Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Jur) skrev 2022-01-30 13:44:00 följande:
    Fortsätt driva frågan om fastställt umgängesschema på fr några gånger. Lägg några förslag, får du ingen vettig respons från honom har du försökt med allt. Då går du till tingsrätten. 

Fram till dess gäller inga fasta regler kring umgänget. Gör som du tycker är bra för barnen   
    Ja det känns som bortkastad tid att maila henne faktiskt. Tror inte hon är ett dugg intresserad av några förslag. Det känns som om hon inte vill hjälpa, eller så har hon gett upp för att hon inser att hon inte kan. 

Jaså? Är det verkligen så?.. 
  • Anonym (Hannah)

Ja nån frågade hur barnen mår i det här. 

Jag kan säga att som det är nu så verkar umgänget vara jobbigt då de är trötta gnälliga hungriga osv när de kommer hem. 
    Den yngsta somnar rakt upp och ner där denne är, golvet, matstolen osv..
    Den äldsta är mer "på" på den yngsta och slåss, knuffar osv..

De brukar vara oroliga i magen och rödögda.

Sedan hur han behandlar dem har jag ingen insikt i. Fam.behandlaren såg inget oroväckande när denne var med. Men det är klart, han kan ju hålla sig och spela teater den lilla stunden.. 
    Han kan ha varit rätt hård mot barnen när han var här.. 

Det schemat vi har nu är baserat på när vi var någorlunda överrens samt att familjebehandlaren fanns med i bilden. 

Nu är det ju helt andra villkor och ändå ingen ändring på schemat.. 

• Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-31 17:47:20 följande:

Men vad tusan menar handläggaren med att ni ska lösa saker själva?? Vad är hennes jobb då?? Det GÅR ju inte att lösa det!

Ja denne skrev så ordagrant i mailet. Och har skrivit det förut också.. 

Man står bara å stampar ju
  • Anonym (Hannah)

Idag har den äldsta av dem varit jättekinkig när han kom tillbaka.

Så fort man sagt till om någonting så har han börjat att gråta. Så brukar han aldrig vara. Han fick rejäl surläpp och sedan brast det, flera gånger...

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-31 20:23:23 följande:
    Ok. Så du har kontaktat TR?
    Nej det var hon på FR som tog upp det och hon ville ha ett svar om det på nästa möte. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (....) skrev 2022-02-01 07:31:14 följande:
    Om de inte är trygga hos honom borde det ju också tas upp, de är så pass små också.... Blir du inte orolig över att de inte verkar må bra efter de varit där? 
    Jo det var ju tanken också iom schemaändringen som vi inte hann diskutera ens. 

Jo det är klart man är! Men eftersom fam.behandlaren inte såg något oroväckande så finns inget man kan göra. 
    Och göra en massa anmälningar på varnadra blir ju inte heller bra. 

Så det tänkte jag som sagt ta upp med schemat..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-02-01 07:08:40 följande:
    Säg bara till på nästa möte att om ni inte löser ett fastställt umgängesschema innan tex 15 mars tar du frågan till tingsrätten. 

Tack, det ska jag lägga fram.
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-02-01 08:52:22 följande:
    Ok. Då tycker jag du ska ta kontakt med TR.
    Jag ska se vad som sägs nu på nästa möte. Tack
  • Anonym (Hannah)

Han har kontaktat bvc och uppmanat dem till att glra en ny soc anmälan.
    Hon sa att de kan ju inte bara göra anmälningar hit o dit.

Jag berättade för henne om förra fam.rätt möte där han hade sagt att jag orsakat hans pappas stroke osv.. 

Han tycker att vi inte kan samarbeta eller kommunicera..

Bvc föreslog samtal hos ett fam.team. vi har gått där förut och det var bortkastat.. o det tyckte teamet med. Man når inte fram till honom.

Bvc skulle kontakta fam.rätt.

• Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2022-02-01 13:39:13 följande:
    Exakt vad handlar den orosanmälan om enligt honom?

Du kanske borde göra en orosanmälan istället då barnen är utsvultna och rödgråtna när de kommer hem.

Kan han jävlas så mycket med dig så undrar man vad han kan utsätta barnen för. Du kanske borde spela in dem ensamma med honom oxå.
    Ja jag fattar inte.. samarbete? Kommunikation? Vet inte vad han syftar på.. 

Sådant ska gå via fam.rätten och inte soc. Vill inte att det ska se ut som att jag smutskastar honom heller inför kommande tvist.

Ja egentligen skulle man göra det! Men det är ju olagligt om man inte själv är med i inspelningen..
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?