Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (123) skrev 2022-01-27 08:46:30 följande:
    Hade du ringt BVC som jag föreslog så hade detta kanske kunnat undvikas? Du svarade då att du inte kunde för du hade ett annat möte samma tid, men hade du tänkt ett steg längre så kunde du ringt dit innan. 

Men oavsett så är det kanske lika bra att allt körs på samtidigt nu. familjerätten , soc och du fortsätter med din advokat? 
    Ja absolut det hade de kunna gjort. Men kom inte för mig då vi blev sjuka hela bunten. 

Vad jag förstår så stod det om "skydd" i anmälan.

Har försökt att nå bvc så få se om de ringer upp när de har tid. 
    Jag ska då bara fråga om gårdagens besök och tillväxten m.m. 

Ja lika bra att allt kommer på en gång.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-27 09:02:31 följande:
    Skriv till henna och säg att du vill diskuttera nytt umgängeschema med målsättning att få det fastställt. Ha ett förslag på schema.

Parallellet drar du igång en process med advokat till tingsrätten.
    Tack för ditt svar! Det ska jag absolut göra!

Svårt bara attfå till ett rimligt schema som ska passa  

Ska ta tag i det under dagen!
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-27 09:08:59 följande:
    Gör ett schema som är bra för barnen,
    Absolut! 

Men riktlinjerna säger inga övernattningar under 3 år. 

Hur ofta kan då ett umgänge vara när de är under 2?
  • Anonym (Hannah)

Om man får ett schema fastställt av domstol, bestämmer de hur långt det ska vara eller går de efter vad man själv "yrkat" om? 

Jag har ett schema med den andra pappan om varannan helg och har förberett honom på att dessa helger kan komma att behöva bytas när jag börjar att jobba.

Jag funderar på om man ska passa in samma helger med dessa små också men vill undvika att behöva krångla med byte av helg framöver men vill samtidigt inte dela och bli låst varenda helg framöver. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-27 12:45:27 följande:
    Föräldrarna yrkar, sen försöker domstolen få föräldrarna att komma överens. Gå inte det beslutar domstolen, det kan bli som någon förälder yrkar eller på ett helt annat sätt.
    Såklart.. 

Men jag måste samtidigt ta hänsyn till mitt arbetsschema framöver när jag väl börjar jobba igen och då jobbar jag varannan helg och skulle med fördel ha umgängena dessa helger så man inte behöver barnvakt. 

Men ska man ta hänsyn till det redan från start så måste jag ändra det andra schemat också för att inte bli "låst" varje helg.

Jag funderade på varannan helg dagtid, samt en vardag där emellan. En vardag (mån en vecka fre nästa vecka) där de inte går på fsk då vi inte kan kommunicera om hur dagen varit samt att han får då umgänge med bägge barnen. 

Men jag är rädd att det blir "hattigt" eller att det blir för mycket med 3 dagar i rad.

Alltså ena veckan blir det lör sön mån dagtid
    Andra veckan fredagar dagtid

Samt ha en kontaktperson vid överlämning.

Annars enbart varannan helg dagtid men det kommer han aldrig gå med på. 
    Men med tanke på att vi har idag 3 dagar som inte fungerar... 

Svårt det här är!
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-27 12:45:27 följande:
    Föräldrarna yrkar, sen försöker domstolen få föräldrarna att komma överens. Gå inte det beslutar domstolen, det kan bli som någon förälder yrkar eller på ett helt annat sätt
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-27 13:34:22 följande:
    Ta detaljerna med ditt ombud.

Men ju mer bråk det är mellan färäldrararna desto mer detjalstyrt och noggrant behöver schemat vara.
    Jag försökte nå henne idag men hon har haft ärenden hela dagen och mötet är i morgon.

Soc ringde pm anmälan

Samt en anmälan som pappan gjort om att jag inte har mat och kläder åt barnen.. 
    Men hon uttryckte ingen oro alls för min del iaf så det blir inget av det.

Det sista soc sa på sista mötet var att om det börjar komma in massa orosanmälningar på varandra blir det oftast inte bra för barnen.. 

Men jag ligger lågt om detta. Jag låter han hålla på så tar jag det med advokaten.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-27 15:59:43 följande:
    Skriv! Om du inte får till det säg i morgon att nästa gång vill du prata om nytt umgängesschema då nuvarande inte funkar.
    Ja! Tänkte det
  • Anonym (Hannah)

Advokaten tyckte att det var tidigt med tingsrätt nu.

De brukar vilja att man "tömmer" alla resurser först. 

Så i morgon ska jag lägga fram

Kontaktperson vid överlämning
    Nytt schema varannan helg samt 1 vardag samma tid som nu

Jag ska försöka få första ordet! Annars brukar han vara snabb på det och sedan är det kört..

• Anonym (Hannah)

Men seriöst! Fam.rätt sekreteraren fick avbryta mötet. 

Jag hann lagom lägga fram schemaändring så flippade han ur! Jag hade inte ens lagt fram förslaget, bara att jag ville göra ändring.

Han började anklaga mig för att jag gett hans pappa en stroke, jag hade inte gett barnen frukost för de var såå hungriga (fam rätt mena på att de åt nog ikapp efter magsjuka), jag hade skickat dit sjuka barn så han blev däckad ett dygn, jag hade lagt bvc kortet i lådan! Jag var sinnesrubbad osv och allt detta vräker han ur sig när han har barnen hos sig.. 

Han skulle kontakta juristiskt ombud osv osv..
    Så fam.rätt ville ha svar på hur han tänkte göra men han la över allting på mig. Allt berodde på hur jag ville och tänkte. 

Så vi kom ingenstans idag heller.

Jag har mailat min advokat men inte fått återkoppling. 

• Anonym (Hannah)

Och jag vet att soc sa att man inte ska göra anmälningar på varandra men jag börjar fundera över hans mående om han ens klarar av att ha barnen när han blir/gör såhär.. 
    Tar han sin medicin? 
    Han är ju inte stabil! Borde fam.rätt göra orosanmälan utifrån mötet? 

Svar på tråden Måste han verkligen få veta?