Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Anonym (Jur) skrev 2022-01-07 11:47:08 följande:

Nej - ge honom inget mera. Då kommer han forstätta att bråka om nya saker. Så länge du ger efter på någon punkt kommer han fortsätta med nästa.

Fortsätt mer att vara konskevent kring aatt inte avra, inge göra det han bråkar om, inte argumenter osv.

Vill ha dra det rättsligt låt honom göra det.

Nej nu så är det barnens saker som är kvar här och de behåller jag till dem.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-07 11:48:30 följande:

Släpp dina saker. Att du börja bråka om det är precis det han vill. Då har han något du vill ha.

Återigen - noll samtal!

Ja jag bryr mig inte om dem alls. Det var längesedan som jag nämnde dem för honom.

Han hade tagit med det i en handskriven lapp att mina saker skulle jag få när han fått sina, just för känslan att ha en hållhake. Men det är bara materiella ting så de struntar jag i...
  • Anonym (Hannah)
    Pope Joan II skrev 2022-01-07 12:54:38 följande:

Fast den sortens ageranden har inte med hur du känner eller tycker att göra. Det spelar liksom ingen roll i dylika avseenden. Du - som alla andra - måste givetvis hålla dig till vad lagen säger alldeles oavsett. Men om du inte är bekymrad över att sådant du gör kan komma att få negativa konsekvenser för dig så förstår jag mer av varför du fått den här typen av problem. 

Men förklara då hur jag skulle ha gjort istället? Han får inte komma in i min lägenhet, vi ska inte mötas och ha någon form av diskussion och han ville ha sina saker den dagen?

Han fick sina saker som han bad om, jag hade ingen möjlighet att släpa 2 st soffor och bära in dem till honom. Och han skulle defenitivt inte betala en flyttfirma för att hämta dem.

Det var ju inte så att de blev förstörda av att stå ute i snön en liten stund.

Jag meddelade att de var klara för upphämtning eftersom han hade sagt att han ville ha dem.

Så hur skulle jag gjort annars?
  • Anonym (Hannah)
    Pope Joan II skrev 2022-01-07 13:20:09 följande:

Du skulle ha avtalat en tid med honom och låtit någon annan, till exempel den som hjälpte dig att bära ut sofforna, ta emot ditt ex när han kom för att hämta dem. Får han inte tillträde till din lägenhet så hade han fått ta emot sina soffor vid dörren och själv ombesörja bortforsling och transport. 

Du verkar inte förstå att du kan försätta dig i en sämre sits om du inte är noga med att agera rationellt och enligt lagen snarare än impulsivt och känslostyrt?

Ja som sagt så är det inte så enkelt att komma överrens med denna person med något öht.

Det hade absolut kunnat varit en lösning att göra så. Men nu blev det som det blev och han fick sina saker.

Absolut det kan jag ha gjort och det förstår jag men då får jag försvara mig då om det blir något vidare med det.
  • Anonym (Hannah)

Så jag ser liksom egentligen inte problemet med sofforna.

Han säger på fm att han vill ha sina saker idag IDAG.

Jag ordnar med bärhjälp.

Jag hör av mig till honom när detta är klart så han kan hämta dem. Han bor inte ens 1 min härifrån..

Vad är det då som jag gjort fel?

Att han sedan kommer på att det inte passar honom just denna dag är väl ändå inte mitt fel?

• Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-07 14:01:21 följande:

Nej det är inte ditt fel. Släpp det där nu. 

Tack. Ska försöka! Har nog bara en dålig dag idag känner jag..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-07 15:28:44 följande:

Det spelar ingen roll vem som har betalat barnens saker, det är deras saker. Det kan ingen begära tillbaka. Så inget mer där.

Om han tycker han har rätt till något av det gemensamma så får han ordna en bodelning.

Angående dina saker så kan du nog anmäla honom för egenmäktigt förfarande, eller vad det kallas.

Filmade du händelsen med pulkan?

Kan du inte ha någon hos dig när han är där?

Ja så tycker jag med!

Han har inget mer här att hämta.

Ja jag har nämnt för polisen att han hade skrivit att han inte tänkte lämna tillbaka mina saker.

Nej inte filmat men röstinspelning.

Tyvärr så har jag ingen som kan vara här.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (försiktigt) skrev 2022-01-07 16:25:34 följande:

Jag känner att du bör ta det lite mer försiktigt. Är det inte risk att han gör (ännu mer) dumma saker om han blir tillräckligt provocerad? Varför kasta ut soffor i snön och riskera att skapa bråk?

Ta fajten de rättsliga vägarna och ligg lågt i övrigt. 

Jo för att han bad om sina saker att han ville ha dem SPECIFIKT den dagen. Så då gjorde jag bara som han bad om.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (Jur) skrev 2022-01-07 17:06:25 följande:

Släpp detta.

Lär dig ignorera och gå vidare.

Ja jag bara svarade på frågan. Så nu är det klart

Är beredd på bakslag. Att mina saker kommer att stå ute rätt vad det är en dag..

Men nu tar jag helg med barnen
  • Anonym (Hannah)
    Pope Joan II skrev 2022-01-07 17:34:05 följande:

De är hans nu förstod jag det som, och det är - oavsett hur mycket du och andra av välvilja vill invända mot den saken - inte tillåtet att fara fram som man vill med andras egendom. Känner exet inte till den saken och ingen heller berättar det för honom så är det väl troligt att ts agerande går under radarn men det kan lika gärna bli så att det skapar problem för henne, och problem verkar hon ha nog av. Eller?

Från början är de från hans föräldrar som allt annat.

Men vi gjorde en deal då han hade liten boyta och behövde en bäddsoffa som jag då hade och då gjorde vi lösningen så att jag tog hans soffgrupp och han min bäddsoffa.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?