Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (K) skrev 2022-01-05 13:56:13 följande:

Spelar kanske ingen roll om du flyttar, han kommer väl ändå veta var ni bor? Hade kanske varit smidigt att bo väldigt högt upp i ett hus så han inte kan se in eller kasta saker...

Av ren nyfikenhet, vad skrev hans föräldrar?

Alltså det är bara så underbart att bli uppdaterad och följa din kamp. Verkligen. Jag hoppas att många kvinnor läser detta och får inspiration och mod.

Nej så blir det ju säkerligen. Bor redan högst upp men i ett 2 våningshus dock.

De ville ha tillbaka pengar som de har lagt ut på en bilreparation jag gjorde för ett år sedan. En reparation som jag sa nej till eftersom jag inte skulle ha råd att ha bilen kvar. De skulle ändå promt betala osv och sen så var det gjort. Bilen återtogs av lånefirman eftersom jag inte kunde betala lånet. Vi levde enbart på min sjukpenning...

De lovade då att de inte ville ha tillbaka pengarna alternativt sätta in dem åt barnen framöver.

Nu vill de ha tillbaka dem och det var de som det förra meddelandet handlade om. Det där med att om jag inte svarade så skulle jag få besök.. Det borde vem som helst fatta tydligen..

Får de inge svar så skulle de ta hjälp av fogden.

Men det bekommer mig inte..

Så nu sitter jag här och småler sådär lite mysigt i soffan..

När han lämnade tillbaka de små så var han sådär obehagligt tyst igen..

Så jag fick hjälp och hiva ut hans soffor. Han hade ju sagt tidigare att han ville ha sina saker just idag...

Så sagt och gjort så åkte de ut i snön.

Jag hälsade att de var klara för hämtning.

Men såklart så vart ju det också fel!! Så nu skulle han ringa soc, fam.rätt och hela baletten... Han var ju tvungen att följa efter mig och det var ju en lögn från mig att han ville ha sofforna idag..

Men han sa ju sina saker..

Så hur man än gör blir det fel..

Och det var just idag som jag fick hjälp att få ut dem så då fick det ju bli så..

Så nu känner jag mig ganska nöjd faktiskt.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-05 22:31:57 följande:

Vilka människor alltså... De pengarna kan de ju glömma.

Blev sofforna kvar därute eller?? Vad ska han ringa om nu? Och påstår han att sdtsrs du ljög om sofforna så var han tvungen att gå efter dig in..?

Ja det finns ju inget bevis eller så..

De var inte kvar efter nån timma när vi tittade ut

Ja att jag ställde ut sofforna, vet inte vad han ska ringa om faktiskt. Beklaga sig över att han fick sina saker? Att jag ljuger och har ett dåligt bemötande?

Han kan ju ringa och göra sig dum.. Vad ska de göra åt det? Så jag behöver nog en skål med popcorn

Nej han menar på att han är tvungen att följa efter min pipa och göra allt efter som det passar mig. Jag hade ju kunnat valt ett bättre tillfälle med sofforna, det passade inte honom... Fast han sa att han ville ha sakerna "idag"

Synd att jag inte kan lägga in skärmdumpar på smsen här..

Så nu är jag förberedd på att nästa gång han hämtar dem är han inte rolig att ha å göra med.. Men jag är redo.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-06 08:01:43 följande:

Han ville ha dem den dagen och det fick han, och så var inte det bra??

Nej. Aldrig nöjd! Det är som de där listorna han skickar jämt och ständigt, det är alltid olika saker varje gång!

Så nu har jag inga mer saker som är "hans".

Resten är barnens..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-06 10:06:46 följande:

Så där är min kompis ex (som jag nämnde tidigare i tråden) - aldrig nöjd. Han vill styra och ställa och minsta lilla som han kan klaga på, så gör han det, även om det egentligen var något han själv kommit på från början. 

Tex var det diskussion om hur de skulle fördela jul och nyår, även om det finns ett avtal från tingsrätten. Pappan hade ett förslag som avvek från avtalet, barnen tyckte det var bra (han frågade faktiskt dem först), och sen meddelade mamman som också tyckte det lät bra. Men sen, ju närmare de kom, så skulle han krångla. Min gissning är att han i efterskott insåg att det blev som " enbonus" för mamman som han inte hade tänkt på först. Då skrev han saker som: "om du inte lämnar hit barnen enligt avtal så är det egenmäktigt förfarande. Jag kommer kontakta polisen". Mamman har i skrift att han själv föreslog ändringen, och barnen ville det, så det går inte att ta tillbaka en dag innan. Det skedde inte heller, men då kunde han liksom inte låta bli att fortsätta gnälla efteråt. Det sista jag såg som han skrev var att mamman: "inte skulle göra sig besvär med att komma med avsteg från avtalet någon mer gång" (men det var ju HAN som gjorde det - det har han liksom glömt) 

Det här att listorna är olika saker varje gång är intressant. Hoppas du har sparat alla listor. Det blir ohållbart att motivera, när någon utomstående ser detta och ska försöka förstå en logik. 

Hoppas verkligen det blir bra samtal på familjerätten. Om inte, hoppas jag du går vidare med advokat. 

