Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Ja men precis. 

Om det är xet som gjort den så har han nog inte räknat med att komma på samtal ajölv utan har nog tänkt att det bara gäller mig. 

Så ytterligare ett tillfälle att svartmåla mig.

Anonym (123) skrev 2023-03-03 07:30:42 följande:
    Är det någon annan så kommer ju soc kunna säga det. Kanske inte vem det var men att det inte var han åtminstone (om du frågar). och ja, ni kommer ju båda beröras av en anmälan eftersom man undersöker barnens situation. Så om det är någon annan som anmält så är det ju inte mot dig, utan just av oro runt barnen och den som anmält vet inte om det sker hos dig eller pappan, så det här ska väl inte vara mer krångligt än att soc kollar upp, och vet saker om er redan. 
  • Anonym (Hannah)

Man kan ju hoppas

Anonym (...) skrev 2023-03-03 09:05:27 följande:
    Precis. Han har ju skjutit sig själv i foten.
  • Anonym (Hannah)

När jag var på samtal på soc qng den anonyma anmälan så frågade de mig vem jag kunde tro hade gjort den.

När jag sedan frågade soc bär de återkopplade vad pappa svarade på den frågan så sa de att de inte kunde gå in på det då de inte hade rätt att forska vidare i det då den var anonym.. 

Märkligt..

• Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2023-03-09 16:17:52 följande:
    Klart det var han..
    Ja han hade sagt att de brukar ha trasig kläder när de kommer dit
  • Anonym (Hannah)

Nej precis. Det brukar vara svårt att följa upp anonyma..

Det går sakta framåt. Tack som frågar <3 
    Jag kör lite i taget, det som får plats i bilen. 
    Resten löser sig eftersom känns det som.

Anonym (123) skrev 2023-03-11 08:19:34 följande:

Utgår från att det inte blir mer runt den där anmälan nu? 

Hur går det med flyttplanerna? 

Det har blivit nytt "sabotage" från pappans sida.. Han hade bokat tid till vårdcentralen i barnets (sina egna personliga problem) namn som han sedan struntade i att dyka upp på. Och nu kommer det ju en påminnelsefaktura i barnets namn som är skriven här...

Bvc skulle se om den gick att "stoppa"..

När han lämnade barn sist så ville inte barnet släppa en leksak så den skulle JAG lämna utanför hans dörr nästkommande dag för annars skulle han anmäla det för stöld.. Sen var det massa annat han gnällde över. Det börjar bli jobbigt för honom nu.
    Jag tog av barnet leksaken, gav den till pappan och drämde igen dörren. Den var glömd efter 2 minuter.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2023-03-11 10:56:17 följande:
    Går det att bevisa att det var han som bokade tiden? Vilken jävla däre, rent ut sagt. 

Var det han som köpt leksaken? Känns som leksaker tillhör barnen, det är väl ändå inte han som ska leka med den...
    Polisen hade nog skrattat ihjäl sig om han anmält det som stöld.
    Ja det gör det. Han har skrivit sitt namn..

Ja han eller föräldrarna.. Ja jag skulle ha behållt den  
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2023-03-11 12:50:43 följande:
    Men fakturan är i barnets namn? Barn kan väl inte få fakturor? Eller står det "Vårdnadshavare för..."? Och vad gäller då? En av er måste betala och vårdcentralen och kronofogden skiter i vilket..?
    Jag tror det. Ät inte riktigt säker.. 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-03-11 13:05:38 följande:
    Men barns vård ska ju vara kostnadsfri.
    Men det kanske gäller annat om man inte dykt upp på den bokade tiden. 
    Inte vissa instanser som vc, logoped osv. Då får man faktura om man uteblir. Tror det är lika vid tandvård.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2023-03-11 13:29:23 följande:
    Ja du skulle ha låtit honom göra bort sig. Ge honom inte makten att göra dig stressad/förbannad utan se bara på när han skämmer ut sig.
    Ja det är ju inte säkert att jag ens är hemma vid nästkommande dag.  

Nästa gång så låter jag det vara 
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-03-12 11:39:08 följande:
    Ja,det är kanske så om man uteblir från tiden. 

Hur det än är så hoppas jag att de kan hjälpa dig så du slipper betala när det är han som har bokat och uteblivit från tiden.
    Ja annars får jag bestrida den via ombudet eller så. 
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?