Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Beccus skrev 2021-12-22 15:17:36 följande:

Vill han ha underhåll? På vilka grunder tror han att det ska gå genom?

Sjuka barn håller man hemma, speciellt magsjuka barn.

Ja kag vet inte. Han anser att jag ska betala allt för att jag får hela barnbidraget samt serva honom med diverse prylar..

Ja det anser jag med. Och så hann barnet somna innan lämningstiden. Då tyckte han att jag skulle höra av mig när det vaknat så han skulle få sina 5 timmar ändå som var bestämt. Annars skulle han ta det i morgon istället..

Sen så skulle han ha umgänge med det andra barnet.. Eller ta bägge och om det inte funkade så skulle han lämna dem tidigare!..

Alltså jag blir bara matt! Självklart så höll jag bägge barnen hemma och hänvisade till nästa bestämda umgängesdag OM de var piggare så klart.
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2021-12-22 17:48:39 följande:

Är han svagbegåvad på något sätt? Varför skulle HAN ha underhåll menar han? Komiskt när han får veta vem som får betala underhåll för sin avkomma.

För att jag får hela barnbidraget så anser han att jag ska betala allt.. Han tänker inte bidra nåt ekonomiskt till sina egna barn. Tragiskt! Alla kläder saker mm som han har hos sig som är barnens har hans föräldrar köpt åt dem..

Jag skulle vilja vara en fluga på väggen vid det tillfället..
  • Anonym (Hannah)

Nu har han skrivit en lapp om saker han vill ha tillbaka.. Om jag inte ger han dem så tänker han gå vidare med handräckning.. På ett par julgirlanger bland annat..

I slutändan är det jag som har betalat dem då han inte bidrog med ett skit när han "höll till" här..

Sen så vill han ha barnets madrass till spjälsängen och en bokhylla som är deras som han har tagit hit till dem..

Att man bara orkar..

• Anonym (Hannah)

Anledningen till att jag inte vill ha in honom är att han tagit strypgrepp flertalet gånger på mig.. När jag dessutom haft spädbarnet i famnen. Detta finns dokumenterat på ljudinspelning som jag skickat till polisen..

Man hör bebisen på videon..

Jag ska ta upp detta med familjerätten men just nu finns det ingen här i kommunen. Den kommer inte fören i januari.

Jag ska anteckna detta med försvårande av umgänge samt sabotage.

Jag sätter verkligen hårt mot hårt nu. Jag är så less på denna person nu.

Jag tänker försöka göra allt för barnen!

Men Hur hittar man en bra advokat!??

• Anonym (Hannah)
    Anonym (L) skrev 2021-12-26 15:22:48 följande:

Jag antog att det fanns våld med i bilden. Bra att du spelade in!

Jag googlade omdömen om faniljerättsadvokater om jag inte minns fel men jag bor i Stockholm och där finns mängder. Jag kontaktade även advokater som syns i medierna och är experter inom området. De är ofta dyrare men det är det värt. Kvinnojouren kan också ha koll på advokater på din ort.

Du kan också välja advokat om polisanmälan leder till rättegång. Jag kontaktade en advokat som ofta syns i TV och är kunnig när det gäller våld i nära relationer.

Du får göra lite efterforskningar på din ort. Sedan måste man själv vara engagerad och driva på tyvärr. Jag skrev underlag till advokaten för att vara säker på att allt kom med i stället för att bara berätta. Även om det är en bra advokat så är den som är mest engagerad i ditt fall förstås du.

Ja det är bra mycket på 3-4 år tyvärr.. Har lyckats fått in en del på ljud osv.

Väntar på papper från soc så man ska kunna läsa om de dokumenterat något också.

Ja men så är det ju så klart. Jag har knappt sett en annons på tv tror jag. Men ofta på sociala medier.

Jag får efterforska lite.. Tycker det är en djungel när man börjar googla! Kommer ju upp hur mkt som helst..

Tack så mycket för ditt svar!
  • Anonym (Hannah)
    Alexi skrev 2021-12-26 15:44:42 följande:

TS. Det finns en facebook-grupp som heter "Heja livet". En jättestor (och mycket välskött) grupp av kvinnor, för kvinnor. Helt stängd. Gå med där, sök i gruppen på tips på jurister/advokater och andra typ av stöd. Du kan också skriva anonyma inlägg där (med hjälp av admin).

Tack det visste jag inte. Det ska jag kolla upp!
  • Anonym (Hannah)

Nu har han skickat sms igen om mat blöjor och kläder..

Jag har inte svarat. Han frågar inte ens hur det är med barnen!! Bara en massa tjafs om saker..

Jag tycker det är oroväckande att han inte ens har råd med det själv till sitt umgänge. Soc tycker såklart att jag ska skicka med för "husfridens" skull. Men han är inte mitt jävla ansvar!!!

Soc borde väl också reagera om han inte ens har mat åt barnen!

Jag har sagt till soc att jag kan skicka med nån klämmis åt minsta punkt slut. Resten får han stå för själv. Som alla andra pappor får göra med sina umgängen!

Kläder har han fått SPECIFIKT de som han bad om men han fattar ju inte att barnen växer..

Packar jag andra kläder så behåller han dem.. då är det ajöss! Han behöll barnets lekhjälm sist så nu har han ingen här där han bor...

Jag har fått kämpa själv med att köpa kläder och saker till barnen med min låga föräldrapenning. Han är "ensam" och jag har i grund och botten 6 barn att tänka på!

• Anonym (Hannah)

Han vill även ha tillbaka barnens overaller och skor som inte ens han har köpt!

Ska jag sicka iväg barnen utan kläder?

Det har gått för långt.. Så vid nästa umgänge så kan jag vänta mig barn utan overaller och skor... Det kommer han att behålla..

Känns ju smidigt!

Soc kan inget göra i det här heller utan hänvisar till fam.rätten som inte finns på plats förens nästa år..

Ska det verkligen gå till så här?

• Anonym (Hannah)
    Beccus skrev 2021-12-27 17:12:49 följande:

Det ska verkligen inte gå till så. Barnen ska ha samma ytterkläder och skor som det åkte iväg i såklart, det borde ju även han förstå. Har inget köpt så har han heller inget att ta tillbaka. Stå på dig. Barnen ska inte stå utan kläder.

Har han nån inkomst alls? Eller är det bara satt i system att han anser att du ska stå för allt? Han kan ha lite kläder och leksaker hos sig (som han har köpt) och mat ska han såklart stå för vid umgänge.

Det är hans föräldrar som betalat allt åt barnen.. Han fattar inte det.. Han ser bara att han ska ha..

Han hotade med handräckning om madrassen (som min syster har kvitto på och köpte) och att folk från fogden och även han skulle komma.. Jag ska anmäla det till polisen då han inte har ett skit här att göra.

Jo han har lite saker till barnen. Det är bara det att soc nämnde att jag skulle skicka med nåt nån gång för att slippa tjafs. Då tror han att jag ska göra det varje gång.

Han har inget jobb.

Men nu blir det ju tjafs ändå...
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (...) skrev 2021-12-27 18:32:54 följande:

Skicka inte med ett skit förutom det de har på sig. Mer behövs ju inte för några timmar.

Stå på dig! Såna fega kräk som trakasserar kvinnor ska man inte vara rädd för. Finns ingen manlig släkting/vän som kan bunta ihop honom och lära honom att respektera kvinnor? 

Jag hejar på dig ts!

Nej hjälmen blev ju kvar sist..

Vi har inte ens avtal med fam.rätt att jag ska stå för allt..

Nej jag viker mig inte nu!

Haha dagens bästa!
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?