men det kan ju vara någon annan också. 
    Såklart spinner tankarna igång...
    Bara att beställa nya och hoppas att de får sitta kvar.

Ja det påtalade min advokat också om att det var viktigt för barnet att vara på fsk. 
    Då skyller han över allt på mig, att han är tvungen att ta ledigt  eftersom jag nekar honom annat umgänge då han verkar låst med sina övernattningar. Att allt umgänge sker efter mina principer fast jag bara följer vår ÖK via FR. 
    Jag har föreslagit tid efter fsk eller någon timma utökad någon annan dag men det verkar han inte intresserad av. 

Jag undrar hur han tänker när de får skolplikt..
    Återigen ramlar du i fällan att försöka lösa hans problem utifrån ett han agerar rstionellt.

Håll dig till tiderna. Föreslå inget. 

Ja, det kommer vara jobbigt och kämpigt till dom faller. Men det finns inget du kan göra. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-11-06 13:06:39 följande:
    Återigen ramlar du i fällan att försöka lösa hans problem utifrån ett han agerar rstionellt.

Håll dig till tiderna. Föreslå inget. 

Ja, det kommer vara jobbigt och kämpigt till dom faller. Men det finns inget du kan göra. 
    Det var min advokat som föreslog andra tider till hans ombud men det var inte intressant. Då visar han ju bara att han inte är samarbetsvillig. 
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-11-06 13:09:55 följande:
    Det var min advokat som föreslog andra tider till hans ombud men det var inte intressant. Då visar han ju bara att han inte är samarbetsvillig. 
    "Jag har föreslagit tid efter fsk eller någon timma utökad någon annan dag men det verkar han inte intresserad av."

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-11-06 13:11:44 följande:
    "Jag har föreslagit tid efter fsk eller någon timma utökad någon annan dag men det verkar han inte intresserad av."
    Jag föreslog det till advokaten som vidarbefodrade till hans ombud då hon tyckte att vi kunde försöka enas om en annan dag/tid så barnet inte behövde vara ledigt från fsk. 

Jag var nog inte tydlig. 
  • Anonym (Jo)
    molly50 skrev 2022-11-06 12:10:05 följande:
    Jag hoppas att kommunen kan lösa detta med appen så att han inte kan gå in och ändra tiderna.
    Och personalen borde även informera honom om vikten av att barnet får vara där under sin inskolning.
    Det blir ju förvirrande för barnen när han gör så där också. 
    +1
  • Anonym (Hannah)

Jag har inga större förhoppningar tyvärr. 
    Personalen  är nog rädda att blanda sig i och det känns som om de drar sig undan.. 
    Han har själv arb.tränat på fsk så han "borde" veta vad de ger för konsekvenser. 

molly50 skrev 2022-11-06 12:10:05 följande:
    Jag hoppas att kommunen kan lösa detta med appen så att han inte kan gå in och ändra tiderna.
    Och personalen borde även informera honom om vikten av att barnet får vara där under sin inskolning.
    Det blir ju förvirrande för barnen när han gör så där också. 
  • Anonym (Hannah)

Kom att tänka på det här med bilen.. 

För ett par veckor sedan när jag skulle åka iväg så var bilen helt död.. Nu när jag fått hjälp att fixa igång den så försvinner skyltarna.

Kanske är jag nojig men man blir fundersam. 

• Anonym (Camilla)

Råder ju ingen tvekan om bilen nu när du berättar om fler incidenter. Häng i, du kämpar på bra. 
    Spännande att han arbetstränar på en förskola när han inte fixar sina egna barn. Kunde de inte hitta nått annat? Mycket märkligt. Hoppas hans föräldrar numera håller sig på mattan. 

• Anonym (F)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-11-07 07:00:54 följande:

Kom att tänka på det här med bilen.. 

För ett par veckor sedan när jag skulle åka iväg så var bilen helt död.. Nu när jag fått hjälp att fixa igång den så försvinner skyltarna.

Kanske är jag nojig men man blir fundersam. 

Vad var problemet med bilen då? Hur fixade det sig? Vill bara påpeka att det inte måste vara han den gången, ett batteri kan ladda ur om man bara småkör inom stan (råkade ut för exakt samma sak själv för ett par månader sedan och fick den infon av verkstaden som kollade batteriet).
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2022-11-07 06:53:34 följande:

Jag har inga större förhoppningar tyvärr. 
    Personalen  är nog rädda att blanda sig i och det känns som om de drar sig undan.. 
    Han har själv arb.tränat på fsk så han "borde" veta vad de ger för konsekvenser. 

Ok. Det är ju lite synd om det är så.
    För det hade nog varit bra om även förskolepersonalen kunde påpeka för honom att barnen behöver vara där under inskolningen. 
    Men har han arbetstränat på förskola själv så borde han ju veta det själv.
    Men han bryr sig väl helt enkelt inte utan tänker bara på sig själv. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?