Inlägg från: Anonym (Hannah) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Alltså tiden om nästa fam.rätt möte.. Först godkände han ena dagen, sen ändrade han den efter en timma. Fick en ny tid efter det som funkade bra för bägge som han sedan ändrade igen..

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-18 09:20:55 följande:
    Men varför ska han få hålla på att bestämma det t om när det gäller möten på Familjerätten?
    Han får väl ta de tider han blir anvisad.
    Passar det inte så får det väl ses som att han har samarbetsproblem. Vilket han verkar ha.
    Ja säg det.. 

Jag sparar alla mail för att visa upp framöver.
    Känns som han har makten nu och det trivs han med..
  • Anonym (Hannah)

Det känns som att den nya på fam.rätten inte förstår mitt läge och vad det är jag försöker få fram om honom.
    Det har bara gjort saken VÄRRE efter mötet nu.

Han har smsa om barnen säkert 3 ggr nu allt för att få kontroll och komma fram.

Jag svarade att jag gjort klart med honom att jag inte vill ha någon konversation.. 

Nu förväntar han sig svar inom ett dygn för det har vi kommit överens om.. Och det har hon sktivit i ett mail också som jag läst. Jag når inte fram!!

• Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-18 20:36:14 följande:
    Svara 23 timmar efter att han skrivit då...
    Är ju inte klokt! Han har ju umgänge 3 dagar i veckan och ska ha svar inom ett dygn!? 
    Fattar inte handläggaren när jag säger att han vill ha kontroll!?? 
    Idioti! 
    Jag blir rent utav förbannad! Har mailat henne i efterhand men får bara till svar "ta det på nästa möte" Men han skjuter ju bara fram dem!! 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-19 07:48:26 följande:
    Men hade ni bestämd så då, eller vad menar handläggaren? Denne kan ju inte bara maila och säga att det är bestämt, om det inte var det? 
    Ja hon avslutade mötet ganska snabbt då minstingen vaknade och gnällde. 

Sedan kom mailet. 

Känns inte bra alls det här..
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (123) skrev 2022-01-19 08:01:02 följande:

Även om det skulle vara bestämt så, så behöver man ändå aldrig informera om småsaker, Det är tydligt i lagen vad man behöver informera den andra föräldern om så han ska ff inte få info från dig om vad ni gjort idag, om ni åkt bort osv. 

Gissar att handläggaren inte fattade vidden av hans snokande, utan tänkte att det just handlar om normal info, som du så klart ska delge. Han däremot, tolkade det säkert som att han ska få svar på allt - men det har han inte rätt till. 

Så: hantera detta så enkelt du kan. Svara bara om det är relevanta saker, precis som förut. Om han kräver svar inom 24 timmar  på skitfrågor, så kan ditt svar vara "din fråga är inte relevant för umgänget med barnen" (då har du svarat). 

Ja precis.. sedan har väl han egen skyldighet att ta reda på saker gällande barnen med dagis bvc osv då vi har gemensam vårdnad.. 

Jag skrev att fsk har 48h regel vid magsjuka så han blir hemma hela veckan.

Då började han med att han skulle ha den ena eller bägge osv. Jag fattade ingenting vad han bubblade om.
    Sen skickade han ett till sms direkt efter om ttp samma sak.

Sedan nästa dag samma sak och undrade vem han skulle ha på umgänget..

Jag svarade då att jag gjort klart å tydligt att jag inte ville ha nån konversation m honom och förutsätter att umgänget blir av så länge inget annat framkommer..

Då får jag ett surt sms tillbaka om framförhållning och planering osv.. 

Detta svarade jag inte på..

Det blev ju bara värre allting nu!
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-19 09:55:33 följande:
    Bra att du sparar mailen.

Lyssnar inte handläggaren på dig så ska du kanske fundera på att byta.
    Finns ingen annan att byta till vad jag vet.
    Då blir det till en annan kommun
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-19 13:31:17 följande:
    Är du han och du som ska komma överens om en tid hos dem?? Du kan väl gå och han får låta bli om det inte passar, men det kommer inte bli bra för honom. 

Har du kontaktat en kvinnojour?
    När jag över mail sagt att jag inte är bekväm m detta då har hon bara hänvisat till nästa möte när pappan är med. 
    Det verkar som att man inte kan komma själv 

Nej det har jag inte tänkt på
  • Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2022-01-19 13:29:39 följande:
    Ok. Det var ju synd. Men kanske kan du fråga om möjligheten finns då denna inte verkar lyssna på dig.
    Ja det måste ju finnas nån högre chef
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2022-01-19 15:13:05 följande:
    Så om han vägrar gå dit nånsin igen, vad händer då??
    Ja hon hänvisar väl till nästa möte ändå. Tror hon inte kan hantera konflikter så bra.. 
    Nej men då är han ju verkligen inte samarbetsvillig. Jag ska träffa advokaten i nästa vecka då jag ska på förhöret så förhoppningsvis kommer bollen rejält i rullning då.

Frågan om kontaktperson vid överlämningar blev ju inte ens på tal! Förstår inte hur de kan tycka att barnen ska vara med om bråk.
    Idag blev det ju fel IGEN då jag inte hade packat med något.. Hela bunten har liksom legat i magsjuka så det har varit begränsat med handling från affären.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?