Måste han verkligen få veta?
Fram till dess gäller inga fasta regler kring umgänget. Gör som du tycker är bra för barnen
Jaså? Är det verkligen så?..
Ja nån frågade hur barnen mår i det här.
Jag kan säga att som det är nu så verkar umgänget vara jobbigt då de är trötta gnälliga hungriga osv när de kommer hem.
Den yngsta somnar rakt upp och ner där denne är, golvet, matstolen osv..
Den äldsta är mer "på" på den yngsta och slåss, knuffar osv..
De brukar vara oroliga i magen och rödögda.
Sedan hur han behandlar dem har jag ingen insikt i. Fam.behandlaren såg inget oroväckande när denne var med. Men det är klart, han kan ju hålla sig och spela teater den lilla stunden..
Han kan ha varit rätt hård mot barnen när han var här..
Det schemat vi har nu är baserat på när vi var någorlunda överrens samt att familjebehandlaren fanns med i bilden.
Nu är det ju helt andra villkor och ändå ingen ändring på schemat..
Men vad tusan menar handläggaren med att ni ska lösa saker själva?? Vad är hennes jobb då?? Det GÅR ju inte att lösa det!
Idag har den äldsta av dem varit jättekinkig när han kom tillbaka.
Så fort man sagt till om någonting så har han börjat att gråta. Så brukar han aldrig vara. Han fick rejäl surläpp och sedan brast det, flera gånger...
Han har kontaktat bvc och uppmanat dem till att glra en ny soc anmälan.
Hon sa att de kan ju inte bara göra anmälningar hit o dit.
Jag berättade för henne om förra fam.rätt möte där han hade sagt att jag orsakat hans pappas stroke osv..
Han tycker att vi inte kan samarbeta eller kommunicera..
Bvc föreslog samtal hos ett fam.team. vi har gått där förut och det var bortkastat.. o det tyckte teamet med. Man når inte fram till honom.
Bvc skulle kontakta fam.rätt.