• Anonym (Hannah)

Måste han verkligen få veta?

Kortfattat:

Har 2 barn (bägge under 2 år) med mitt x. Han har umgängestid x antal timmar 3ggr/v vardagar med sina barn som är bestämt via familjerätten.

Nu vill han som vanligt veta vad vi ska göra i helgen, vart vi ska då han har all rätt att veta vart barnen ska..

Jag är då boendeföräldern. Ska jag behöva avlägga rapport varenda timma vad vi gör, ska göra osv..?

Han skickar sms och ringer flera ggr per dag.

Jag blir snart tokig.. Känner att jag inte kan leva "mitt" liv..

Det är bra mycket mer som ligger bakom men det skulle ta en hel evighet att skriva ned..

• Svar på tråden Måste han verkligen få veta?
  • Anonym (Hannah)

Men OM det kommer fram att det är han så är det väl förtal? Om nu soc anser att det inte ska inledas nåt osv. 

• Anonym (Hannah)
    molly50 skrev 2023-03-02 17:19:16 följande:
    Då kan det ju bli svårt att bevisa.
    Ja, jag ska iaf begära ut handlingarna efteråt för att se vad som sades 
  • Anonym (Jur)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-02 17:25:05 följande:

Men OM det kommer fram att det är han så är det väl förtal? Om nu soc anser att det inte ska inledas nåt osv. 

Nej
  • molly50
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-02 17:53:05 följande:
    Ja, jag ska iaf begära ut handlingarna efteråt för att se vad som sades 
    Ja,det tycker jag. 
  • Anonym (Hannah)

Jag har funderat lite kring den här orosanmälan 

Brist på hygien och trasiga kläder, det kan ju även innefatta brist på omsorg hos pappan. Vi har ju gemensam vårdnad och "någon" kan ju ha sett det när barnen har varit hos honom också. Så varför ska den annars vara riktad mot bara mig? Om det inte är någon som vill hämnas..

Synd vi inte ska ha kontakt vid överlämningarna annars hade jag kunna sagt nåt I stil med "undrar vem det är som tycker att VI har bristande omsorg så de måste göra orosanmälan på barnen".. 

• Anonym (123)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-02 20:25:55 följande:

Brist på hygien och trasiga kläder, det kan ju även innefatta brist på omsorg hos pappan. Vi har ju gemensam vårdnad och "någon" kan ju ha sett det när barnen har varit hos honom också. Så varför ska den annars vara riktad mot bara mig? Om det inte är någon som vill hämnas..

Synd vi inte ska ha kontakt vid överlämningarna annars hade jag kunna sagt nåt I stil med "undrar vem det är som tycker att VI har bristande omsorg så de måste göra orosanmälan på barnen".. 

Är det någon annan så kommer ju soc kunna säga det. Kanske inte vem det var men att det inte var han åtminstone (om du frågar). och ja, ni kommer ju båda beröras av en anmälan eftersom man undersöker barnens situation. Så om det är någon annan som anmält så är det ju inte mot dig, utan just av oro runt barnen och den som anmält vet inte om det sker hos dig eller pappan, så det här ska väl inte vara mer krångligt än att soc kollar upp, och vet saker om er redan. 
  • Anonym (K)
    Anonym (123) skrev 2023-03-03 07:30:42 följande:
    Är det någon annan så kommer ju soc kunna säga det. Kanske inte vem det var men att det inte var han åtminstone (om du frågar). och ja, ni kommer ju båda beröras av en anmälan eftersom man undersöker barnens situation. Så om det är någon annan som anmält så är det ju inte mot dig, utan just av oro runt barnen och den som anmält vet inte om det sker hos dig eller pappan, så det här ska väl inte vara mer krångligt än att soc kollar upp, och vet saker om er redan. 
    Precis. Är det någon annan så pratar man väl med båda vårdnadshavarna? Det är då barnen som är i fokus. 
  • Anonym (Hannah)
    Anonym (K) skrev 2023-03-03 07:38:19 följande:
    Precis. Är det någon annan så pratar man väl med båda vårdnadshavarna? Det är då barnen som är i fokus. 
    Ja den är ju anonym men misstankarna går ju till xet. 
    Tror inte han har räknat med att bli kallad själv till samtal.. 
    Men ytterligare ett tillfälle att svartmåla mig på. 

Men vi får se..
  • Anonym (Hannah)

Ja men precis. 

Om det är xet som gjort den så har han nog inte räknat med att komma på samtal ajölv utan har nog tänkt att det bara gäller mig. 

Så ytterligare ett tillfälle att svartmåla mig.

Anonym (123) skrev 2023-03-03 07:30:42 följande:
  • Anonym (...)
    Anonym (Hannah) skrev 2023-03-02 20:25:55 följande:

Precis. Han har ju skjutit sig själv i foten.
Svar på tråden Måste han verkligen få veta?