Måste han verkligen få veta?
Alltså tiden om nästa fam.rätt möte.. Först godkände han ena dagen, sen ändrade han den efter en timma. Fick en ny tid efter det som funkade bra för bägge som han sedan ändrade igen..
Alltså tiden om nästa fam.rätt möte.. Först godkände han ena dagen, sen ändrade han den efter en timma. Fick en ny tid efter det som funkade bra för bägge som han sedan ändrade igen..
Det känns som att den nya på fam.rätten inte förstår mitt läge och vad det är jag försöker få fram om honom.
Det har bara gjort saken VÄRRE efter mötet nu.
Han har smsa om barnen säkert 3 ggr nu allt för att få kontroll och komma fram.
Jag svarade att jag gjort klart med honom att jag inte vill ha någon konversation..
Nu förväntar han sig svar inom ett dygn för det har vi kommit överens om.. Och det har hon sktivit i ett mail också som jag läst. Jag når inte fram!!
Även om det skulle vara bestämt så, så behöver man ändå aldrig informera om småsaker, Det är tydligt i lagen vad man behöver informera den andra föräldern om så han ska ff inte få info från dig om vad ni gjort idag, om ni åkt bort osv.
Gissar att handläggaren inte fattade vidden av hans snokande, utan tänkte att det just handlar om normal info, som du så klart ska delge. Han däremot, tolkade det säkert som att han ska få svar på allt - men det har han inte rätt till.
Så: hantera detta så enkelt du kan. Svara bara om det är relevanta saker, precis som förut. Om han kräver svar inom 24 timmar på skitfrågor, så kan ditt svar vara "din fråga är inte relevant för umgänget med barnen" (då har du svarat).