Måste han verkligen få veta?
Har du jobbat vidare med advokatspåret?
Kom åt tummen ner.
Nu har barnet fått kallelse till bvc på hans umgängestid.
Sist jag var dit blev det ett jävla liv på honom att han inte "fick" följa med.
Jag vill liksom inte vsra i samma rum som honom.
Så nu låter jag honom gå dit på utsatt dag och tid så får vi se hur det går.
Jag är tveksam till att han kommer att kunna svara på alla frågor som de brukar ställa..
Han kommer säkerligen smutskasta mig om mat osv till hans umgänge.
Han kommer inte heller kunna ge riktiga svar om sömnen osv..
Har följt tråden. Det är något mer här bakom som inte kommer upp på bordet. Det är helt ok det med.
Har nu delad vårdnad kommer kallelse till BVC tillber båda. Klart du kan låta honom ta det besöket själv eller då får du höja dig över situationen och vara med du med. Vad kan hända? Det är ju för barnets skull och det är ändå det viktigaste. BVC är skyldiga att göra orosanmälan. Du kan också göra en orosanmälan på honom. Konstigt att du inte redan gjort det. Han kan ju inte ta hand om barnen mått mindre sig själv.
Det verkar vara riktigt stökigt kring er båda två. Yttre påverkan av grannar m fl som lägger sig i. Det verkar som att det är en jädra pajkastning från båda håll.
Kommer det verkligen fram till familjerätten hur det eg är. Vad blir deras rekommendationer och varför har ni så svårt att följa dem. Hur kan det komma sig att övervakningen upphörde. Brukar bara hända om det finns stadig och väl dokumenterad förbättring. Vad har polisen för inverkan i det hela. De rapporterna ska ju komma till familjerättens kännedom.
Det är nästan så jag tycker. Bara nästan. Att barnen skulle placeras tillfälligt så de får lugn och ro. Allt medan ni tar itu med era egna problem. Någon form av omstart. Ni får den hjälp och behandling ni behöver. Självklart inte som ett par utan för att bli väl fungerande föräldrar. Det är ni båda skyldiga barnen.
Förstår att du kämpar på så gott du kan och har det väldigt tufft. Det verkar finnas ett mått av destruktivitet. Hur mannen är och fungerar behöver man inte fundera på men börjar är väldigt fel. Skulle ändå vara intressant att höra hans version. Hans föräldrar ska bara bra farföräldrar och i övrigt hålla käften.