Måste han verkligen få veta?
ja, man kan bara få en månad retroaktivt.
ja, man kan bara få en månad retroaktivt.
Men oj! Så dumt. Finns ju många som drar sig för att göra det.
Har idag pratat med polis och en annan advokat som verkar mycket bättre och mer engagerad och erfaren än den jag pratade med allra först. Så nu vet jag vilka trådar jag ska börja dra i!
Polisen har inte ens erbjudit eller frågat om någon målsägandebiträde öht genom mina anmälningar så nu ska jag begära en själv när jag pratar med polisen. Visste inte att det gick till så. Jag har inte fått nån info om det alls..
Polisen kunde dock se att det kommit in många anmälningar nu om "samma" saker..
Väntar på att de ska återkoppla. Har väntat sedan i morse..
Han begår som sagt brott vid varje överlämning med barnen så även de blir tilldelad målsägarbiträde... Han förstår inte att han utsätter även sina barn för brott! Förstår inte att polisen förbiser detta..
Samt att han smsar om saker som inte ang umgänge/barnen.
Kämpa på!!!
Vad härligt att höra hur stark du är!
Fick tag på fam.rätten idag..
Hon verkade... Loj?... Så få se hur det här går..
Hans beteende var liksom inget som hade med fam.rätt att göra utan de var ju liksom till för umgänge osv..
Men jag ifrågasatte det då det går ju ut över barnen och att han begår brott framför dem. Men det var polisiärt..
Han bryter mot överenskommelsen men det var ändå inte fam.rätts relaterat?.. Får det inte att gå ihop..
Sen så ville hon så klart att han skulle få vara med och försvara sig och höra hans version..
Iaf har vi tidigare möte än det var tänkt så det är skönt!
Mycket skum handläggare..
Senast idag ville han ha sina (läs barnens) saker.
I ett sms så hade jag 2 v på mig. Han ändrar sig hela tiden och är aldrig nöjd!
Alltså jag har ju liksom inga saker att ge honom..
Barnens saker är barnens saker..
Vad ska han ha dem till??
Jag tror det är bättre om du inte svarar, alternativt väldigt kortfattat. Oavsett så svara inte direkt, han vill att du ska göra det för då känner han att han kontrollerar vad du gör och när. Anar jag.
Hur många sms eller motsvarande har du skickat till honom senaste veckan?
Bra! Fortsätt ignorera honom och strunta i alla dumheter han skickar. För bok över umgängestiderna.
Framförallt - Försök lev ett normalt liv och låt inte för mycket snurra kring hans påhitt.
Och en pappa väl? De andra 4 barnen har väl också en pappa?