Ja precis så är det här också! På det sista fam.rätts möte börjde han med tillslut att allt var upp till mig att bestämma. Sen så får han för sig om en extra timme? Vad är det för fel liksom?

Man kan inte planera nånting för man vet att det kommer att komma nåt bakslag..

Sedan är det jag som ljuger..

Jag har fått för mig att det kommer bli ett komplicerat samtal då hon på fam.rätten verkade så loj och verkligen gå efter regelboken.. Hon verkade inte ta till sig om situationen kring överlämningarna, det tillhörde inte fam.rätten..

Jag har redan kotaktat en advokat som verkar mycket duktig och kunnig i ämnet så det känns bra!

Tänkte rådfråga henne lite inför nästa fam.rätts möte så man vet vad man ska trycka på.

Och på måndag ska jag försöka få kontakt med handläggaren på polisen för att se hur det går med ärendena.

Det här med ofredande vart nedlagd, att han tjafsar, ringer smsar om saker...
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Hannah) skrev 2022-01-06 19:34:19 följande:

Ja precis så är det här också! På det sista fam.rätts möte börjde han med tillslut att allt var upp till mig att bestämma. Sen så får han för sig om en extra timme? Vad är det för fel liksom?

Man kan inte planera nånting för man vet att det kommer att komma nåt bakslag..

Sedan är det jag som ljuger..

Jag har fått för mig att det kommer bli ett komplicerat samtal då hon på fam.rätten verkade så loj och verkligen gå efter regelboken.. Hon verkade inte ta till sig om situationen kring överlämningarna, det tillhörde inte fam.rätten..

Jag har redan kotaktat en advokat som verkar mycket duktig och kunnig i ämnet så det känns bra!

Tänkte rådfråga henne lite inför nästa fam.rätts möte så man vet vad man ska trycka på.

Och på måndag ska jag försöka få kontakt med handläggaren på polisen för att se hur det går med ärendena.

Det här med ofredande vart nedlagd, att han tjafsar, ringer smsar om saker...

Listorna har jag sparat, både handskrivna och på sms

Jag sparar allt och akriver ner en massa i telefonen och almanackan samt inspelningar.
  • Anonym (Hannah)

Idag såg han att jag använt barnets pulka så den ville han ta tillbaka IDAG.

Han sög tag i dörren och vägrade släppa så jag fick näst intill skrika "släpp dörren" åt honom..

Känns inte bra alls inför barnen och jag brukar kunna hålla mig skapligt lugn men idag gick det bara inte..

Men jag har pratat med polisen om det..

"För en loggbok" fick jag till svar.. Ja jag gör ju liksom det redan men jag VILL inte ha in honom för då får jag inte ut honom..

Jag borde väl egentligen ha "gett efter" och ringt 112 istället för att skrika å drämma igen dörren..

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Lina) skrev 2022-01-07 09:51:34 följande:

Vem har köpt pulkan, är det han? Kan han inte köpa egen pulka? Eller hans far som verkar så driftig och ringer till myndigheterna, kan inte farfar köpa pulka till sina barnbarn?

Han har en pulka redan och det är hans föräldrar som köpt den till vårt 1a barn. Men han antog att det var den som är använd.. Det är ju inte säkert att det är just den som jag använt OM det ens är jag som haft pulkan.. Kan ju vara en grannes pulka också..

Om man ska tänka så..

Men han ska bara ha för att det är hans föräldrar som köpt i vanlig ordning..
  • Anonym (Hannah)
    Pope Joan II skrev 2022-01-07 10:53:17 följande:

Så får du inte göra. Det är inte lagligt att ställa ut andras egendom i snön. 

Han ville ju ha sina saker just den dagen så..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Lina) skrev 2022-01-07 10:25:54 följande:

Det är ett sjukt spel han kör. För det är just ett spel. Jag skulle nog försöka att ge allt som hans föräldrar köpt, så att jag iallafall slipper det tjatet. Hellre att vi alla ligger på en madrass och får dela på samma mugg att dricka ur, än att ha han ständigt efter sig som kräver en efter en grej.

Ja det är han som gör fel, men kan man minska sakerna som det är möjligt att bråka om så är ju det bra för ens egna sinnesfrid.

Ja allt för att psyka..

Ja hade det inte drabbat barnen så hade jag gjort det för längesedan..

Men han skiter ju i att det drabbar just barnen, han har inget samvete!

Sedan känner jag att han "bodde" här och levde på min sjukersättning en längre tid utan att ens bidra med något så kan jag gott ha kvar barnens saker..

Men det ser han ju inte..
  • Anonym (Hannah)
    Pope Joan II skrev 2022-01-07 11:34:24 följande:

Jag läste det, men det betyder inte att du har rätt att ställa ut dem i snön. Sådana ageranden kan skaffa dig betydligt större bekymmer än de du redan har. 

Men om han själv säger att han vill ha sina saker just den dagen och han får inte komma in för att hämta dem så såg jag ingen annan lösning..

Från början så hade vi bytt soffor så de var väl egentligen "mina" men sen ville han ha tillbaka dem ändå, fast inte lämna tillbaka "min"..

Han vägrar lämna tillbaka mina andra saker också som jag har bett om att få tillbaka. Jag får inte dem förens han har fått "allt sitt".
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?