Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (123) skrev 2022-01-19 07:55:19 följande:
    Så du hade gått med på det? Eller var det bara ett förslag från handläggaren som sedan tolkades som att ni hade bestämt? 

Har du jobbat vidare med advokatspåret? 
    Det var  handläggaren som tolkade det så. Jag sa att det är klart att man svarar/skickar om det är något viktigt gällande barnen. Å då fick hon det inom ett dygn.. 

Kom åt tummen ner.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2022-01-19 16:02:08 följande:
    Ignorera honom bara. Gå inte in i en dialog öht. 
    Nej det gör jag inte. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2022-01-19 16:09:00 följande:
    Du ska inte behöva handla och skicka med ett skit och vill han ha magsjuka barn så är det ju bara rätt åt honom. Tycker han det är kul att torka spyor eller vad! Bara skönt för dig om han gör det istället.
    Nej men han går stenhårt på det soc sa. 
    Han sa det till fam.rätt att det var en rekommendation från soc... Alltså bara en rekommendation.

Ja man kan ju önska att det hoppar dit några elaka baciller.. Men då måste han ju avboka sitt umgänge pga sjukdom men det kan han glömma isånafall 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Sluta) skrev 2022-01-19 16:39:57 följande:
    Sluta skicka med saker!
    Har inte gjort det nu
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-19 21:10:29 följande:
    Ja,precis. Det kan ju i alla fall vara värt att fråga.
    Jag ska kolla upp det
  • Anonym (Hannah)

Nu har barnet fått kallelse till bvc på hans umgängestid.

Sist jag var dit blev det ett jävla liv på honom att han inte "fick" följa med. 
    Jag vill liksom inte vsra i samma rum som honom.

Så nu låter jag honom gå dit på utsatt dag och tid så får vi se hur det går. 
    Jag är tveksam till att han kommer att kunna svara på alla frågor som de brukar ställa.. 
    Han kommer säkerligen smutskasta mig om mat osv till hans umgänge. 
    Han kommer inte heller kunna ge riktiga svar om sömnen osv.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Camilla) skrev 2022-01-20 13:44:12 följande:

Har följt tråden. Det är något mer här bakom som inte kommer upp på bordet. Det är helt ok det med. 

Har nu delad vårdnad kommer kallelse till BVC tillber båda. Klart du kan låta honom ta det besöket själv eller då får du höja dig över situationen och vara med du med. Vad kan hända? Det är ju för barnets skull och det är ändå det viktigaste. BVC är skyldiga att göra orosanmälan. Du kan också göra en orosanmälan på honom. Konstigt att du inte redan gjort det. Han kan ju inte ta hand om barnen mått mindre sig själv. 

Det verkar vara riktigt stökigt kring er båda två. Yttre påverkan av grannar m fl som lägger sig i. Det verkar som att det är en jädra pajkastning från båda håll.

Kommer det verkligen fram till familjerätten hur det eg är. Vad blir deras rekommendationer och varför har ni så svårt att följa dem. Hur kan det komma sig att övervakningen upphörde. Brukar bara hända om det finns stadig och väl dokumenterad förbättring. Vad har polisen för inverkan i det hela. De rapporterna ska ju komma till familjerättens kännedom.

Det är nästan så jag tycker. Bara nästan. Att barnen skulle placeras tillfälligt så de får lugn och ro. Allt medan ni tar itu med era egna problem. Någon form av omstart. Ni får den hjälp och behandling ni behöver. Självklart inte som ett par utan för att bli väl fungerande föräldrar. Det är ni båda skyldiga barnen. 

Förstår att du kämpar på så gott du kan och har det väldigt tufft. Det verkar finnas ett mått av destruktivitet. Hur mannen är och fungerar behöver man inte fundera på men börjar är väldigt fel. Skulle ändå vara intressant att höra hans version. Hans föräldrar ska bara bra farföräldrar och i övrigt hålla käften. 

Ja vi har gemensam vårdnad men kallelsen kommer till min adress, bägge får påminnelsesms.

Jag vill inte vara i samma rum som honom just för att han är aggressiv, hotfull och har tagit strypgrepp på mig inför barnen. Samt att han försöker slingra sig tillbaka till mig och mitt hem.
    Om du följt tråden så vet du

Jag vet inte vad du har för slutsatser å såklart är detta bara min version, han har alldeles säkert en helt annan. Jag skulle också vilja höra hans version.

Hur polisen jobbar kan inte jag svara på. Men de får dra egna slutsater sedan när förhöret har varit 

Det enda problemet jag har är att han inte lämnar mig ifred, inte heller hans föräldrar. Vart grannar ska ha problem mer än med att glo på en soffa vet jag inte drabbar mig på så vis.
    Sedan att han inte följer överrenskommelsen och bråkar vid närvarande av barnen vid hämtning och lämning?
    Finns svart på vitt att han även varit aggressiv på möten med soc där han även greppat tag hårt i en hanläggares arm...

Sedan vet jag inte mer vad som jag har omkring mig? Mer än detta x?  Som är relevant för tråden.

Jag försöker leva så gott jag kan, så normalt jag kan samtidigt som jag ska få umgänge att fungera.

Och sedan så sa soc på sista mötet att börjar man göra en massa orosanmälan på varandra så slutar det inte heller bra för barnen. 

Fam.behandlaren avslutades eftersom det efter 8 mån inte gav det resultat som soc var ute efter och de har ingen annan insats att rekommendera mer än fam.rätten.

Men det är ju såklart bara min version..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (AB) skrev 2022-01-20 12:25:21 följande:
    Har du tur gör de kanske en orosanmälan. Men jag tror inte att han kommer att gå dit.

Hoppas att det är en riktigt bra advokat du fått tag i, någon som kan ryta till hos myndigheterna. 
    Ja kanske.. 
    Han har redan blandat ihop dagar.. han skulle ha bvc kortet till den 22a.. Det är en lördag.

Ja hon verkar bra insatt i ämnet.
  • Anonym (Hannah)
    Beccus skrev 2022-01-20 12:32:22 följande:
    Låt honom gå dit. Sen kan han stå där med skägget i brevlåda  när han inte kan svara på nåt. Han kommer att få det till ditt fel för att du inte berättar, men skit indet i så fall. Förhoppningsvis kan du få stöd av BVC med om han hittar på nåt där.. 
    Ja jag vill ändå inte vara i samma rum som honom. DET blir defenitivt inte bra för barnet om vi ska medverka båda två..

Ja han kommer nog inte kunna hålla munnen..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (AB) skrev 2022-01-20 12:39:39 följande:
    Och fråga honom inte om besöket. Han är ju skyldig att berätta för dig, så låt honom göra det. Om han inte gör det, så har lite mer bränsle att lägga på brasan. 
    Nej sist så skrev jag en lapp om all info. Jag förväntar mig att bvc kortet lämnas tillbaka med barner sedan men antagligen inte..
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?